menu

Sílvia Pérez Cruzek bere azken lana, “Vestida de nit” aurkeztuko du Kursaalen

Gaurkotasuna / 21 maiatza, 2018

  • Ahots bereziki egokikorra du eta guztiz pertsonala duen abeslari katalanak emanaldi bat eskainiko du Kursaalen bihar, asteartea, maiatzak 22

Sílvia Pérez Cruz Palafrugellen jaio zen 1983an, eta azken denborotan agertu den ahotsik zirraragarrienetako bat da. Zentzua duenez geroztik ezagutzen du musikaren hizkera, herri-abesti iberiarren eta latinoamerikarren artean hazi zen, klasikoan eta jazzean hezi, eta flamenkoak kutsatu du.

Ezinezko gauza da Sílvia Pérez Cruz estilo bakarrean kokatzea. Guztiz egokikorra eta guztiz pertsonala da. Elkarrekin gutxitan ematen diren bi ezaugarri dira, baina abeslari hau definitu egiten dute. Lantzen dituen estilo ugariekiko leiala da beti, inoiz bera izateari utzi gabe, eta bere-berea duen modu hunkigarri batean abesten du.

4 eta 23 urte bitartean musikarekin loturiko ikasgai-sorta zabal bat landu zuen: solfeoa, saxo eta piano klasikoak, kaxoia, harmonia, kantua (jazza eta flamenkoa), inprobisazioa, moldaketak, saxoa (jazza), konposizioa… Jazz-kantuko lizentzia eskuratu zuen ESMUC-en.

Ezin konta ahala diskotan eta proiektutan parte hartu du, eta artista askorekin aritu da elkarlanean, nola diren, besteak beste, Eliseo Parra, Lluís Llach, Gino Paoli, Stefano Bollani, Rocío Molina, Jorge Drexler, Hamilton de Holanda eta Joan Manuel Serrat. Espainiako Orkestra Nazionalarekin ere abestu du, Josep Ponsen zuzendaritzapean. Azaroaren 11n egin zuen debuta konpositore eta bakarlari gisa (Universal, 2012), eta publikoaren nahiz kritikaren harrera ezinhobea eskuratu zuen, baita urrezko disko bat irabazi ere. Sílviak bere karreran zehar hainbat antzerki-lanetan parte hartu du, eta, era berean, Pablo Bergerren Blancanieves filmaren ahotsa izan zen; film horrek 10 Goya sari eskuratu zituen 2013an, besteak beste jatorrizko abesti hoberenari emandakoa. Eduard Cortésen Cerca de tu casa filmaren soinu-bandaren konposizioan eta grabazioan parte hartu du; etxegabetzeei buruzko film horren protagonista da gainera, eta honek ere jatorrizko abesti hoberenaren Goya saria eskuratu zuen, “Ai, ai, ai” abestiari emana (2017).

Vestida de nit da Sílviaren azken diskoa (Universal Music, 2017). Bere errepertorioko klasikoak eta orain arte argitaratu gabeko abestiak eskaintzen ditu Sílviak obra honetan, hari-kintetoarentzat moldaturiko disko batean (Javier Galiana de la Rosak, Joan Antoni Pich-ek, Carlos Montfortek eta Sílviak berak egin dute moldaketa). Vestida de nit itzulia, publikoaren arrakasta handiz, Argentina, Txile, Uruguai, Portugal, Turkia eta Frantziatik igaro da, eta horrez gainera, Espainiako hogeita hamar hiri baino gehiago bisitatu ditu.

Maiatzak 22 / 20:00
Kursaal Auditorioa
SÍLVIA PÉREZ CRUZ
33 €

Sarrerak erosi

 

Mozarten pianorako kontzertu ezagunenak entzungai Kursaalen, Scottish Chamber Orchestraren eskutik

Gaurkotasuna / 18 maiatza, 2018

Piotr Anderszewski, egungo piano-jole interesgarrienetakoa, ezaguna da bere indarrarengatik eta orijinaltasunarengatik eta orkestrari lagunduko dio obra hauen interpretazioan

Datorren igandean (maiatzak 20/19:00), Kursaal Eszenako egitarauak, Scottish Chamber Orchestraren ikuskizuna eskainiko du Kursaal Auditorioan.

Gau honetako programaren protagonistak Mozarten piano eta orkestrarako bi kontzertu izango dira, Salzburgoko musikariak 1767 eta 1791 bitartean idatzi zituen kontzertuen sailekoak. Hiru mugimendutan egituraturiko eskema klasikoa (lasterra-motela-lasterra) jarraitzen dute denek, eta kontzertu klasikoaren gailurtzat jotzen dira; izan ere, eragin handia izan zuten geroko konpositoreengan. Mozartek trebetasun tekniko harrigarria ageri du, baita orkestrak eskaintzen dituen baliabideen nagusitasun erabatekoa ere, afektu eta emozioen sorta zabal bat sortuz. Haren kontzertuetan, oro har, garrantzitsuak dira inprobisazioa eta birtuosismoa, eta garai hartako pianoak eskaintzen zituen aukera tekniko guztiak ustiatzen dituzte.

Kontzertua Barbara von Ployer bere ikaslearentzat idatzi zuen, eta aditu gehienen ustez harexek estreinatu zuen, bere aitaren etxean eskainitako kontzertu batean.1784ko apirilean bukatu zuen, eta ordu arte Vienan idatzi zituen guztien gainetik nabarmentzen da

Kontzertua 1786ko apirilaren hasieran estreinatu zuen Mozartek Vienan. Sail osoko landuenetako eta adierazkorrenetako bat da, eta instrumentu-ugaritasunik handiena duena. Aditu baten baino gehiagoren iritziz, hauxe da Mozarten piano eta orkestrarentzako kontzertu hoberenetako bat.

Pulenc-en Sinfonietta obrarekin osatuko da egitaraua.  Lan honek badu paralelismo bat Mozarten eta Haydnen sinfoniekin, argitasun eta oreka formal berbera baitauzka, baina XX. mendeko hizkuntza bizi eta dantzako erritmoez betearekin.

Maiatzak 20 de mayo /19:00
Kursaal Auditorioa
SCOTTISH CHAMBER ORCHESTRA
Stephanie Gonley, zuzendaria
Piotr Anderszewski, pianoa
49 / 39 / 32 / 26 / 12 €

 Sarrerak erosi

John Lions ziber-krimenerako Erresuma Batuko gobernuko aholkulari ohiak irekiko du zibersegurtasunari buruzko Industrysec kongresua

Gaurkotasuna / 9 maiatza, 2018

El nuevo congreso Gipuzkoa Industrysec 2018 de Etorkizuna Eraikiz analizará en el palacio Kursaal de Donostia los días 10 y 11 de mayo los nuevos desafíos que afrontan las empresas en materia de ciberseguridad industrial, así como las tendencias e innovaciones más recientes que se están aplicando en este ámbito.
El experto en ciberseguridad John Lions, fundador y presidente del International Cyber Security Protection Alliance (ICSPA) será el encargado de la conferencia inaugural. Lions acumula una trayectoria amplia en este campo y fue asesor del gobierno del Reino Unido en esta materia. No en vano, encabeza en la actualidad el proyecto The Cyber Highway, dedicada a ofrecer ayuda a compañías e instituciones de todos los tamaños a la hora de alcanzar niveles adecuados de ciberseguridad. Entre otros, ha sido responsable de la estrategia para la protección del Reino Unido ante el cibercrimen y ha asesorado a varias compañías multinacionales en esta materia y apoyado a las empresas británicas a la hora de elaborar y mejorar sus protocolos de seguridad ante potenciales ataques.
En el congreso, Se conocerán casos innovadores en la protección de empresas industriales; se mostrarán ejemplos de firmas que han implantado protocolos de actuación ante la amenaza de los ciberataques; las últimas tendencias internacionales en ciberseguridad industrial; empresas guipuzcoanas expertas en ciberseguridad y Servicios del Centro Avanzado de Ciberseguridad Industrial de Gipuzkoa.

TOSTA Kursaal Auditorioan lehorreratuko da euskal antzokietan egingo duen biraren barruan

Gaurkotasuna / 24 apirila, 2018

Tosta” emanaldian Eskozia, Galizia, Frisia, Irlanda, Gales, Kornualles eta Euskal Herriko, 11 musikari eta abeslarik hartzen dute parte Kukai Dantza konpainiako 2 dantzari gonbidatuekin batera.

Emanaldia apirilaren 28an izango da, 20:00etan, Kursaal Auditorioan, Kursaal Eszenaren programazioaren barruan.

Abenduaren 5ean diskoa argitaratu ostean, Tosta Bandak “TOSTA” ikuskizuna aurkeztuko du Kursaal Auditorioan apirilaren 28an arratsaldeko 20:00etan Kursaal Eszenaren programazioaren barruan.

“TOSTA”-k atlantikoan barrena egiten den bidai musikatua irudikatzen du. Taldea osatzen duten kultura eta hizkuntza gutxituen abesti tradizionalak abiapuntu bezala hartuta, hauen berrasmatzearen emaitza da eszenatokian gozatu ahal izango dena.

Kontzertuan Tosta Bandako 11 musikari eta abeslarik hartzen dute parte. Guzti hauek haien kalitate eta beraien kultura eta herrialdeetan erreferente izateagatik izan dira aukeratuak: Eskozian, Galizian, Frisian, Irlandan, Galesen, Kornuallesen eta Euskal Herrian.

Dantza eta musika Kukai Dantza Konpainiako bi dantzarien eskutik uztartzen dira, zeintzuei Tosta Bandako Kornualleseko artista gehituko zaizkien dantza keltiarraren bidez.

Guztiek dute amankomunean hizkuntza gutxituak hitzegitea eta internazional mailan ezagunak diren musika tradizio aberatsetako kulturetako kide izatea. Gainera beraien musika partekatu eta elkarrekin lan egitearen gogoan bat egiten dute ere.

Lehen aldia da kultura hauetako instrumentu, erritmo, kantu, estilo eta dantzak elkartzen direla modu gaurkotu batetan sustrai hauetako kantak ber-asmatu eta ber-interpretatzeko.

Txikitasunaren eta dibertsitatearen garrantzia bistarazten duen kontzertu originala, musika eta dantza mailan indartsua eta eszenikoki zaindua da “TOSTA”. Topaketa eta elkarlana goraipatzen dituena, Enrique Mejia Godoy-k dioen gisa, “… jakin bait dakite, txikiak izanik ere, elkarrekin sumendia garela!”

Tartea egongo da ere berriki utzi gaituen txalapartaren eta poesiaren erreferente zen Joxean Artze gogora ekartzeko.

Emanaldia “TOSTA”k Hego Euskal Herriko areto nagusietan gauzatuko duen biraren testuinguruan kokatzen da. Apirilaren 26an Gasteizko Principal antzokian izango dira, 27an Iruñeko Gaiarre Antzokian, 28an Donostiako Kursaalean eta 29an Bilboko Arriaga Antzokian.

Fitxa teknikoa:

Talde artistiko eta teknikoa

EUSKAL HERRIA: OREKA TX, Harkaitz M. de San Vicente eta Mikel Ugarte (egurrezko eta harrizko txalapartak), Mixel Ducau (alboka, kitarra, klarinetea, saxo eta ahotsa) eta Iñigo Egia (perkusioak). Ixi Jauregi (txalaparta eta ahotsa)

ESKOZIA: Rona Wilkie (bibolina eta ahotsa).

GALES: Gwilym Bowen Rhys (mandolina, kitarra eta ahotsa).

IRLANDA: Caoimhín Ó Fearghail (irlandako gaita, flauta, buzukia eta ahotsa).

FRISIA: Marit Talens (perkusioak eta ahotsa).

GALIZIA: Mónica de Nut (perkusioa eta ahotsa).

KORNUALLES: Bec Applebee (dantza keltiarra, perkusioak eta ahotsa).

Dantza: Kukai konpainiako Beñat Salegi eta Lierni Kamio.

Zuzendaria eta produktorea: Igor Otxoa.

Musika zuzendaria: Mixel Ducau.

Hitzak: Tradizionalak eta Joxan Artze, Xabi Sukia, Piter Wilkens, John Bosson,

Richard Trethewey, Rosalia de Castro, Gwilym Bowen Rhys, Bec Applebee,

Caoimhín Ó Fearghail, Rona Wilkie, Marit Talens.

Argi diseinua eta eszenografia: Carlos Solano.

Soinu diseinua: Eneko Aritza Yaben.

Produkzio zuzendaritza: Julen Iñarra.

Produkzio lantaldea: Iratxe Etxeandia, Saioa Torre, Ainhoa Mendiburu.

Komunikazioa: Ainhoa Mendiburu, Julen Iñarra.

Alor teknikoa: Felix Gosencia, Julen Agirre, Jonatan Gonzalez.

Asistentzia teknikoa: Soinueder.

Argazkiak: Jorge Fernandez.

Diseinua: Tempografix.

Musikari eta abeslariak

Oreka TX

Harkaitz Mtnez de San Vicente

Egurrezko eta harrizko txalapartak.

Mikel Ugarte

Egurrezko eta harrizko txalapartak.

Iñigo Egia

Indiar tabla, kajoia, bendhir-a, tar, platerak, bodhram-a…

Mixel Ducau

Alboka, kitarra, banbuzko klarinetea eta saxoa.

“TOSTA”n Oreka TX-ko kideei Ixi Jauregi gehitzen zaie:

Txalaparta eta ahotsa

Galizia

Mónica de Nut

Ahotsa eta perkusioak.

Opera, jazz, eta musika tradizionala eta esperimentala abesten ditu. Kantu lirikoan trebatua, Madrilgo Escuela Superior de Voz-en graduatu zen, hala nola, Galiziako kantu tradizionalean eta jazz eta musika garaikidean ere. Bere lehen diskaren arrakastaren ondoren, “Dos Fios Invisibles” aurkeztu berri du. “Deixaas” Mercedes Peon-en azken proiektuan grabatzeaz gain zuzenean berarekin defendatuko du ere.

Gales

Gwilym Bowen Rhys

Ahotsa, mandolina eta kitarra.

Gales ipar mendebaldeko 23 urtetako folk abeslaria da. Galesera du lehen hizkuntza eta hizkuntza honetan abesten duten hainbat Galeseko taldeekin jo izan du. Bere herrialdeko musika ondare aberatsa Galesen bertan eta bere mugetatik at hedatzen aritzen da.

Frisia

Marit Talens

Ahotsa eta perkusio txikiak.

Jazz & Pop ikasketak egiteko Arnherm-en bizi den 20 urteko Frisiako abeslaria. Ibiltzeko eta abesteko gai izan denetik dantzan eta abesten aritua, musika estilo ezberdinetako taldeekin aritu zen. Hizkuntza gutxituetako “Eurovision”-a den Liet jaialdiko irabazle izan zen 2015. urtean.

Eskozia

Rona Wilkie

Ahotsa eta bibolina.

Argyll-en jaiotako gaelikoz abesten duen biolin jotzailea da. 2012an BBC Scotland-eko Musika Tradizionaleko musikari gaztearen saria jaso zuen.

Irlanda

Caoimhín Ó Fearghail

Ahotsa, gaita irlandarra eta buzukia.

Mendebaldeko Waterford ‘Gaeltacht’ edo Irlandako gaelikoz mintzatzen den zonaldeko An Rinn-eko jatorria duena. Tin-whistle-a 8 urte zituela ikasi zuen, eta handik lasterrera hasi zen uilleann gaitak jotzen. 2014. urtean Irlandako Urteko Musikaririk Onenaren saria irabazi zuen. Caladh Nua eta Danú taldeko kide da.

Kornualles

Bec Applebee

Dantza, perkusioak eta ahotsa.

Internazional mailan Kornualleseko musika tradizionaleko ordezkari den Dalla taldeko kide da. Abeslari ta musikari gisa soilik ez, dantzari eta antzezle bezela ere aritzen da.

Tonhalle Orchester Zurich-ek Kursaalen kontzertua eskainiko du estreinekoz, Lionel Bringuier zuzendari gaztearekin batera

Gaurkotasuna / 16 apirila, 2018

  • Berliozen Sinfonía Fantastikoa txalotuak eta Liszt-en pianorako 2. kontzertuak osatuko dute kontzertuko programa.
  • Kontzertuko pianista Simon Trpčeski azken urte hauetako musikari bikainenetakotzat hartzen da.

Datorren Apirilaren 17an, Tonhalle Orchester Zurich-ek Lionel Bringuierren zuzendaritzapean, Kursaaleko Auditorioan joko du. Aipatu orkestra Europako adierazgarrietako eta garrantzitsuenetako bat da eta lehen aldiz arituko da Donostian.

Lehenengo zatian interpretatuko duten Berlioz-en Sinfonia Fantastikoa, bost zatitan banatzen den sinfonia bat da. Obra hau musika deskriptiboaren adibide hoberenetariko bat da eta haren azpitituluarekin batera, “Artista baten bizitzako kapituluak”, entzulearen irudimena garatzea du helburutzat. Gainera, maitasunean eta etsipenean arnas hartutako obra honen orkestrazioa inspirazio iturri izan zen geroagoko konposagile ugarirentzat.

Talde suitzarrak eskainiko duen Liszt-en pianorako 2. kontzertua, originaltasunagatik, intentsitatearengatik eta teknikoki duen konplexutasunagatik nabarmentzen da. Obran konpositorearen gainditzeko eta hobetzeko nahiak somatu daitezke. Garaiko erromantizismoarekin apurtzen du konposizio futurista eta berritzaile bat sortuz.

Lionel Bringuier zuzendari frantses gaztea bere belaunaldiko zuzendari liluragarrienetako bat da eta  bere heldutasun artistikoak, bere ikusmolde emozionalak eta bere programazio zehatz eta zorrotzak desberdintzen du.

Beste aldetik, Simon Trpčeski pianista Mazedoniar kulturarengako duen konpromisoagatik eta azken urte hauetan sortu den musikari hoberenetako bat izateagatik ezagutzen da. London Symphony, City of Birmingham eta Royal Liverpool-en mailako orkestra handiekin jokatu du.

Tonhalle Orchester Zurich
Lionel Bringuier,
zuzendaria
Simon Trpčeski, pianoa
Apirilak 17 / 20:00
56 / 45 / 36 / 29 / 12 €

  Sarrerak erosi

Donostia, publizitate-industriaren hiriburua 2018ko c de c lehiaketan

Gaurkotasuna / 11 apirila, 2018

Beste urte batez, Donostia komunikazioaren eta sormenaren erdigune bihurtuko da urteroko kongresuaren beste edizio batekin: Club de Creativos (c de c) 2018. Berriro ere komunikazio-industriako eragile guztiak bilduko ditu publizitateak garai berriotan betetzen duen rola berriro idazteko asmoz. Apirilaren 12tik 14ra bitartean izango da eta, urtero moduan, kongresua Facebookekin batera antolatu eta honako hauen lankidetza izango du: Donostia Turismoa & Convention Bureau, Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia.

Donostiako alkateak, Eneko Goiak; lehen alkateorde eta turismo-zinegotziak, Ernesto Gascok; Club de Cretaivos-eko zuzendari nagusiak, Denis Itxasok, Gipuzkoako Foru Aldundiko turismo-diputatuak, Concha Wert-ek eta c de c egunetako zuzendariak, Guille Viglionek, hirugarren urtez jarraian Club de Creativos erakundearen aurkezpena egin dute.

C de c 2018rako antolatutako 50 jarduera baino gehiagotan parte hartzeko asmoz, sektoreko 1.800 profesional baino gehiago (iragarleak, sortzaileak, planner-ak, egileak eta abar) iritsiko direla aurrez ikusi dute. Aurtengo edizioaren leloa #bonitasimbiosis (sinbiosi ederra) izango da eta honako hau adierazten du horrek: komunikazioaren agertoki berri horri aurre egin ahal izateko foro horren baitan sektoreko profil profesional ugariak uztartzeko duten asmoa.  Inspiraziorako, eztabaidarako, ikasteko eta gogoetarako hiru egun izango dira eta, besteak beste, konferentziak, tailerrak, solasaldiak eta erakusketak izango dira. Gehienak Kursaal jauregian egingo dituzte eta, amaitzeko, apirilaren 14an, larunbatean, Espainiako Sormenaren Sari Nazionalak banatuko dituzte.

Izen ospetsuz betetako egitaraua

C de c 2018k ospe handiko hizlariak bilduko ditu: Fernando Machado, Burger King-eko marketineko mundu mailako presidenteordea; Kazuhiro Shimura, Japoniako Dentsu agentziako sormeneko zuzendaria; Kevin Brady, Estatu Batuetako Droga 5 agentziako group creative director zuzendaria; edo Carl Jonhson, Anomaly agentziako sortzailea, bazkidea eta mundu mailako CEOa (bere izenak adierazten duen moduan, New Yorken kokatuta dagoen agentzia horren helburua publizitateaz harago proiektuak landuta, beti arauak ezarritakotik ateratzea da).

Horrez gain, Toni Segarra sortzaile entzutetsuak Antonio Escohotado filosofo eta idazle polemikoa (bere garaian, jendaurrean oso ezagun bihurtu zen drogen inguruan egin zituen ikerketak zirela eta) eta komunikazio eta marketin arloetako arduradun esanguratsuak elkarrizketatuko ditu: Carlos Barrabés (Grupo Barrabés taldeko presidentea eta Barrabes.com webgunearen, merkataritza elektronikoko munduko lehen webguneetako baten, sortzailea) eta Marta Fontcuberta (senior director global content ohia Coca Cola Company-n), adibidez.

Gainera, c de c 2018 ekimenaren baitan, bi mahai-inguru egingo dituzte. Lehenengoaren hizpidea sektoreko enpresetako kontziliazioa izango da eta c de c ekimenak Más Mujeres Creativas kolektiboarekin elkarlanean landuko du.  Bertan izango dira Mónica Moro, McCann-eko sormeneko zuzendari nagusia; Chacho Puebla, Lola Mullenlowe-ko sormeneko zuzendari exekutiboa; Laura Sampedro, Wieden+Kennedy-ko sormeneko zuzendaria; eta Guille Viglione, Dimensión-eko presidentea eta sormeneko zuzendari exekutiboa.

Bigarren mahai-inguruan, aldiz, duela hilabete batzuk sortzaileen artean Madrilen, Parisen eta Londresen egin zituzten hiru mahai-inguruen inguruko ondorioak ezagutaraziko dituzte. Topaketa haiek c de c erakundeak D&AD elkartearekin (egoitza Londresen duten arte arloko zuzendarien eta diseinatzaileen elkartea) eta Frantziako BETC agentziarekin elkarlanean egin duen prestakuntza-proiektuaren baitan egin zituzten Europako Batzordearen Europa Sortzailea Kultura programako funtsekin. Hiru herrialde haietako sortzaileek c de c 2018an Europako hiru merkatu horietan industriak bizi duen egoeraren inguruko alderaketa egingo dute.

Gainera, aurten, D&AD talks izeneko gunean izango da hizlari moduan Laura Jordan Bambach, Shesays eta Mr. President-en sortzailea. The Guardian egunkariak “emakumezko ikono digital” moduan definititu zuen diseinatzaile digital, sormeneko zuzendari eta eragin handiko feminista  hori.

 Laneko mahaiak eta tailerrak

Ostegunean, apirilaren 12an, arratsaldez, c de c-n garatutako jarduera nagusietako bat egingo dute: A Eguneko lan-mahaiak. Sortzaileen eta iragarleen arteko harremanak landuko dituen jardunaldia izango da.  Arratsalde horretan, herrialdeko iragarle, sortzaile eta planner nagusiek osatuko dituzten mahaiek aurtengorako proposatutako gaia jorratuko dute: nola gerturatu komunikazioa eta sormena enpresetako CEOei publizitate-agentziek eta marketineko sailek egiten duten lanari balio handiagoa eman ahal izateko. Aurreko bi urteotan, 48 enpresatako 90 iragarlek baino gehiagok hartu izan dute parte.

Lan-mahai horiez gain, gai ugariren inguruko tailerrak ere egingo dituzte: taldeen lidergoa, etorkizuna eta berrikuntza, sormenari aplikatutako teknologia eta agentziek bezeroekin ezarri behar duten harreman berria. Azken hori Fernando Machadok (Burger King) eskainiko du.

Osteguneko, hilaren 12ko, eguna amaitzeko, Stefan Sagmeister diseinatzaileak egindako Happy Films filmaren premier-a eskainiko dute. Principal antzokian egingo duen aurrestreinaldirako etorriko da Donostiara.

Gainera, c de c 2018k Andoni Luis Aduriz sukaldariak eskainitako tailer gastronomikoa izango du aurtengo edizioan ere, eta baita “Happy Films” dokumentalaren proiekzioa ere. Principal antzokian egongo da ikusgai apirilaren 12an, ostegunean.

Urteko publizitate onena

c de c 2018 apirilaren 14an itxiko da Publizitateko Sormeneko Sari Nazionalak banatzeko Kursaal jauregian egingo den festarekin. Urteko iragarki onenak zein diren ezagutuko dugu eta, bi alderdi oinarritzat hartuta, urrezko, zilarrezko eta brontzezko garaikurrak banatuko dituzte: ideiak eta gauzatzea. Gainera, saritutako lan guztiak urtero moduan c de c taldeak datorren udazkenean argitaratuko duen Publizitateko Sormeneko Urtekarian sartuko dira.

Bestalde, festa horretan 2018ko Ohorezko c de c saria ere banatuko dute. Aurten, 60ko hamarkadaren hasieran Bartzelonan Studio Pomés eratu zuten Leopoldo Poméi eta Karin Leizi emango diete. Publizitate arloko ekoizpeneko eta argazkigintzako abangoardian egindako lana aitortuko dute horren bidez. Izan ere, XX. mendearen bigarren erdian industrian iraultza eragin zuen hainbat lani esker: Freixeneten eta haren burbuila entzutetsuen kanpaina, 1982ko Futboleko Munduko Txapelketa inauguratzeko ekitaldia edo 1992an Joko Olinpikoak egiteko egoitza gisa Bartzelona hautatzea lortu zuen komunikazioko estrategia.

Sari-banaketa horretan, bestalde, Talentu Gazteari emandako Juan Mariano Mancebo Sariko lehen edizioaren irabazlea ezagutaraziko dute. Saria sormen arloan zen publizitate-komunikazioko beste edozeinetan beren talentuagatik nabarmendu diren gazteak aitortzera zuzenduta dago. Sari horren bidez, Club de Creativos taldeak hil osteko omenaldia egingo dio lehen presidentea eta Espainiako publizitate arloan sortzaile bikainenetako bat izan zenari. Besteak beste, hark egin zituen guztiok gogoak ditugun kanpaina batzuk: RTVErentzako Pippin txakurrarena, Onceren “cuponazo”arena edo Airtel operadorearentzat (gaur egun Vodafone) egindako ‘Hola, soy Edu. Feliz Navidad’.

 Hizlari batzuk

 Fernando Machado: Burger King-eko marketineko mundu mailako presidenteordea

Burger Kingen lanean hasi aurretik, 18 urtez arrakastaz betetako ibilbidea egin zuen Unilever-en. Adweek aldizkariak Grand Brand Genius izendatu zuen, eta M&M Globalek International Marketer of the Year (2013). Doveko (Unilever) mundu mailako VPa zenean, “Dove Real Beauty Sketches” kanpaina zuzendu eta Grand Prix de Titanium saria eta beste 18 lehoi eskuratu zituen Cannesen. 2014an, Burger Kingen zegoela, “Proud Wopher” arrakastatsua bultzatu zuen LGBT komunitateari bultzada emateko, eta 2016an, aldiz, “McWhopper”ekin Print-en sari nagusia eskuratu zuen. 2017an, beste bi arrakasta eskuratu zituen: “Burning stores”, Grand Prix Printen, eta “Google Home Whopper”, Grand Prix Directen.

 Kazuhiro Shimura: Dentsuko sormen-zuzendaria

Bioteknologian lizentziatua da Tokioko unibertsitatean, eta Toyotarako Dentsuko sormen-zuzendaria da. Bezero horrekin sari ugari irabazi du jaialdietan (LIA, Clio, One Show, D&AD, Cannes, Asia Pazifikoko Publizitateko Jaialdia eta abar) eta horien artean aipatu beharrekoa da Open Road Project lana, hiriko mugigarritasuna hobetzeko eta aparkaleku-arazoak konpontzeko sortutako ekimena. Horretarako, automobil eta motozikleta banaren ezaugarriak uztartzen dituen ibilgailu elektriko (EV) txiki bat proposatzen dute.

 Kevin Brady: Droga 5 agentziako Group creative zuzendaria

20 urte baino gehiago daramatza sormenaren munduan. Besteak beste, Bozell, Lowe, Publicis, Y&R eta Droga 5 enpresetan egin du lan eta azken horretan 2007an sartu zen, sortu eta handik gutxira. Bere ibilbide osoan, 20 lehoi inguru irabazi ditu Cannesen eta, beste hainbat aitorpenen artean, sariak eskuratu ditu honako hauetan ere: D&AD, One Show, Andy eta Art Director’s Club.  Bere hitzetan, urte hauetan guztietan, egiak modu soilean zabaltzen dituzten iragarki zintzoak egiten saiatu da.

Laura Jordan Bambach: Shesays eta Mr. President-en sortzailea

Diseinatzaile digitala, sormeneko zuzendaria eta eragin handiko feminista. Honela izendatu zuen The Guardian egunkariak: “emakumezko ikono digitala”. Jaiotzez australiarra, Laura Jordan Londreseko Mr. President agentziako sormeneko bazkidea eta SheSays (www.shesays.org.uk) erakundeko (marketin digitalaren munduan beren ibilbidea ekitera emakumezkoak animatzen dituen boluntarioen nazioarteko erakundea da) zuzendaria eta sortzaileetako bat da. D & ADko presidente ohia da eta aitorpen ugari jaso izan du. 2014. urtean, Erresuma Batuko eragin handieneko 100 pertsona digitalak biltzen dituen The Drum’s Digerati zerrendako lehen postua eskuratu zuen. 2015ean eta 2016an, aldiz, Inspiring Fiftyk Europako Teknologia arloko Berrogeita hamar Emakume Inspiratzaileenen zerrendan sartu zuen, eta Erresuma Batuko eragin handieneko 500 pertsonetako bat izan zen Debrett-en arabera.

Carl Jonhson: Anomalyko sortzailea, bazkidea eta mundo mailako CEOa

Mundu mailako publizitate-industriako exekutiboetako bat da. Bere ibilbide profesional ia osoa garatu du TBWA agentzian. Omnicom-ek Palmer Clemmow Johnson (Johnsonek 1988an sortu zuen Londreseko agentzia bat) erosi zuenean sartu zen bertan eta, besteak beste, bezero hauentzat egin zuen lan: Nike, Sony PlayStation, Virgin eta British Telecom. Ordutik, CEOa izan da TBWA Simons Palmer-en eta TBWA Chiat Day NYn, eta eragiketen zuzendaria TBWA Worldwide-n. 2004an New Yorken Anomaly, beti arautik kanpo egotea helburu duen proposamena, eratzea erabaki zuen.

Stefan Sagmeister: Sagmeister&Walsh-en sortzailea eta diseinatzaile grafikoa

Austriar hau diseinu grafikoaren arloan, nazioartean, pertsona entzutetsuenetako bat da. Leo Burnett Hong Kong-en eta Tibor Kalman-entzat egin du lan, eta Oliviero Toscanirekin batera Benettonen Colors aldizkaria eratu zuen. 1993an, New Yorken bere lehen diseinu-estudioa, Sagmeister Inc., jarri zuen abian eta bertan musikako eta arte arloko pertsona entzutetsuentzat egin zuen lan: David Byrne, Lou Reed edo The Rolling Stones, eta Mariko Mori artista japoniarra, esate baterako. 2012an, Jessica Walsh-ekin batera, Sagmeister&Walsh sormen-agentzia sortu zuen New York hirian. Zazpi urtez behin, Sagmeisterrek atseden hartu eta estudioa urtebetez ixten du bere sormeneko panorama sendotu eta berritzeko asmoz. Sri Lankan eta Balin emandako azken urte sabatikoaren ondorioz sortu du The Happy Film filma Hilman Curtis-ekin batera.

 

Apocalyptica Kursaalen arituko da “Plays Metallica by Four Cellos” diska ezagunaren hogeigarren urteurrena ospatzen duen biraren baitan

Gaurkotasuna / 5 apirila, 2018

Apirilaren 8an, Apocalyptica finlandiako talde ezaguna, Kursaalen arituko da (Apirilak 8, 19:00) . Lau biolontxeloz eta bateria batez osatuta dagoen taldea, “Plays Metallica by Four Cellos” diskoaren hogeigarren urteurreneko ospakizunaren biraren baitan dator Kursaalera.

Disko hau atera zenetik, musika-taldeak berezko estiloa sortzea lortu zuen, metal musikaren oinarri berriak ezartzeaz gain. Hogei urteko ibilbide honetan, miloika diska saldu dituzte mundu osoan. Ospakizun honetarako, diskoa remasterizatu dute eta hiru abesti-instrumental berri gehitu dizkiote.

Helsinkiko Sibelius Kontserbatorian ikasten ari ziren lau biolontxelo joleek sortu zuten taldea 1993an eta Apocalyptica izena jarri zioten taldeari, Apocalipsis eta Metallica hitzen bat-egitetik sortua da. Bi belaunaldietako ibilbidearen babespean, laukoteak geroz eta teknika hobea edukitzea lortu da, musika klasikoaren nahiz metalaren onena uztartuz.

 APOCALYPTICA
Apirilak 8 l  / 19:00
23 €
 Sarrera erosi

 

Jordi Savallek omenaldia eskaintzen die esklabuei “Esklabotzaren ibilbidea” proiektuan

Gaurkotasuna / 6 martxoa, 2018

Aipatu ikuskizunean hainbat herrietako (México, Colombia, Brasil, Mali, Madagascar…) musikariak arituko dira eta garai ezberdinetatik ibilbidea eskainiko du.

 Martxoaren 7an  Jordi Savall Kursalera iritsiko da (Kursaal Auditorioa, 20:00), “Esklabutzaren ibilbidea” proiektuarekin. Ikuskizun hontan, giza tragedia honen oroimenari bizirik eustea da helburua, eta omenaldi bat eskaintzea mendeetan zehar sistematikoki deportatuak izan ziren milioika gizonen, emakumeen eta haurren salerosketa ikaragarriaren biktimei.

“Lau mendez kasik, 1492. urtetik 1888. urtera arte (urte hartan ezeztatu zen esklabotasuna Brasilen), Europako herrialdeek 25 milioitik gora afrikar deportatu zituzten esklabotasunaren aldera, baina, hala eta guztiz ere, publiko orokorrak ez du aldi hau behar den bezala aintzat hartzen, gizadiaren historiako mingarrienetako eta beltzenetako bat den arren. Gizon, emakume eta haur haiek bortizkeriaz atera zituzten afrikar kontinenteko eta Madagaskarko beren herrietatik europarren kolonietara eramateko, eta beren jatorrizko kultura baizik ezin izan zuten berekin eraman: beren sineste erlijiosoak, beren medikuntza tradizionala, sukalde-usadioak, eta abestiak eta dantzak, eta haiexek gorde zituzten kokaleku edo plantazio deituriko jomuga berrietan.

Nola liteke, ordea, pertsona haiek, esklabotasunaren mende egonik ere, abesteko eta dantzatzeko gogoa izatea? Erantzuna oso erraza da: kantuak eta dantzak, musikaren erritmoak, adierazpenerako eta askatasunerako espazioa zabaltzen zuten. Zoriona eta ezbeharra, sufrimendua eta itxaropena adierazteko modu bat ziren. Jatorri eta hizkuntza erabat desberdinak zituzten jende haientzat guztientzat, kantuak eta dantzak unibertso partekatu bat eskaintzen zuten, eta beren gizatasunaren ukoari aurre egiteko modu bat.

Kontzertu honetan, musika bizia, zeina herri haien oroimenean aztarren sakonak utzi dituzten esklaboen ondorengoen antzinako tradizioen oinordekoa baita, solasean arituko da era guztietako arraza-nahasketak izan dituzten esklaboen, indigenen eta herrien kantuetan eta dantzetan inspiraturiko forma musikal hispaniarrekin eta europarrekin. Ondare afrikarra eta amerikarra, era horretan, Europako Errenazimentutik eta garai barrokotik hartutako eta inportatutako elementuekin nahastuko da.

Musika honen indar biziari eta hunkiberatasun sakonari esker, lortuko dugu gogora ekartzea biktimen ondorengoen memorian oraindik bizirik dirauen “merkataritza triangeluar” izenekoaren eta esklaboen trafikoaren bigarren aldiaren historia, Brasilgoa (jongoak, caboclinho paraibanoak, ciranda, maracatu eta samba), Malikoa (griote abestiak), Kolonbiakoa, Mexiko eta Boliviakoa (abesti eta dantza afrikar tradizionalak). villancicos de negros, villancicos de indios eta negrillas izenekoetan ageri da Mundu Berriko elizetako liturgian esklaboek izan zuten eginkizun behartuaren edo ez behartuaren lekukotasuna, hau da, besteak beste, konkista eta ebanjelizazio behartuko kultura baten emaitza gisa sorturik, Mateo Flecha Zaharrak (La negrina), Juan Gutiérrez de Padillak (Pueblako eskuizkribuak), Juan de Araujok, Roque Jacinto de Chavarríak eta frai Filipe da Madre de Deusek konposaturiko abesti kristauen bitartez.

Entzun ditzagun sufrimenduan taxutu zen historia hura oroitarazten diguten abestiak eta erritmoak, musika heldu zenekoa bizirik ateratzeko bitartekoa izatera; musika zenean bakea, kontsolamendua eta itxaropena zegoen leku bakarra”. (Jordi Savall)

JORDI SAVALL: Esklabutzaren ibilbidea
Martxoak 7 / 20:00
Kursaal Auditorioa
Jordi Savall, viola da gamba eta zuzendaria
La Capella Reial de Catalunya
Hésperion XXI
53 / 43 / 35 / 28 / 12 €

 Sarrera erosi

Dirty Dancingen emanaldi berri baterako sarrerak salgai. Igandea, hilak 11, 20:30ean

Gaurkotasuna / 1 martxoa, 2018

Datorren martxoaren 9an Kursaalera iritsiko den ikuskizun honen sarreren %90a agortua zegoen ezkero, emanaldi berri baterako sarrerak salgai jarri dira. Emanaldi berria igandean izango da, hilak 11, 20:30ean.
Dirty Dancing 80. hamarkadako klasiko handia arrakastaz arrakasta dabil Espainian egiten ari den biran. Ikuskizun hau Kursaalera iritsiko da aurretik txarteldegi arrakasta handia lortuta. Emanaldi berrirako sarrerak salgai daude bai Kursaaleko txarteldegia, baita ikuskizuneko web orrietan ere: www.dirty-dancing.es eta www.sarrerak.kursaal.eus
Musikalak ezin hobe birsortzen du dantzaren generoa estilo berri batekin berrasamatu zuen filma. Garai hartako inguru soziokulturaleko agerraldiren bat gehiago ere badu. Ikuskizunak Johnny eta Babyren arteko amodio istorio sinestezinean erabat murgiltzen du ikuslea.
Oscar sariaren irabazle suertatu zen (I’ve had) The Time of My Life abestiaz gain, Hungry Eyes sentsuala eta filmaren jatorrizko soinu-bandatik at geratu ziren beste zenbait abesti eskainiko ditu antzerki bertsioak.
Espainiara iritsi aurretik, musikala Sydneyko Theatre Royalen estreinatu zen arrakasta handirekin. Mundu mailako gertakari bilakatu zen Estatu Batuetan, Zeelanda Berrian eta Europan produkzioak egin zirelarik, azken honetan gainera, Londreseko WestEndeko txarteldegiko salmenta-marka hautsi zuen. LETSGOk produkzio hau Mexiko Hiriko Molière Antzoki Handira eraman zuen baita ere, bertako antzezle-zerrenda batekin.

Baby eta Johnnyren istorioa
1963. urteko udan Frances “Baby” Hoousemanen bizitza erabat aldatzear dago. Guraso eta ahizpa nagusiarekin New Yorkeko Catskill Mountainseko Kellerman’s luxuzko hotelean oporretan dagoela, ustekabean musikaz eta dantzaz blai dagoen festa zoro batekin egiten du topo langileentzako eremuan. Dantza-pauso probokatzaileek eta musika erritmo hipnotikoek liluratuta, ezin egingo dio muzin mundu horretan buru-belarri murgiltzeari, batez ere Johnny Castle, hoteleko dantza maisua ezagutu ondoren. Baby bere dantza laguna izango da bai eszenatokian baita handik kanpo ere: bi espiritu gaztek bat egingo dute beraien bizitzako udarik desafiatzaileenean.

Kursaal 2017: beste marka historiko bat altxortegiko superabitari dagokionez

Gaurkotasuna / 26 otsaila, 2018

3,6 milioi euroko negozio-bolumenarekin (alegia, ezarritako helburua baino % 6,4 handiagoa), 2017an Kursaalek beste marka historiko bat hautsi du eragiketen altxortegiko superabitari dagokionez, 926.320 eurokoa izan baita; hau da, halaber bikaina izan zen aurreko ekitaldikoa baino % 5,7 handiagoa. Datuak (jarduera, biltzar eta bilera korporatiboei buruzkoak) onak izan direlako eta kultura-agendak arrakasta izan duelako lortu dira emaitza horiek.
Zehatz-mehatz, hiru arrazoirengatik hautsi dira markak aurrezpen-mailan. Batetik, urte onenetako bat izan da kultura-jardueraren arloan, haren fakturazioa % 2,9 handitu baita 2016koarekin alderatuta. Bestetik, oso urte ona izan da biltzarrei dagokienez (hain zuzen ere, biltzar-jauregiak lanean daramatzan 19 urteotako bosgarren onena), nahiko handiak ere izan direlako (batez beste, 662 parte-hartzaile). Azkenik, salmentek igoera handia izan dute arlo korporatiboan, batzarren kopurua % 128 handitu baita, eta jardunaldiena, berriz, % 36.
Biltzar-jauregiaren lan bikain horretan nabarmentzekoa da, baita ere, bezeroak oso pozik daudela; ekitaldi bakoitzaren ondoren egiten diren inkestetan, zerbitzuak eta taldearen profesionaltasuna kalifikatzen dituzte, eta, batez beste, 8,4 puntu eman dizkiete, 10etik.
2017ko gertakarien artean nabarmentzekoa da, baita ere, inbertsio-ahalegin handia egin duela Kursaalek, inauguratu zenetik 6,7 milioi euro inbertitu baititu teknologia eta ikus-entzunezko ekipamendua eguneratzeko, eremuak berritzeko eta azpiegitura mantentzeko. Inbertsio handi horren % 78 Kursaalek berak finantzatu du, lortutako superabitei esker.
Hrretaz gain, superabit horiei esker, ez da beharrezkoa izan Kursaal sozietatea osatzen duten bi erakundeek (Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia) ekarpen ekonomiko publikorik egitea gastu arruntari aurre egin ahal izateko.

48 milioiko eragin ekonomikoa
Azken ekitaldian jarduerari buruzko datuak onak izan direla ikusita, nabarmendu beharra dago horrek Donostian eta Gipuzkoan duen eragin ekonomikoa 48 milioi eurokoa izan dela, 2016an bezala.
Eta, nagusiki, ekitaldiei esker lortu da eragin hori; hain zuzen ere, biltzarrei esker. Iaz, biltzar garrantzitsuenetako bat Medikuntza Orokorreko Espainiako Elkartearen (SEMG) Biltzar Nazionala izan zen, ia 3.000 mediku jeneralista ekarri baitzituen. Parte-hartzaile gehieneko bigarren biltzarra Flebologiako eta Linfologiako XXV. Biltzar Nazionala izan zen, 1.500 mediku espezialista bildu baitzituen. 2017ko topaketa profesional garrantzitsuenen artean tekniko eta zientifiko batzuk daude; besteak beste, IEEE Congress on Evolutionary Computation, Matcomp (material konposatuena) eta Nanospain. Ecoplayas, Club de Creativos eta Gastronomika ere izan ziren biltzarren artean.

% 20 parte-hartzaile gehiago Kursaal Eszenan
Kultura-arloan, aipagarria da 2017an Kursaal Eszenak, Kursaalen beraren kultura-programazioak, % 20 handitu duela kontzertuetara etortzen direnen kopurua, eta, horrela, batez beste, eserlekuen % 81 bete dira. Gainera, proiektu kulturala indartuko duten 3 enpresa babesle berriak elkartu dira –Elektra, Telesonic eta Sabico-.
Guztira, 137 kontzertu antolatu ziren, haietatik 28 Kursaal Eszenak proposatutakoak; besteak beste, hauenak: Montecarloko ballet-konpainia, Ken Zazpi, Suisse Romande orkestra, Leiva, Loquillo, Luna, Vanesa Martín, Los Planetas, Chick Corea eta, berrikuntza gisa, bazkaria eta afaria The Como Mother gospel-taldearekin. Carmen opera ere antzeztu zuen Opus Lirica konpainiak.
Beren programazioa Kursaalen gauzatzen duten sustatzaile pribatuek kontzertu gogoangarriak ekarri zituzten Donostiara, eta, guztietan, Auditorioa bete egin zen. Talde hauek eskaini zituzten kontzertuak: La Oreja de Van Gogh, Dani Martín, Los Luthiers (hiru saio), Mayumaná (lau saio), Film Symphony Orchestra, India Martínez eta Raphael («Loco por cantar»). ETBko Goazen 3.0 telesaioaren aurrestreinaldiak eta haurrentzako Pirritx, Porrotx eta Marimototsen ikuskizun tradizionalak erabat bete zuten Kursaal.
Eta, haiekin batera, ohiko beste batzuk ere izan dira; esaterako, Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren abonu-denboraldiko emanaldiak, Musika Hamabostaldiko eta Heineken Jazzaldiko udako kontzertuak, eta Donostiako Zinemaldiko 100dik gorako zinema-proiekzioak.

LED fatxada, munduko handienetako bat
Kursaalek biltzar-jauregi gisa dituen berezitasunei (helmuga erakargarria, kokapen estrategikoa, abangoardiako eta arkitekturako eraikin ikonoa, bi Michelin izar dituen jatetxeko gastronomia) aukera paregabe bat gehitu behar zaie orain ekitaldi korporatiboak erakartzeari begira: eraikina bera enpresen irudi eta markaren leiho argidun bihurtzeko aukera. Urte honetatik aurrera, Donostiako biltzar-jauregiak munduko LED fatxada handienetako bat eskainiko die ekitaldien antolatzaileei.
Euskarri digital ikusgarri eta berritzaile hau eraikinarekin mimetizatuta dago, eta, hari esker, orain arte pentsaezinak ziren marketin-ekintza sortzaileak eta dinamikoak jar daitezke martxan. Bezeroak pertsonaliza dezake, eta fatxadan bere marka, logotipoa edo irudi korporatiboa modu ikusgarrian erakutsi. LED pantaila erraldoia komunikazio-tresna ahaltsu gisa eskaintzen da; eremu erakargarria da; eta, bertan, enpresak nabarmendu egin daitezke, edo zirrara eragin diezaiekete ikusleei. 1.512 metro koadroko azalera du (70 x 21,6), eraikin ikoniko batean kokatuta dago, eta elementu bereizle eta paregabea da.

16.000 jarraitzaile baino gehiago sare sozialetan
2017an, Kursaal 16.000 jarraitzaile baino gehiago izatera iritsi da sare sozialetan; hain zuzen ere, Twitter-en, Facebook-en eta Instagram-en. Biltzar-jauregiak nagusiki herritarrekin zuzenean harremanetan jartzeko erabiltzen ditu bitarteko horiek.

Nazioarteko zortzi biltzar 2018rako
Kursaalen 2018rako aurreikuspenen arabera, 20 bat biltzar egingo dira; besteak beste, nazioarteko bederatzi, nagusiki Europa mailan, eremu geografiko estrategikoa baita ekitaldi zientifiko eta teknikoak erakartzeko Donostiako biltzar-jauregiak ezarrita duen politikan.
Lehenik eta behin, Europako Parlamentuaren bilera bat nabarmendu behar da; hain zuzen ere, ALE taldearena (Alliance of Liberals and Democrats for Europe). Maiatzean izango da, eta 200 parlamentari bilduko ditu.
Irailean, Graphene Week izango da, Graphene Flagship ekimenaren barruan. CIC Nanogune-k bultzatzen du, eta etorkizunari eta garapen-bidean dauden teknologiei buruzko munduko ekitaldirik handiena da. Europako Batzordea da ekimenaren aitzindaria. Graphene Week grafenoarekin eta bi dimentsioko materialekin lan egiten duten zientzialari, berritzaile eta ikertzaile guztien topaketa profesional onena da.
Nazioarteko esparru zientifiko eta teknikoaren barruan kokatzen dira, baita ere, Inguratzaile Arktektonikoen Nazioarteko VIII. Biltzarra,13th European Molecular Imaging Meeting (650 ordezkari) edo 14th International High Speed Machining.
Azti-Tecnalia da urrirako aurreikusita dagoen Ecosystem Services Partnership Regional Conference (ESP) bileraren bertako sustatzailea. Europako Terminologia Elkartearen biltzarra (EAFT) azaroan izango da. Elkarte horrek eleaniztasuna sustatu nahi du terminologiaren bidez.
Azkenik, lanbide-heziketa izango da maiatzaren amaieran egingo den nazioarteko biltzarraren gaia. Arlo horretan Euskadi eredugarria da.

2018ko biltzar nagusiak

• Neurokirurgia Pediatrikoko XXXIV. Bilera Nazionala
• 13th European Molecular Imaging Meeting
• Espainiako Club de Creativos elkartearen 2. Jaialdia
• 14th International High Speed Machining
• Kirurgia Pediatrikoko XXXIV. Biltzar Nazionala
• European Parliament Meeting
• Lanbide Heziketako Nazioarteko Biltzarra
• Kudeaketako Erizainen Jardunaldi Nazionalak
• Inguratzaile Arkitektonikoen Nazioarteko VIII. Biltzarra (ICAE)
• Graphene Week
• San Sebastián Gastronomika 2018
• Ecosystem Services Partnership Regional Conference (ESP)
• Lanerako Prestakuntzako eta Orientabideko (LPO) Biltzarra
• Dermatologia Estetiko eta Terapeutikoko XXX. Biltzar Nazionala (GEDET)
• Conference of European Association for Terminology (EAFT)

2018ko azoka nagusiak

• III. Komiki eta Manga Jaialdia (COMIKD)
• SEVATUR (Ihesbidearen eta turismoaren azoka)
• 14. Stock Azoka
• San Sebastián Gastronomika
• Kursaal Ezkontzak
• Expofarma

Fabio Biondik eta Europa Galante taldeak, Pergolesiren “Stabat Mater” obra eskainiko dute Kursaal Eszenako egitarauaren baitan

Gaurkotasuna / 15 otsaila, 2018

  • Pergolesiren bertsioa, musikaren historia osoko txalotuenetako bat da
  • Europa Galante antzinako musikan dago espezializatuta eta hala, nazioarteko famarik eta aitortzarik handiena duen antzinako musikako taldea da.
  • Europa Galante, bere sortzaile, zuzendari eta biolinista den Fabio Biondiren eskutik, Kursaalera itzultzen da datorren larunbatean, otsailak 17, antzinako musika nagusi izango den kontzertu batekin. Aipatu kontzertuan, Pergolesiren “Stabat Mater” obraren interpretazioa gailentzen da.

    Oraingo honetan, lehen partean, barroko berantiarreko konpositoreak izan ziren Latilla eta Hasse-ren obrak aurkeztuko ditu Biondik. Biak ziren opera-konpositore oparoak, baina orobat idatzi zuten musika instrumentala, oso interesgarria, hain ezaguna ez bada ere.  Antzeko patua izan zuen Domenico guztiz ezagunaren aita izan zen Alessandro Scarlattiren obrak; arrakasta handia izan zuen kantata eta oratorioen konpositore gisa, eta haren  concerto grosso oso bat entzungo dugu. Napoliar eskolaren sortzailea eta Pergolesiren maisua den Francesco Durantek 4 harirako idatzitako kontzertuetako batek osatuko du lehen zatia.

    Nahiz eta Pergolesi oso goiz hil zen (26 urte baino ez zituen), izan zuen astirik etorkizunerako uzteko pieza erlijioso bikainak biltzen dituen corpus bat; baita zenbait opera serio ere, berrikustea merezi dutenak, eta, batez ere, bi maisulan ezin eztabaidatuzkoak: “La Serva Padrona” eta Europa Galantek bigarren zatian interpretatuko duen  “Stabat Mater” hilezkorra.

    Obra hau hogei ahapaldiko eta hirurogei bertsoko poema bat da, Jacopone de Benedetti frantziskotarrak XIII. mendean idatzia, eta Kristoren heriotza amaren begietatik kontatzen duena; bitarteko didaktiko baten moduan Stabat Mater hau idatzi zuen hau, Historia Sakratua herri ezjakinari erakusteko, eta hizkera soila eta denek ulertzeko modukoa erabili zuen bere bertsoetan.

    Eragin dogmatikoetatik libre eta jatorrizko hizkuntzaren bilaketan interesatua dagoen estilo baten bilaketa etengabearen sinboloa gauzatzen du Fabio Biondik gaur egun. 1990ean sortu zuen Europa Galante, eta, hala, nazioarteko famarik eta aitortzarik handiena duen antzinako musikako talde italiarra gidatzen du.

    Otsailak 17 / 20:00
    Kursaal Auditorioa
    EUROPA GALANTE
    Fabio Biondi, biolina eta zuzendaria
    Damian Mizzi, sopranoa
    Maria de Liso, kontraltoa
    41 / 33 / 27 / 22 / 12 €
     Sarrerak erosi

“Pierrot” ikuskizuna ikusteko aukera izango da asteburu honetan Kursaalen

Gaurkotasuna / 2 otsaila, 2018

  • Ikuskari hau 2 eta 5 urteko umeentzako egokia pentsatu da eta sarrera gutxi baino ez dira gelditzen

 Kursaal Eszenako haurren programazioak, “Pierrot” ikuskizuna eskainiko du bihar larunbata, otsailak 3, (18:00) Kursaaleko Ganbera Aretoan. Aipatu ikuskizuna Euskadiko Orkestra Sinfonikoarekin batera lankidetzan egiten da eta orkestrako musikariekin batera,  Dantzerti eskolako (Euskadiko Arte Dramatiko eta Dantza Goi-Eskola) dantzari eta aktoreak arituko dira.

Commedia dell’Arte delakoan girotuta, Pierrot espazioan dagoen leku batek biziki erakarritako pertsonaia bat izango da. Badirudi ez dela inoiz hara iritsiko, baina berak bakarrik ikus ditzake hara heltzea eragozten duten oztopoak. Jokoaren, dantzaren, pantomimaren eta hainbat musikagileren musika alai eta ezohikoaren bitartez, Pierrotek bere jomugara iristeko modua aurkituko du, eta han konturatuko da dibertigarriena… bidea izan dela.

Orkestrako instrumentista talde batek joko du musika eta Xoxtakovich, Beethoven, Saint-Saens eta Brittenen lanak eskainiko dituzte.

* Sensibilizazio tailerrerako plazak agortuta daude

Otsailak 3 de febrero, 18:00
Kursaaleko Ganbera Aretoa
Pierrot
Euskadiko Orkestrako musikari taldea
Dantzertiko ikasleak
7€ / 3€ (<12 años)

 

#BonitaSimbiosis, Club de Creativos elkartearen 2018ko topaketaren goiburua

Gaurkotasuna / 25 urtarrila, 2018

Club de Creativos de España (c de c) elkartearen hurrengo c de c topaketa apirilaren 12tik 14ra izango da, Kursaalen, #BonitaSimbiosis goiburupean. Kontzeptu horren bidez, harreman berriak ezartzen lagundu nahi zaie komunikazioko profesionalei, konponbide berriak aurkitzeko.

Aurreko urteetan bezala, c de c 2018 topaketaren antolatzaileetako bat Facebook da, eta San Sebastián Turismo & Convention Bureau, Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia ditu laguntzaile.

c de c egunen zuzendari Guillermo Viglionek c de c 2018 topaketaren aurkezpenean esan du profesional guztiei zuzenduta dagoela topaketa, ez bakarrik sortzaileei, eta jende desberdina elkartuta soilik atera daitezkeela ideia desberdinak eta «ustekabeko erreakzioak». c de c elkarteko presidente Uschi Henkesek hausnarketarako foro ireki bihurtzearen ideian sakondu du.

Hiru egun

c de c 2018 hiru egunez izango da, eta 50 jarduera baino gehiago eskainiko ditu; besteak beste, hitzaldiak, tailerrak, eztabaidak eta erakusketak. Haietako gehienak Kursaalen izango dira, eta, topaketari amaiera emateko, Espainiako Sormenaren Sari Nazionalak banatuko dira. Iaz, 1.800 profesional baino gehiago izan ziren topaketan, eta aurten 2017ko kopurua gainditzea espero da.

Besteak beste, hauek hartuko dute parte c de c 2018 topaketako hitzaldietan: Fernando Machado, Burger Kingeko Marketineko presidenteorde nagusia; Kazuhiro Shimura, Dentsuko sormen-zuzendaria; Kevin Brady, Droga 5 taldeko sormen-zuzendaria; eta Carl Jonhson, Anomalyren sortzailea, bazkidea eta zuzendari exekutiboa. Horretaz gain, apirilaren 13an, ostirala, Happy Films filma estreinatuko da, Stefan Sagmeister diseinatzailearena. Sagmeister ere Donostian izango da filma aurkezteko.

Hitzaldiez gain, bi solasaldi ere izango dira. Bata sektoreko enpresetan lana eta familiako bizitza bateragarri egiteari buruzkoa da; c de c elkarteak Más Mujeres Creativas elkartearekin batera antolatu du, eta, besteak beste, hauen partaidetza izango du: Mónica Moro, McCanneko sormen-zuzendari nagusia; Chacho Puebla, Lola Mullenloweko sormen-zuzendari exekutiboa; Laura Sampedro, Wieden+Kennedy agentziako sormen-zuzendaria; eta Guillermo Viglione, Dimensióneko presidentea eta sormen-zuzendari exekutiboa. Beste solasaldian, berriz, hainbat sortzailek Madrilen, Parisen eta Londresen egindako hiru mahai-ingurutan atera dituzten ondorioak ezagutuko dira.

A eguna

Hirugarren urtez jarraian, apirilaren 12an, osteguna, A eguneko lan-mahaiak izango dira, arratsaldez. A egunean, sortzaileen eta iragarleen arteko harremana lantzen da. Lan-mahaiak egiten diren bitartean, zenbait tailer egingo dira, bertaratzen diren guztien interesei erantzuten saiatzeko. Besteak beste, gai hauek landuko dira: taldeetako lidergoa, berrikuntza, eta agentziek bezeroekin ezarri behar duten harreman berria.

 

Yuja Wang pianojole gaztea “munduko ganbera orkestrarik onena”rekin batera arituko da

Gaurkotasuna / 12 urtarrila, 2018

Chamber Orchestra of Europe Claudio Abbadok sortu zuen 1981

Yuja Wang-en musika egiteko moduak publiko berriekin nahiz zaletu sutsuekin egiten du bat eta bereziki jarraitzaile gazteak erakartzen ditu.

 

Yuja Wang da gaur egun nazioartean proiekziorik handiena duten pianistetako bat, eta bigarrenez bisitatuko gaitu orain, 2011ko emanaldiaren ondoren, musikari guztiz famatua bihurtuta. Prestakuntza klasiko sendoa du, birtuosismo erabatekoa, sekulako energia, pasioa, sentikortasuna, era guztietako publikoekin sintonizatzeko erraztasuna… Bere karisma eta presentzia xarmangarriagatik, poparen estetikagandik hurbilago dago, musika klasikoarengandik baino, eta hala, Yuja Wang-en kontzertuak musika-festa bat izaten dira, zentzu guztietan.Oraingo honetan munduko ganbera-orkestrarik hoberenetako bat delakoan hartzen denari laguntzen dio, Europako Ganbera Orkestrari, zeina maisurik handienek zuzendu baitute, nola diren Abbado, Harnoncourt, Haitink edo Jurowski. Obra guztiz erakargarriak dauzkan programa bat dakarte: besteak beste, Beethovenen 1. piano-kontzertua  eta Mendelssohnen-en Udako gau bateko ametsaren suite instrumentala.Haydn baten eta Mozart baten eragin estilistiko bikoitza agertzen da Beethovenen 1. piano-kontzertua, baina ez litzateke zuzena izango ez aitortzea hartan Beethovenen aztarrenak, ongi sumatzen baitira erdiko mugimenduan: lied moduko bat da, pianoaren partea nagusitzen dena, bai melodian, bai apaingarrietan. Mendelssohn Poitierseko elezaharrean eta Melusinaren ipuinetan inspiratzen da. Sugearen antzekoa bihurtzeko boterea zeukan maitagarria eta printzesa zen Melusina hau, eta Mendelssohnek Melusina Ederra oberturarako erabili zuen. Aitzakia bat besterik ez da, egiazko euskarri literariorik gabea; baina  Udako gau bateko ametsa  obrak badu euskarri hori, Shakespeareren testuak inspiratzen baitu musikagilea, lehenbizi 1826an, 17 urte besterik ez zuela, obertura ezaguna konposatu zuenean, eta 15 urte geroago, gainerako eszena-musika idatzi zuenean. Teknika helduagoa bada ere, ideiak lehen bezain gazteak dira, eta, hala, bi parteak elkarren osagarri ezinhobeak gertatzen dira.

Yuja Wang-ek aukera egokia izango du inondik ere bere baliabide guztiak erakusteko programa ixten duen Chopinen Andante spianato interpretatuz,  Polonesa distiratsu eta handientsuarekin kontraste bizia sortzen duen edertasun handiko orria.

YUJA WANG, pianoa
CHAMBER ORCHESTRA OF
EUROPE
Astelehena 15 Lunes / 20:00
50 / 40 / 32 / 26 / 12 €

 Sarrerak erosi

Kursaal Eszenak Haendelen “Mesias” eskainiko du, Eguberrien atariko gisa

Gaurkotasuna / 15 abendua, 2017

Etengabe interpretatu da obra hau, eta gizadiaren ondarearen parte da 

Datorren larunbatean (abenduak 16, 20:00etan), The King’s Consort talde prestigiotsuak “Mesias”en interpretazioa eskainiko du, musika erlijiosoaren maisulana dena. 1741urtean sortua, pasio eta kantata zahar alemaniarren tradizioan ditu sustraiak. Izan ere, Alemania da Georg Friedrich Haendelen sorterria, nahiz eta beste musikari askok bezala, Ingalaterra hartu zuen adopzio-herritzat. Hasieran halako arrakasta bat izan zuen bere opera italiarrekin, baina aitorpena ez zitzaion heldu bere eliz obra handiak egin zituen arte.

Charles Jennens-ek idatzi zuen testua, eta urte hartan bidali zion libretoa Haendeli ingelesezko oratorio bat osa zezan: kantu bat da, eta Jainkoaren eta gizakiaren arteko harremanari buruzko hausnarketa, eta Erredentzioaren misterioaren gaia ere lantzen du.

“Mesias” lana, 24 egunetan konposatu zuen Haendelek, eta 1742an estreinatu zen Dublingo New Music Hall-en, hainbat presoren eta era guztietako gaixoen aldeko ongintzazko emanaldi batean. Halako arrakasta izan zuen, non Londresen estreinatu baino lehen zenbait aldiz interpretatu baitzen Irlandan, baina Londresen ez zuen halako harrera berorik izan.  Harrezkero etengabe interpretatu izan da, eta gizadiaren ondarearen parte da.

The Kings´ Consort taldea Robert Kingek fundatu zuen 1980an, eta, diotenez, mundu osoko instrumentu zaharrekiko orkestra nagusietako bat da. Itzuliak egin ditu bost kontinentetan barna eta ohikoa da herrialde gehienetan. Hiru hamarraldiz baino gehiagoz aurkeztu du bere errepertorio zabala, 1550eko obretatik hasi eta gaurko obretara heltzen dena, munduko musika-areto nagusietan. Bere sortzailea, Robert King, bere belaunaldiko britainiar zuzendari handienetako bat da. Musika barrokoaren interpretazioan dago espezializatua, baina asko lantzen ditu halaber obra klasikoak eta lehen erromantizismokoak, izan obra sinfonikoak nahiz ahozkoak

THE KING´S CONSORT
“Mesías”, G.F. Haendel
Robert King, zuzendaria
Abenduak 16 larunbata / 20:00
50 / 40 / 32/ 26 / 12 € 

 Sarrerak erosi

2018ko denboraldi berrian, Kursaal Eszenak molde ezberdineko 14 musika-hitzordu eskainiko ditu

Gaurkotasuna / 1 abendua, 2017

Kursaal Eszenak dozenatik gora kontzertu atondu ditu bere denboraldi berrirako. Denboraldia otsailaren 3an hasiko da, familia giroko “Pierrot” proposamenarekin. Bertan jolasa, dantza, pantomima eta Britten, Beethoven edo Xostakovitx bezalako konposagile ezberdinen musika elkar nahasiko dira, Commedia dell´Arteko giroa gogoraraziz. Denboraldiko lehen hitzordu honetako protagonistak, EOSeko talde instrumental bat eta Dantzertiko Arte Dramatiko eta Dantzako ikasleak izango dira.
Egun batzuk beranduago (otsailak 17), Italiako Europa Galante taldea iritsiko da Kursaal Auditoriora. Fabio Biondi biolin-jotzaileak zuzentzen duen eta barroko garaiko errepertorioan ezpezialdua den formazio honek, historiako aldi guztietan musikatuena izan den erlijiozko testua, “Stabat Mater”a, eskainiko du. Aipatu obra G.B. Pergolesik XVIII.mendeko lehen erdian egin zuen bertsioarekin iritsi zen bere gorengo mailara, eta bertsio hori izango da, hain zuzen ere, Italiarrek interpretatuko dutena.
Denboraldi berriko esparru klasikoan, Pucciniren “La Bohème” opera ezagunaz gozatzeko aukera ere izango da, Opus Lirica konpainiaren produkzio berriari esker (martxoak 2 eta 4). Mimiren rol nagusia interpretatutako duen Ainhoa Garmendiarekin batera, Helena Orcoyen edo Jagoba Fadriqueren neurriko beste hainbat bertako abeslari ere agertzen dira bakarlarien zerrendan. Donostiako konpainiaren proposamen berriak, joie de vivre eta tuberkulosiaren drama artean mugitzen diren artistez betetako Paris batetara eramango gaitu.
Opera eta gero, Kursaal Auditorioak beste hainbat hitzordu “klasiko” izango ditu: Jordi Savall, antzinako musikaren ordezkari nagusienetako bat dena, berak sortutako bi formazioarekin batera etorriko da “Esklabotzaren ibilbideak” izeneko programa eskaintzeko (martxoak 7). Bertan Mexiko, Kolonbia, Brasil, Mali edo Madagaskar bezalako herrialdeetako musika tradizionala aztertzen du artista katalanak. Europako orkestrarik garrantzitsu eta esanguratsuenetako bat den Zuricheko Tonhalle Orkestrak, berriz, Lionel Bringuier gazteak zuzenduta, Berliozen “Sinfonia fantastikoa” txalotua interpretatuko du (apirilak 17).
Scottish Chamber Orchestrak azkenik, Mozartek pianorako idatzi zituen bi kontzertu ezagunenetakoak aurkeztuko dizkigu, gaur egungo pianista interesgarrienetako bat den Piotr Anderszewkirekin batera (maiatzak 20).
Musika klasikoari dagokion atala Euskal Barrokensemble taldearen egitasmo berriarekin, “Juan Sebastián Elkano: euskal nabigazioaren Urrezko Aldiko kantu eta dantzak” izenekoarekin, osatuko da (ekainak 3). Enrike Solinis gitarra-jotzaileak zuzentzen duen taldeak Orfeoi Txiki Abesbatzaren laguntzarekin eskainiko du, euskal nabigazioaren osperik handieneko aldiari dagokion errepertorioa, kontinente desberdinetako ahozko tradiziozko musika eta testuak miatuz.
Apocalypticaren emanaldia, musika sinfonikoa eta rockaren arteko eremuan kokatzen da. Metal sinfonikoko banda hau, hard-rock nahiz heavy-metaleko abestiak biolontxeloz jotzeagatik egin da ezagun. “Plays Metallica by four cellos” izeneko bere lehen albuma argitaratu zuenetik bi hamarkada bete diren honetan, Finlandiako bandak hogei urteko ibilbidean lortu dituen arrakasta handiak errepasatuko ditu (apirilak 8).
Indie Folkeko Fleet Foxes taldeak, berriz, bere estudioko hirugarren lana aurkeztuko du (uztailak 10). Disko hau, 2011an argitaratu zen eta Fleet Foxes Estatu Batuetako herri-musika garaikideko talderik garrantzitsuenetako bat bezala bermatu zuen “Helplessness Blues” lanaren jarraipena da.
Oreka TX euskal txalapartari bikotea “Tosta banda”ren partaide lez ariko da. Hizkuntza gutxituak dituzten herrialde eta kultura ezberdinetako hamar artista biltzen ditu aipatu bandak, kultura horietako abesti tradizionalak birsortu eta berrinterpretzeko helburuz. Hala, Eskozia, Frisia, Gales, Kornualles, Galizia, Irlanda eta Euskadiko instrumentu, estilo eta erritmo ezberdinek bat egingo dute, indar bisual eta musikal handiko kontzertu-ikuskizun honetan (apirilak 28). Dantzak ere izango du lekurik “Tosta”n, Kukaiko bi dantzari eta Kornualleseko dantzari zelta baten partehartzeari esker.
Kursaal Eszenaren denboraldi berriko eskaintza, aparteko bi emakumezkoren, Lila Downs (ekainak 27) eta Silvia Pérez Cruzen (maiatzak 22) emanaldiekin osatuko da. Abeslari mexikarrak “Salón, lágrimas y deseo” izeneko bere hamabigarren albuma aukeztuko du. Bertan, bere ahots ikaragarria eta interpretatzeko duen orijinaltasuna bitarteko direla, bluesa, cumbia edo danzoia bezalako musika-moldeak elkar korapilatzen dira, musika-kontzeptu paregabea sortuz. Calella de Palafrugelleko konposagileak, berriz, “Vestida de nit” izeneko bere lan berria aurkeztuko du non, harizko boskote batez lagunduta, oso pertsonalak diren hainbat abesti interpretatzen dituen.
Musika Familian titulupean etxeko txiki nahiz gazteentzat prestatzen den ohizko programazioa, azkenik, hasieran aipatutako “Pierrot” proposamenak (otsailak 3) eta beste erreferentzia batek, “Beethoven: Pastorala” izenekoak osatuko dute (maiatzak 9 eta 10). Azken hau, denboraldi honetan hasita Kursaal Eszenak, Euskadiko Orkestrarekin elkarlanean, eskainiko dituen Estola Saioen baitan egingo da.
Kontzertua atal ezberdinetan antolatuko da eta, atal bakoitzean, Beethovenen “pastorala” obraren melodía eta esaldi ezberdinak aztertuko dira. Saioa amaiatzeko mugimendu bakoitza, osorik, entzungo dute ikasleek.
Kursaal Eszenako denboraldi berriko hitzordu guzti hauen aurretik, urtarrilaren 15ean
Yuja Wang txinatar pianista famatua izango da Kursaal Auditorioan. Europa osoko musikariek osaturiko ganbera-orkestra batekin, aurreneko aldiz arituko da Wang Donostian.

Lista Spotify Música Clásica:

Lista Spotify Música Popular:


Abonuak eta Sarrerak

Abonuak saltzeko epea, esparru klasikoko kontzertuetarako bakarrik, datorren astelehenean, abenduak 4, hasiko da eta 2018ko otsailaren 17ko larunbatez amaituko.. Kursaal Eszenako denboraldi berriko abonuak 5 kontzertu barne hartzen ditu (Europa Galante; Jordi Savall; Tonhalle Orchester Zurich; Scottish Chamber Orchestra, eta Euskal Barrokensemble) eta bost ikuskizun horien banakako sarreren salneurriaren %20ko beherapena eskaintzen du.

Abonuen salmenta Kursaaleko leihatilan bakarrik egingo da (astelehenetik ostiralera, 11:30etatik 13:30ra. Ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00ra ere. Larunbatetan 17:00etatik 20:00ra).
Denboraldi berriko sarrera solteen salmenta, ere egun rotan bertan datorren astelehenean, abenduaren 4an, abiaraziko da. Kursaaleko leihatilan (astelehenetik ostiralera 11:30etatik 13:30etara. Ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00etara ere. Larunbatetan 17:00etatik 20:00ra), edota Kursaal zentroko web orrian: www.sarrerak.kursaal.eus helbidean erosi ahal izango dira sarrerak.