menu

Fabio Biondik eta Europa Galante taldeak, Pergolesiren “Stabat Mater” obra eskainiko dute Kursaal Eszenako egitarauaren baitan

Gaurkotasuna / 15 otsaila, 2018

  • Pergolesiren bertsioa, musikaren historia osoko txalotuenetako bat da
  • Europa Galante antzinako musikan dago espezializatuta eta hala, nazioarteko famarik eta aitortzarik handiena duen antzinako musikako taldea da.
  • Europa Galante, bere sortzaile, zuzendari eta biolinista den Fabio Biondiren eskutik, Kursaalera itzultzen da datorren larunbatean, otsailak 17, antzinako musika nagusi izango den kontzertu batekin. Aipatu kontzertuan, Pergolesiren “Stabat Mater” obraren interpretazioa gailentzen da.

    Oraingo honetan, lehen partean, barroko berantiarreko konpositoreak izan ziren Latilla eta Hasse-ren obrak aurkeztuko ditu Biondik. Biak ziren opera-konpositore oparoak, baina orobat idatzi zuten musika instrumentala, oso interesgarria, hain ezaguna ez bada ere.  Antzeko patua izan zuen Domenico guztiz ezagunaren aita izan zen Alessandro Scarlattiren obrak; arrakasta handia izan zuen kantata eta oratorioen konpositore gisa, eta haren  concerto grosso oso bat entzungo dugu. Napoliar eskolaren sortzailea eta Pergolesiren maisua den Francesco Durantek 4 harirako idatzitako kontzertuetako batek osatuko du lehen zatia.

    Nahiz eta Pergolesi oso goiz hil zen (26 urte baino ez zituen), izan zuen astirik etorkizunerako uzteko pieza erlijioso bikainak biltzen dituen corpus bat; baita zenbait opera serio ere, berrikustea merezi dutenak, eta, batez ere, bi maisulan ezin eztabaidatuzkoak: “La Serva Padrona” eta Europa Galantek bigarren zatian interpretatuko duen  “Stabat Mater” hilezkorra.

    Obra hau hogei ahapaldiko eta hirurogei bertsoko poema bat da, Jacopone de Benedetti frantziskotarrak XIII. mendean idatzia, eta Kristoren heriotza amaren begietatik kontatzen duena; bitarteko didaktiko baten moduan Stabat Mater hau idatzi zuen hau, Historia Sakratua herri ezjakinari erakusteko, eta hizkera soila eta denek ulertzeko modukoa erabili zuen bere bertsoetan.

    Eragin dogmatikoetatik libre eta jatorrizko hizkuntzaren bilaketan interesatua dagoen estilo baten bilaketa etengabearen sinboloa gauzatzen du Fabio Biondik gaur egun. 1990ean sortu zuen Europa Galante, eta, hala, nazioarteko famarik eta aitortzarik handiena duen antzinako musikako talde italiarra gidatzen du.

    Otsailak 17 / 20:00
    Kursaal Auditorioa
    EUROPA GALANTE
    Fabio Biondi, biolina eta zuzendaria
    Damian Mizzi, sopranoa
    Maria de Liso, kontraltoa
    41 / 33 / 27 / 22 / 12 €
     Sarrerak erosi

“Pierrot” ikuskizuna ikusteko aukera izango da asteburu honetan Kursaalen

Gaurkotasuna / 2 otsaila, 2018

  • Ikuskari hau 2 eta 5 urteko umeentzako egokia pentsatu da eta sarrera gutxi baino ez dira gelditzen

 Kursaal Eszenako haurren programazioak, “Pierrot” ikuskizuna eskainiko du bihar larunbata, otsailak 3, (18:00) Kursaaleko Ganbera Aretoan. Aipatu ikuskizuna Euskadiko Orkestra Sinfonikoarekin batera lankidetzan egiten da eta orkestrako musikariekin batera,  Dantzerti eskolako (Euskadiko Arte Dramatiko eta Dantza Goi-Eskola) dantzari eta aktoreak arituko dira.

Commedia dell’Arte delakoan girotuta, Pierrot espazioan dagoen leku batek biziki erakarritako pertsonaia bat izango da. Badirudi ez dela inoiz hara iritsiko, baina berak bakarrik ikus ditzake hara heltzea eragozten duten oztopoak. Jokoaren, dantzaren, pantomimaren eta hainbat musikagileren musika alai eta ezohikoaren bitartez, Pierrotek bere jomugara iristeko modua aurkituko du, eta han konturatuko da dibertigarriena… bidea izan dela.

Orkestrako instrumentista talde batek joko du musika eta Xoxtakovich, Beethoven, Saint-Saens eta Brittenen lanak eskainiko dituzte.

* Sensibilizazio tailerrerako plazak agortuta daude

Otsailak 3 de febrero, 18:00
Kursaaleko Ganbera Aretoa
Pierrot
Euskadiko Orkestrako musikari taldea
Dantzertiko ikasleak
7€ / 3€ (<12 años)

 

#BonitaSimbiosis, Club de Creativos elkartearen 2018ko topaketaren goiburua

Gaurkotasuna / 25 urtarrila, 2018

Club de Creativos de España (c de c) elkartearen hurrengo c de c topaketa apirilaren 12tik 14ra izango da, Kursaalen, #BonitaSimbiosis goiburupean. Kontzeptu horren bidez, harreman berriak ezartzen lagundu nahi zaie komunikazioko profesionalei, konponbide berriak aurkitzeko.

Aurreko urteetan bezala, c de c 2018 topaketaren antolatzaileetako bat Facebook da, eta San Sebastián Turismo & Convention Bureau, Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia ditu laguntzaile.

c de c egunen zuzendari Guillermo Viglionek c de c 2018 topaketaren aurkezpenean esan du profesional guztiei zuzenduta dagoela topaketa, ez bakarrik sortzaileei, eta jende desberdina elkartuta soilik atera daitezkeela ideia desberdinak eta «ustekabeko erreakzioak». c de c elkarteko presidente Uschi Henkesek hausnarketarako foro ireki bihurtzearen ideian sakondu du.

Hiru egun

c de c 2018 hiru egunez izango da, eta 50 jarduera baino gehiago eskainiko ditu; besteak beste, hitzaldiak, tailerrak, eztabaidak eta erakusketak. Haietako gehienak Kursaalen izango dira, eta, topaketari amaiera emateko, Espainiako Sormenaren Sari Nazionalak banatuko dira. Iaz, 1.800 profesional baino gehiago izan ziren topaketan, eta aurten 2017ko kopurua gainditzea espero da.

Besteak beste, hauek hartuko dute parte c de c 2018 topaketako hitzaldietan: Fernando Machado, Burger Kingeko Marketineko presidenteorde nagusia; Kazuhiro Shimura, Dentsuko sormen-zuzendaria; Kevin Brady, Droga 5 taldeko sormen-zuzendaria; eta Carl Jonhson, Anomalyren sortzailea, bazkidea eta zuzendari exekutiboa. Horretaz gain, apirilaren 13an, ostirala, Happy Films filma estreinatuko da, Stefan Sagmeister diseinatzailearena. Sagmeister ere Donostian izango da filma aurkezteko.

Hitzaldiez gain, bi solasaldi ere izango dira. Bata sektoreko enpresetan lana eta familiako bizitza bateragarri egiteari buruzkoa da; c de c elkarteak Más Mujeres Creativas elkartearekin batera antolatu du, eta, besteak beste, hauen partaidetza izango du: Mónica Moro, McCanneko sormen-zuzendari nagusia; Chacho Puebla, Lola Mullenloweko sormen-zuzendari exekutiboa; Laura Sampedro, Wieden+Kennedy agentziako sormen-zuzendaria; eta Guillermo Viglione, Dimensióneko presidentea eta sormen-zuzendari exekutiboa. Beste solasaldian, berriz, hainbat sortzailek Madrilen, Parisen eta Londresen egindako hiru mahai-ingurutan atera dituzten ondorioak ezagutuko dira.

A eguna

Hirugarren urtez jarraian, apirilaren 12an, osteguna, A eguneko lan-mahaiak izango dira, arratsaldez. A egunean, sortzaileen eta iragarleen arteko harremana lantzen da. Lan-mahaiak egiten diren bitartean, zenbait tailer egingo dira, bertaratzen diren guztien interesei erantzuten saiatzeko. Besteak beste, gai hauek landuko dira: taldeetako lidergoa, berrikuntza, eta agentziek bezeroekin ezarri behar duten harreman berria.

 

Yuja Wang pianojole gaztea “munduko ganbera orkestrarik onena”rekin batera arituko da

Gaurkotasuna / 12 urtarrila, 2018

Chamber Orchestra of Europe Claudio Abbadok sortu zuen 1981

Yuja Wang-en musika egiteko moduak publiko berriekin nahiz zaletu sutsuekin egiten du bat eta bereziki jarraitzaile gazteak erakartzen ditu.

 

Yuja Wang da gaur egun nazioartean proiekziorik handiena duten pianistetako bat, eta bigarrenez bisitatuko gaitu orain, 2011ko emanaldiaren ondoren, musikari guztiz famatua bihurtuta. Prestakuntza klasiko sendoa du, birtuosismo erabatekoa, sekulako energia, pasioa, sentikortasuna, era guztietako publikoekin sintonizatzeko erraztasuna… Bere karisma eta presentzia xarmangarriagatik, poparen estetikagandik hurbilago dago, musika klasikoarengandik baino, eta hala, Yuja Wang-en kontzertuak musika-festa bat izaten dira, zentzu guztietan.Oraingo honetan munduko ganbera-orkestrarik hoberenetako bat delakoan hartzen denari laguntzen dio, Europako Ganbera Orkestrari, zeina maisurik handienek zuzendu baitute, nola diren Abbado, Harnoncourt, Haitink edo Jurowski. Obra guztiz erakargarriak dauzkan programa bat dakarte: besteak beste, Beethovenen 1. piano-kontzertua  eta Mendelssohnen-en Udako gau bateko ametsaren suite instrumentala.Haydn baten eta Mozart baten eragin estilistiko bikoitza agertzen da Beethovenen 1. piano-kontzertua, baina ez litzateke zuzena izango ez aitortzea hartan Beethovenen aztarrenak, ongi sumatzen baitira erdiko mugimenduan: lied moduko bat da, pianoaren partea nagusitzen dena, bai melodian, bai apaingarrietan. Mendelssohn Poitierseko elezaharrean eta Melusinaren ipuinetan inspiratzen da. Sugearen antzekoa bihurtzeko boterea zeukan maitagarria eta printzesa zen Melusina hau, eta Mendelssohnek Melusina Ederra oberturarako erabili zuen. Aitzakia bat besterik ez da, egiazko euskarri literariorik gabea; baina  Udako gau bateko ametsa  obrak badu euskarri hori, Shakespeareren testuak inspiratzen baitu musikagilea, lehenbizi 1826an, 17 urte besterik ez zuela, obertura ezaguna konposatu zuenean, eta 15 urte geroago, gainerako eszena-musika idatzi zuenean. Teknika helduagoa bada ere, ideiak lehen bezain gazteak dira, eta, hala, bi parteak elkarren osagarri ezinhobeak gertatzen dira.

Yuja Wang-ek aukera egokia izango du inondik ere bere baliabide guztiak erakusteko programa ixten duen Chopinen Andante spianato interpretatuz,  Polonesa distiratsu eta handientsuarekin kontraste bizia sortzen duen edertasun handiko orria.

YUJA WANG, pianoa
CHAMBER ORCHESTRA OF
EUROPE
Astelehena 15 Lunes / 20:00
50 / 40 / 32 / 26 / 12 €

 Sarrerak erosi

Kursaal Eszenak Haendelen “Mesias” eskainiko du, Eguberrien atariko gisa

Gaurkotasuna / 15 abendua, 2017

Etengabe interpretatu da obra hau, eta gizadiaren ondarearen parte da 

Datorren larunbatean (abenduak 16, 20:00etan), The King’s Consort talde prestigiotsuak “Mesias”en interpretazioa eskainiko du, musika erlijiosoaren maisulana dena. 1741urtean sortua, pasio eta kantata zahar alemaniarren tradizioan ditu sustraiak. Izan ere, Alemania da Georg Friedrich Haendelen sorterria, nahiz eta beste musikari askok bezala, Ingalaterra hartu zuen adopzio-herritzat. Hasieran halako arrakasta bat izan zuen bere opera italiarrekin, baina aitorpena ez zitzaion heldu bere eliz obra handiak egin zituen arte.

Charles Jennens-ek idatzi zuen testua, eta urte hartan bidali zion libretoa Haendeli ingelesezko oratorio bat osa zezan: kantu bat da, eta Jainkoaren eta gizakiaren arteko harremanari buruzko hausnarketa, eta Erredentzioaren misterioaren gaia ere lantzen du.

“Mesias” lana, 24 egunetan konposatu zuen Haendelek, eta 1742an estreinatu zen Dublingo New Music Hall-en, hainbat presoren eta era guztietako gaixoen aldeko ongintzazko emanaldi batean. Halako arrakasta izan zuen, non Londresen estreinatu baino lehen zenbait aldiz interpretatu baitzen Irlandan, baina Londresen ez zuen halako harrera berorik izan.  Harrezkero etengabe interpretatu izan da, eta gizadiaren ondarearen parte da.

The Kings´ Consort taldea Robert Kingek fundatu zuen 1980an, eta, diotenez, mundu osoko instrumentu zaharrekiko orkestra nagusietako bat da. Itzuliak egin ditu bost kontinentetan barna eta ohikoa da herrialde gehienetan. Hiru hamarraldiz baino gehiagoz aurkeztu du bere errepertorio zabala, 1550eko obretatik hasi eta gaurko obretara heltzen dena, munduko musika-areto nagusietan. Bere sortzailea, Robert King, bere belaunaldiko britainiar zuzendari handienetako bat da. Musika barrokoaren interpretazioan dago espezializatua, baina asko lantzen ditu halaber obra klasikoak eta lehen erromantizismokoak, izan obra sinfonikoak nahiz ahozkoak

THE KING´S CONSORT
“Mesías”, G.F. Haendel
Robert King, zuzendaria
Abenduak 16 larunbata / 20:00
50 / 40 / 32/ 26 / 12 € 

 Sarrerak erosi

2018ko denboraldi berrian, Kursaal Eszenak molde ezberdineko 14 musika-hitzordu eskainiko ditu

Gaurkotasuna / 1 abendua, 2017

Kursaal Eszenak dozenatik gora kontzertu atondu ditu bere denboraldi berrirako. Denboraldia otsailaren 3an hasiko da, familia giroko “Pierrot” proposamenarekin. Bertan jolasa, dantza, pantomima eta Britten, Beethoven edo Xostakovitx bezalako konposagile ezberdinen musika elkar nahasiko dira, Commedia dell´Arteko giroa gogoraraziz. Denboraldiko lehen hitzordu honetako protagonistak, EOSeko talde instrumental bat eta Dantzertiko Arte Dramatiko eta Dantzako ikasleak izango dira.
Egun batzuk beranduago (otsailak 17), Italiako Europa Galante taldea iritsiko da Kursaal Auditoriora. Fabio Biondi biolin-jotzaileak zuzentzen duen eta barroko garaiko errepertorioan ezpezialdua den formazio honek, historiako aldi guztietan musikatuena izan den erlijiozko testua, “Stabat Mater”a, eskainiko du. Aipatu obra G.B. Pergolesik XVIII.mendeko lehen erdian egin zuen bertsioarekin iritsi zen bere gorengo mailara, eta bertsio hori izango da, hain zuzen ere, Italiarrek interpretatuko dutena.
Denboraldi berriko esparru klasikoan, Pucciniren “La Bohème” opera ezagunaz gozatzeko aukera ere izango da, Opus Lirica konpainiaren produkzio berriari esker (martxoak 2 eta 4). Mimiren rol nagusia interpretatutako duen Ainhoa Garmendiarekin batera, Helena Orcoyen edo Jagoba Fadriqueren neurriko beste hainbat bertako abeslari ere agertzen dira bakarlarien zerrendan. Donostiako konpainiaren proposamen berriak, joie de vivre eta tuberkulosiaren drama artean mugitzen diren artistez betetako Paris batetara eramango gaitu.
Opera eta gero, Kursaal Auditorioak beste hainbat hitzordu “klasiko” izango ditu: Jordi Savall, antzinako musikaren ordezkari nagusienetako bat dena, berak sortutako bi formazioarekin batera etorriko da “Esklabotzaren ibilbideak” izeneko programa eskaintzeko (martxoak 7). Bertan Mexiko, Kolonbia, Brasil, Mali edo Madagaskar bezalako herrialdeetako musika tradizionala aztertzen du artista katalanak. Europako orkestrarik garrantzitsu eta esanguratsuenetako bat den Zuricheko Tonhalle Orkestrak, berriz, Lionel Bringuier gazteak zuzenduta, Berliozen “Sinfonia fantastikoa” txalotua interpretatuko du (apirilak 17).
Scottish Chamber Orchestrak azkenik, Mozartek pianorako idatzi zituen bi kontzertu ezagunenetakoak aurkeztuko dizkigu, gaur egungo pianista interesgarrienetako bat den Piotr Anderszewkirekin batera (maiatzak 20).
Musika klasikoari dagokion atala Euskal Barrokensemble taldearen egitasmo berriarekin, “Juan Sebastián Elkano: euskal nabigazioaren Urrezko Aldiko kantu eta dantzak” izenekoarekin, osatuko da (ekainak 3). Enrike Solinis gitarra-jotzaileak zuzentzen duen taldeak Orfeoi Txiki Abesbatzaren laguntzarekin eskainiko du, euskal nabigazioaren osperik handieneko aldiari dagokion errepertorioa, kontinente desberdinetako ahozko tradiziozko musika eta testuak miatuz.
Apocalypticaren emanaldia, musika sinfonikoa eta rockaren arteko eremuan kokatzen da. Metal sinfonikoko banda hau, hard-rock nahiz heavy-metaleko abestiak biolontxeloz jotzeagatik egin da ezagun. “Plays Metallica by four cellos” izeneko bere lehen albuma argitaratu zuenetik bi hamarkada bete diren honetan, Finlandiako bandak hogei urteko ibilbidean lortu dituen arrakasta handiak errepasatuko ditu (apirilak 8).
Indie Folkeko Fleet Foxes taldeak, berriz, bere estudioko hirugarren lana aurkeztuko du (uztailak 10). Disko hau, 2011an argitaratu zen eta Fleet Foxes Estatu Batuetako herri-musika garaikideko talderik garrantzitsuenetako bat bezala bermatu zuen “Helplessness Blues” lanaren jarraipena da.
Oreka TX euskal txalapartari bikotea “Tosta banda”ren partaide lez ariko da. Hizkuntza gutxituak dituzten herrialde eta kultura ezberdinetako hamar artista biltzen ditu aipatu bandak, kultura horietako abesti tradizionalak birsortu eta berrinterpretzeko helburuz. Hala, Eskozia, Frisia, Gales, Kornualles, Galizia, Irlanda eta Euskadiko instrumentu, estilo eta erritmo ezberdinek bat egingo dute, indar bisual eta musikal handiko kontzertu-ikuskizun honetan (apirilak 28). Dantzak ere izango du lekurik “Tosta”n, Kukaiko bi dantzari eta Kornualleseko dantzari zelta baten partehartzeari esker.
Kursaal Eszenaren denboraldi berriko eskaintza, aparteko bi emakumezkoren, Lila Downs (ekainak 27) eta Silvia Pérez Cruzen (maiatzak 22) emanaldiekin osatuko da. Abeslari mexikarrak “Salón, lágrimas y deseo” izeneko bere hamabigarren albuma aukeztuko du. Bertan, bere ahots ikaragarria eta interpretatzeko duen orijinaltasuna bitarteko direla, bluesa, cumbia edo danzoia bezalako musika-moldeak elkar korapilatzen dira, musika-kontzeptu paregabea sortuz. Calella de Palafrugelleko konposagileak, berriz, “Vestida de nit” izeneko bere lan berria aurkeztuko du non, harizko boskote batez lagunduta, oso pertsonalak diren hainbat abesti interpretatzen dituen.
Musika Familian titulupean etxeko txiki nahiz gazteentzat prestatzen den ohizko programazioa, azkenik, hasieran aipatutako “Pierrot” proposamenak (otsailak 3) eta beste erreferentzia batek, “Beethoven: Pastorala” izenekoak osatuko dute (maiatzak 9 eta 10). Azken hau, denboraldi honetan hasita Kursaal Eszenak, Euskadiko Orkestrarekin elkarlanean, eskainiko dituen Estola Saioen baitan egingo da.
Kontzertua atal ezberdinetan antolatuko da eta, atal bakoitzean, Beethovenen “pastorala” obraren melodía eta esaldi ezberdinak aztertuko dira. Saioa amaiatzeko mugimendu bakoitza, osorik, entzungo dute ikasleek.
Kursaal Eszenako denboraldi berriko hitzordu guzti hauen aurretik, urtarrilaren 15ean
Yuja Wang txinatar pianista famatua izango da Kursaal Auditorioan. Europa osoko musikariek osaturiko ganbera-orkestra batekin, aurreneko aldiz arituko da Wang Donostian.

Lista Spotify Música Clásica:

Lista Spotify Música Popular:


Abonuak eta Sarrerak

Abonuak saltzeko epea, esparru klasikoko kontzertuetarako bakarrik, datorren astelehenean, abenduak 4, hasiko da eta 2018ko otsailaren 17ko larunbatez amaituko.. Kursaal Eszenako denboraldi berriko abonuak 5 kontzertu barne hartzen ditu (Europa Galante; Jordi Savall; Tonhalle Orchester Zurich; Scottish Chamber Orchestra, eta Euskal Barrokensemble) eta bost ikuskizun horien banakako sarreren salneurriaren %20ko beherapena eskaintzen du.

Abonuen salmenta Kursaaleko leihatilan bakarrik egingo da (astelehenetik ostiralera, 11:30etatik 13:30ra. Ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00ra ere. Larunbatetan 17:00etatik 20:00ra).
Denboraldi berriko sarrera solteen salmenta, ere egun rotan bertan datorren astelehenean, abenduaren 4an, abiaraziko da. Kursaaleko leihatilan (astelehenetik ostiralera 11:30etatik 13:30etara. Ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00etara ere. Larunbatetan 17:00etatik 20:00ra), edota Kursaal zentroko web orrian: www.sarrerak.kursaal.eus helbidean erosi ahal izango dira sarrerak.

Ken Zazpik Kursaalen emango dio amaiera “Phoenicoperus” birari, sarrera guztiak agortuta daudelarik

Gaurkotasuna / 29 azaroa, 2017

  • Azaroaren 30ean, 20:00etan amaituko den biran 57 kontzertu eskaini ditu eta gehienetan sarrera guztiak agortu ditu

Euskadiko Orkestrarekin sinatutako disko gogoangarri hura argitaratu zenetik urte bi igaro direnean, Ken Zazpi-k taldearen proiektuari aparteko kemenaz heldu dio berriro ere, eta honako Phoenicoperus” honetan agertzen du bere sorkuntza berria.

Gure inguruan jazotzen diren krisialdiek, pertsonalak zein gizartearenak izan, izua sortzen diguten arren, garaiak itxi eta, adore berrituaz, aro berriak zabaltzeko balio izaten dutela diote. Bizitza, musika bezala, etengabeko birjaiotzea da.

Sinbologia honi heldu dio oraingoan Gernikako taldeak, lan berria aurkezteko unean. Dena errautsetara doa, maitasuna, askatasuna eta heriotza izan ezik, konstante unibertsal hauek beti ari baitira birsortzen pertsonaren gogo-bihotzean, bere urratsen gidari bilakatzeko, gaueko izarren dirdirak dagien moduan. Diskoaren izenburutik hasita barruko mamiraino, nortasun hori azaldu nahi izan du Ken Zazpi-k, hamar eguzkiren antzera konposatu dituen hamar abesti berri hauen bidez. “Phoenicoperus” diskoa 2015eko abuztutik irailera bitartean grabatu da Higain estudioan, Haritz Harreguy-rekin, Ricky Falkner ekoizlearen gidaritzapean.

Ekoizpenaren zentzuak sendotasuna gehitu dio taldearen berezko ahalmenari. Oso taldearena den pop-rock-psikodeliaren unibertsoa eraberritzen lagundu du Ricky Falknerren lanak, berez handiak ziren kan-tak haratago handituz.

Eta azkenean, barru-barrutik, hunkitzeraino heltzen gaituzten kanta zabalak aurkezten dizkigu Ken Zazpi-ren lan berriak, taldeak emozioak eta intentsitateak orekatzeko ohi duen abileziaz moldatuta, abestiok gure barnean behin eta berriro piztu daitezen ekoiztuta. Diskoak, bidaia batean eramango bagintu bezala, pasarte eta momentu ezberdinez harritzen eta asaldatzen gaitu, soinu anitzak, erritmo hiptonizatzaileak eta kolore aberatsen xehetasunak erakutsiz, guztiz zaporetsu eta erakargarria suertatzen den lan borobil bat osoturik.

Bira amaierako kontzertu honetan, Ken Zazpik bere azken laneko abestiak nahiz bere abesti ezagunenak eskainiko ditu.
KEN ZAZPI
Azaroak 30 osteguna / 20:00
19€

Abenduaren 2an Gipuzkoa Solidarioa, SOS Arrazakeriaren gala

Gaurkotasuna / 28 azaroa, 2017

Gipuzkoa Solidarioa, Gipuzkoako SOS Arrazakeriaren gala da. 2010 urtetik eta zortzigarren urtez jarraian Gipuzkoan bizi diren etorkinei errekonozimendu ekitaldia da. Gipuzkoa bertan bizi diren guztiek osatzen dutelako eta harrera lurralde izatea balioetsi nahi duten pertsona asko daudela erakusten duen ekitaldia. Horrez gain, bertan biltzen dira Bizilagiunaken bazkarietan parte hartzen duten familia eta lagunak. Ekitaldi irekia eta donakekoa. Guztiok zaudete gonbidatuak ospakizunera.

Kursaal Eszenak proposamen gastro-musikal bat antolatu du asteburu honetarako The Como Mothers Gospel hirukotearekin

Gaurkotasuna / 22 azaroa, 2017

• Hitzordu bikoitza larunbat gauean, 25, eta igande eguerdian, 26, izango da, Nineu jatetxean.

The Como Mothers Como hiriko ahotsak dira (Mississippi). 1500 biztanleko hiri txiki bat da Como, eta izkina guztietan aditzen dira bluesa eta gospela. Oraingo honetan, Angele Taylor eta Della Daniel ahizpek, Ester Mae Smith beren aspaldiko adiskidearekin, hartuko dute aurrea, beren espiritualen bitartez Jainkoari abesteko. Bizitza osoa daramate abesten Mount Moriah eliza baptistan, Comon, eta larunbat eta igandean Nineu jatetxean arituko dira.  Oraingo honetan, gospel-hirukote amerikarraren ahotsen indarrak bat egingo du Nineu jatetxeko gastronomiarekin, eta proposamen gastro-musikal original bat izango da emaitza.

Hitzordu bikoitz batekin dator gospel-hirukotea Kursaalera. Aurreneko hitzordua larunbat gauean izango da, 25ean, afaria, 20:00tan, eta bigarrena, igande eguerdian, 26an, gospel bazkari bat izango da, 13:00tan.

The Como Mothers hirukoteak maiatzean argitaratu zuen bere azken diskoa, “Move Upstairs”, 11 abestik osatua, eta hartan konbinatzen asmatu dute 60-70 hamarkadetako gospela eta soul, funk eta rithm & blues-a.

Nineu jatetxeko sukaldariek prestatuko dute, Mikel Gallo chef-aren gidaritzapean, afarian eta bazkarian zerbitzatuko den menua. Menu guztiz gozo bat antolatu dute, ondorengo hau: ogi txigortua antxoa marinatuarekin, txangurro-entsalada, otarrainxka erreak mojo berdearekin, endibia errea, ajoarriero-bakailaoa eta behi-isatsa hezurrik gabea eta gisatua. Menuan sartzen dira postrea (torrada karamelizatua), edariak eta kafea.

Horiexek dira proposamen gastro-musikal zoragarri baten osagaiak, egiazko gospelaren zaleentzat.

THE COMO MOTHERS
Nineu jatetxea
Larunbata, azaroak 25 / 20:00
Igandea, azaroak 26 / 13:00
51 € (Erreserbak 943 00 31 70)

ATZERATU EGIN DA DONOSTIAKO ORFEOIAK AZAROAREN 23AN EMAN BEHAR ZUEN KONTZERTUA

Gaurkotasuna / 21 azaroa, 2017

Donostiako Orfeoiak jakitera ematen du 120. urteurrenaren ospakizunei amaiera eman behar zien kontzertua, azaroaren 23an Kursaal auditoriumean egitekoa zena, tamalez, atzeratu egin behar dela, zuzendariak osasun-arazoak dituelako atzoz geroztik.
Barkamena eskatzen dizuegu atzeratzeak eragin ditzakeen eragozpenak direla eta. Gaur-gaurkoz ezin dizuegu zehaztu noiz egin ahal izango den kontzertua.
Sarrerak erosi dituztenek dirua itzultzeko aukera dute erosteko erabilitako bide berak baliatuta: Internet edo Kursaaleko txarteldegia.

“El bosque de Grimm” Grimm anaien maitagarrien ipuinen giroan inspiratzen da, eta hauxe izango da Kursaal Eszenako familiako hurrengo saioaren protagonista  

Gaurkotasuna / 17 azaroa, 2017

 

Datorren azaroan 18, larunbata, La Maquinék produzituriko “El bosque de Grimm” ikuskaria eskainiko da Kursaaleko Ganbera Aretoan, Charles Perraultek eta Grimm anaiek bildutako maitagarrien ipuinetako giroan inspiratutako lana. Maurice Ravel frantses-euskaldunaren “Ma mère l’Oye” musika-piezaren bitartez egituratua dago obra, eta zuzeneko pianoarekin interpretatuko da. Haurrentzat eta familientzat dago obra hau pentsatua; keinu-antzerkia da, eta txotxongiloak eta bideoa ere badira.

Ravelen musikak hezurmamitzen du obra, eta haur-ipuinen birsorkuntza estilizatua gertatzen da. Piezak hizkuntza iradokitzaile baten moduan jokatzen du, belaunaldiz belaunaldi igaro diren ipuin tradizional ezagunenetako batzuen giroa eta une nagusiak deskribatuz: Txanagorritxo, Barbantxo, Edurnezuri edota Errauskine.

Grimmen basoak ipuin guztiak sortzen diren eta pertsonaia guztiak elkarrekin bizi diren irudimeneko toki bat gogorarazten du. Ipuinetako pertsonaia ezagunenetako batzuk, nola diren Txanagorritxo, Barbantxo eta Edurnezuri, basoan bizi dira elkarrekin, baina otso gaiztoak denak jan nahi ditu. Otsoak, une batez agertuta, pertsonaia guztiak jaten ditu; Txanagorritxok, ordea, otsoaren sabeletik denak ateratzea lortzen du.

Joaquín Casanovak eta Elisa Ramosek (La Maquinéren sortzaileek) sorturiko ikuskariak tolesgabetasunera itzularazten gaitu, ikusleari asko gustatuko zaion obra delikatu batean, musikaren bitartez berrituz denok ezagutzen ditugun ipuin herrikoiak.

Ikuskari honek antzezpen-arteen MAX 2014 saria eskuratu du haur-ikuskari hoberenaren kategorian, eta berebat lortu du Teatro Andaluz SGAE haur-ikuskari hoberenaren saria.

EL BOSQUE DE GRIMM
Kursaal Ganbera Aretoa
Larunbata, azaroak 18/ 18:00
7 € / 3 € (<12 urte)

 

 

Philippe Jaroussky kontratenorrak bere azken diskoa aurkeztuko du Kursaalen, Haendelen operako ariek osatua

Gaurkotasuna / 16 azaroa, 2017

Philippe Jaroussky gaur egungo kontratenor hoberentzat hartzen da, eta datorren ostiralean eskainiko du Kursaaleko emanaldia, azaroaren 17an, 20:00etan, Ensemble Artaserse bere taldeak lagunduta.

Zaila bada ere kontzertu bakar batean Haendelen opera-ekoizpen osoa biltzea, hamar operatako ariek osaturiko sorta honek musikagilearen Londreseko operen handitasuna berresten du, aldi barrokoko sorkuntza musikalaren eta dramatikoaren altxor baliotsua baitira.

Haendelen operetako ariek osaturiko errepertorioa eskainiko du, gutxiena ezagutzen diren ariak hain zuzen ere. Jarousskyk berak dioen bezala, “aria hauetako batzuk urte askoan interpretatu ditut, eta orain prest sentitzen nintzen nire taldearekin grabatzeko”.

Horrez gainera, castratorako zenbait aria interpretatuko ditu: “Gaur egun, guretzat idatzi ez diren ariak abesten ditugu ia beti, eta egokitu behar izaten dugu, baina Haendelek paper osoak lekualdatzen zituen, abeslari berriei egokitzeko bere operetan. Zenbait ariarekin gauza bera egitea erabaki nuen, ahalik eta modurik erosoenean interpretatzeko”, adierazi du Jarousskyk.

Jarousskyk Ensemble Artaserserekin abestuko du. Ensemble hau Europako talde barroko ospetsuenetako musikariek osatua da, eta Jarousskyk berak, Christine Plubeauk (viola da gamba), Claire Antoninik (tiorba) eta Yoko Nakamurak (klabea eta organoa) fundatu zuten 2002an.

Nazioarteko panoramako kontratenor nagusietako bat da Jaroussky. Halaxe agertzen dute jaso dituen sari ospetsuetako batzuek: Victoires de la Musique (Errebelazio Artista Lirikoa, 2004; Artista Lirikoa 2007an eta 2010ean); eta Echo Klassik, besteak beste. Trebetasun tekniko harrigarria duelarik, ñabardurarik ausartenak eta pirotekniarik ikusgarrienak egiteko gauza da, eta oso-oso errepertorio zabala du, XVII. mendeko dotoretasunetik hasita,  Monteverdi, Sances edo Rossi bezalako konpositoreekin, Handel edo Vivaldiren birtuosismo ikusgarriraino.

PHILIPPE JAROUSSKY & ENSEMBLE ARTASERSE
Ostirala, azaroak 17 / 20:00
44 / 35 / 29 / 23 /12 €
Sarrera erosi 

Kursaal Eszenak jazzeko bi izen handi hartuko ditu: Chick Corea eta Steve Gadd

Gaurkotasuna / 16 azaroa, 2017

 Erabat luxuzkoa den banda batekin batera eskainiko dute kontzertua, datorren asteartean, azaroak 14 (20:00), Kursaaleko Ganbera Aretoan.

Chick Corea-ren izena jazzeko handien artean dago, zalantzarik gabe, eta estatubatuarra musika-ikono izatera iritsi dela esan daiteke. Pianista ezezik teklista, konposagile eta talde-buru ere baden Corea, laugarren artista proposatuena da Grammy Sarien historian, 63 izendapen eta 22 sarirekin. Sasoi onean iritsi da 76 urte betetzera; agenda Steve Gadd bezalako aspaldiko lagunekin batera gauzatzeko proiektu berriz gainezka duela, alegia.

Steve Gadd, berriz, musika garaikidean eragin handienetakoa duen bateria-jotzailea dela esan dezakegu. Modern Drummer eta Drummer World bezalako aldizkari espezialduek munduko hamar bateria-jotzaile hoberenen artean aipatu izan dute eta, besteak beste, Paul McCartney, Paul Simon, Steely Dan, Joe Cocker eta Eric Clapton-en mailako musikariekin aritu izan da.

Bi artista hauek, fusio elektriko nahiz rockeroen laborategia izan zen Return Forever hartan ezagutu zuten elkar eta, harrezkero, sarritan aritu izan dira elkarlanean. Kolaborazio horien emaitzak: “The Leprechaun” (1975), “My Spanish Heart” (1976), “The Mad Hatter” (1978)  edo ”Three Quartets” (1981) bezalako diskoetan entzun daitezke. Denborak aurrera egin ahala, Corea eta Gadd-en arteko harremana  adiskidantzakoa izatera iritsi da, elkarrenganako miresmena tarteko. Coreak dio: “Steve eta biok aspalditik gara gertukoak bai musikari bezala, bai lagun bezala ere. Elkartzen garen aldiro, automatikoki pizten den zerbait dago”. Eta Gadd-ek eransten du: “Chick-ekin aritzeko aukera oro aprobetxatzen dut, horrek beste musika maila batera eramaten nauelako”.

2017ko bigarren seihilekoan, bi geinu hauek errepidera bueltatu dira, beste behin ere, orain arte gidatu gabeko banda batekin: Beningo Lionel Loueké, gitarrra jotzen; Estatu Batuetako Steve Wilson, saxoa eta flautekin; Carlitos del Puerto kubatarra kontrabaxu eta baxu elektrikoan, eta Venezuelako Luisito Quintero perkusioarekin. Datorren asteartean, azaroak 14, Kursaalen eskainiko duten kontzertuan, hainbat urteetan elkarrekin egindako lana eta abestiak errepasatuko dituzte.

Chick Corea & Steve Gadd Quartet
Azaroak 14, asteartea, 20:00
Kursaal Ganbera Aretoa
Steve Gadd, bateria / Lionel Loueké, gitarrak eta ahotsa /Carlitos del Puerto, kontrabaxua eta baxu elektrikoa /Luisito Quintero, perkusioak / Steve Wilson, saxoa eta flautak
Sarreren zenbatekoa: 41 €

Los Planetas taldeak bere azken diskoa aurkeztuko du Kursaalen, beren arrakasta handientzat ere lekua izango den kontzertu batean

Gaurkotasuna / 10 azaroa, 2017

  • Kontzertua, Kursaal Eszenaren denboraldiaren baitan, datorren larunbatean izango da, azaroak 11

Los Planetas granadar taldeak eszenatokietara itzuli dela berretsi du, eta disko berri baten etorri da gainera: “Zona temporalmente autónoma”. Diskoak 14 abesti ditu, eta bandaren bederatzigarren lana da. Disko honetan, musiakren esparruari dagokionez, taldeak flamenkoa ikertzen jarraitzen du, baina letrak inoiz baino politikoagoak dira taldeak.

“Zona Temporalmente Autónoma” izenekoa (Hakim Bey-ren saikaera-lanaren oroitzapenetik dator titulua), Estatutik eta Kapitaletik aparte dagoen tokia da, non gure kulturaren balio gorenak, baita manipulazio sentimentalarekiko sentikorrak direnak ere, bizirik iraun baitezaketen. (“Ijitoek kantu flamenkoarekin egin duten bezala”, azpimarratzen du Jotak.) Hamalau abesti, bederatzigarren diskoa. Disko horretan, elkarren ondoan daude maitasunaren tesi politikoak (himno politikoak ziren “La canción del fin del mundo” edota “Reunión en la cumbre”) eta esaldi batean zifra genitzakeen abesti asko: Hegoaldeko ontologia.

Baina flamenkoa hortxe dago, baita hain agerikoa ez denean ere. Izan ere, konplikatua bezain alferrekoa da rock and rolla eta flamenkoa bereiztea Los Planetasen musikan. Haientzat ez dira mundu desberdinak, eta erabateko askatasunez igarotzen dira batetik bestera, harmoniak bereizketarik egin gabe trukatuz.

Rock-banda bakar batzuek baizik ezin irabazi dute gogoangarri kalifikatzailea; izan ere, urteetan eta hamarkadetan dirauen aztarren guztiz nahastezina uzten denean herri-kulturan, orduan bakarrik lortzen da adjektibo hori. Laurogeita hamarren lehen urteetan hasi ziren Los Planetas musikagintzan, baina adiskideekin eta adiskideentzat bakarrik joaz. Alabaina, ez zen denbora asko igaro zenbait abestiren grabazioa egin eta irrati, fanzine eta aldizkari programetara bidaltzen hasi zen arte, eta aldi berean publikoak bere banda gogokoena ezagutu zuen.

LOS PLANETAS
Larunbata, azaroak 11   / 20:00
29 €
Sarrerak erosi

Azaroaren 23an, Orfeoiak Kursaalean emango dio amaiera 120. urteurrenaren ospakizunari

Gaurkotasuna / 9 azaroa, 2017

Azaroaren 23an, Orfeoiak Kursaaleko Auditoriumean emango dio amaiera 120. urteurrenaren ospakizunari. Kontzertua Madrilgo Orkestra Sinfonikoarekin batera izango da, alegia, Errege Antzokiko orkestra titularrarekin. Agertoki enblematiko horri oso lotuta dago abesbatza, 123 aldiz abestu baitu bertan. Kontzertu honen bidez, bi erakundeen arteko lotura artistikoak sendotu nahi dira.
Ospakizun bikoitz honetarako Prokofieven Ivan Izugarria obra hautatu da. Madrilgo Orkestra Sinfonikoa, Orfeoia eta Orfeoi Txikiaren ahotsez gain, Ainhoa Zubillaga (mezzosopranoa) eta Eneko San Sebastián (baritonoa) bakarlariek ere abestuko dute, Sainz Alfaroren gidaritzapean. Obrak Ivan Izugarria tsarraren bizitza gorabeheratsua kontatzen du, azpijokoz, hilketez eta guduz betea. Istorioak narratzaile bat behar du, eta kasu honetan, Iñaki Gabilondo kazetaria izango da.
Aire errusiar patriotikoez betetako kantata ospetsua Sergei Eisensteinen zinemako trilogiarako konposatu zuen Prokofievek. Kantatak zati gogorrak ditu, tesituragatik eta testura, estilo eta dinamikaren kontrasteengatik. Hala ere, Orfeoiko ahotsek zailtasun horiei aurre egin diete kantata osorik interpretatu duten bederatzi aldietan, besteak beste, Txekiako Orkestra Sinfonikoarekin, Sofiako Opera Nazionalekoarekin, San Petersburgoko Filarmonikarekin eta EOSarekin batera.
Kontzertua 20:00etan hasiko da, eta Laboral Kutxak babesten du.
Elkarri lotutako historiak
Errege Antzokiaren eta Orfeoiaren historiak oso lotuak egon dira 1916tik, abesbatzak urte hartan eman baitzuen lehenengo kontzertua antzoki historikoan. Ordutik, 123 emanaldi egin dituzte, tartean, kontzertu sinfoniko-koralak hainbat orkestrarekin, opera abestua eta antzeztua edo, lotura artistikoaren lehen urteetan, euskal kanta herrikoien programak.
Orfeoiak Errege Antzokiaren lehen berrirekitzean parte hartu zuen. Ondoren, Aste Santuan –1977 arte–, Bachen San Mateoren Pasioa interpretatzen zuen Espainiako Orkestra Nazionalarekin eta bertako titularra zen Frühbeck de Burgosekin. Urtero hiru edo lau aldiz interpretatzen zuten, eta aretoa erabat betetzen zen. Hiru urtetan, 1968an, 1970ean eta 1972an, agerpen ugari egin zituzten, urtean bederatzina kontzertu interpretatu baitzituzten.
Opera-antzoki bezala bigarren aldiz berrireki zenean, 1991 eta 1997ko jarduera-ezaren ostean, Orfeoiak Fallaren Bizitza laburra interpretatu zuen. Sei aldiz abestu zen, eta, jakina, 2007an,berrirekitzearen hamargarren urteurrenean, berriz interpretatu zuten.
120. urteurrenaren une esanguratsuenak
Orfeoiak hiru kontzertu berezirekin ospatu nahi zuen 120. urteurrena. Lehena, etxekoekin ospatzeko, ekainaren 24an izan zen, Konstituzio plazan. Ospakizun herrikoi eta donostiar horretan, hiru gertakizun historiko ospatu ziren: Konstituzio plazan jarri zen lehen harriaren 200. urteurrena, Orfeoiaren 120. urteurrena eta Udala plaza horretatik gaur egun dagoen tokira lekualdatzearen 70. urteurrena. Udal-liburutegiaren aurrealdean proiektatu ziren irudiek eta argi-jokoek giro berezia sortu zuten. Horrek eta publikoak betidanik entzun dituen abestiek emozio ugari piztu zituen entzuleen artean. Orfeoi Txikiko haurren ahotsek ere ospakizunean parte hartu zuten.
Bigarren kontzertua Londresko Royal Albert Hallen ospatzen den Proms zikloko debuta izan zen. Beethovenen Fidelio opera kontzertu bertsioan interpretatu zuten BBC Filarmonikoarekin batera eta Juanjo Menaren zuzendaritzapean.
Aretoa ia beteta zegoen, eta ikaragarri gustatu zitzaien 6.000 ikusleei. Ikuskizun «kementsu eta alaia» eman zuen Orfeoiak (Musicomh hedabide ingelesaren arabera) eta emanaldia emakumezkoen ahotsen «alaitasun-oihuarekin» amaitu zuten (Bachtrack). Abesbatzarekin batera, nazioarteko abeslari hauek abestu zuten: Stuart Skelton, Ricarda Merbeth, James Creswell, Louise Alder, Benjamin Hulett, Detlef Roth eta David Soar.
Eta tokiko ospakizuna borobiltzeko, hirugarren kontzertu-trukaketa antolatu da Madrilgo Orkestra Sinfonikoarekin.
Datorren urteko irailaren 26an ere beste kontzertu bat emango da Errege Antzokian orkestra berdinarekin (programa oraindik ez dago zehaztuta).
Espainiako orkestra sinfoniko egonkor zaharrena
Orkestra 1903an sortu zen. 1904ko otsailaren 7an, Madrilgo Errege Antzokian aurkeztu zen, Alonso Cordelásen zuzendaritzapean, eta Espainiako lehen orkestra sinfoniko egonkorra izan zen. 1905an, Enrique Fernández Arbósekin batera lan egiten hasi zen, eta hiru hamarkadatan zehar aritu ziren elkarlanean. Horrez gain, podiumean, maisu garrantzitsuak egon ziren, esaterako, Richard Strauss eta Igor Stravinski.
Arbósen heriotzaz geroztik, Madrilgo Orkestra Sinfonikoaren (OSM) zuzendaritza hainbat zuzendari espainiarrek hartu zuten, esaterako, Conrado del Campo, José María Franco, Enrique Jordá eta Vicente Spiterik.
1981ean, Kultura Ministerioarekin egindako hitzarmen baten ondorioz, Zarzuelako Antzokiko ikuskizun guztien orkestra egonkor bihurtu zen. Halaber, jarduera sinfonikoa berreskuratu zuen. Arlo horretan, hain zuzen ere, aipagarria da Musika Auditorium Nazionalean ospatzen den Madrilgo Erkidegoko urteko kontzertu-zikloa. Espainiako zuzendari garrantzitsuenekin lan egiteaz gain, maisu hauen zuzendaritzapean ere egon da orkestra: Peter Maag, Kurt Sanderling, Krzysztof Penderecki, Mstislav Rostropovitx, Semion Bitxkov, Pinchas Steinberg, Armin Jordan, Peter Schneider, James Conlon, Hartmut Haenchen, Thomas Hengelbrock, Jeffrey Tate, Nicola Luisotti eta Lothar Koenigs.
OSM, 1997tik, Antzerki Lirikoaren Fundazioarekin egindako kontratu ugariren bitartez, Errege Antzokiko Orkestra titularra izango da 2026. urtera arte. Luis Antonio García Navarro (1999-2002) eta Jesús López Cobos (2002-2010) Orkestraren zuzendari izandakoak dira, eta gaur egun, Ivor Bolton da zuzendaria; Pablo Heras-Casado, aldiz, zuzendari gonbidatu nagusia da.
Orkestraren diskografian, aipagarriak dira Auvidisentzat grabatutako zarzuelak eta opera espainiarrak, Artsentzat grabatutako Felix Mendelssohnen Sinfoniak, Peter Maagen zuzendaritzapean, eta Deccarentzako Isaac Albénizen Merlin eta Henry Clifford operen munduko lehen grabazioak, José de Eusebioren zuzendaritzapean. Errege Antzokian eskaini dituzten emanaldi ugari CDan nahiz DVDan argitaratzen ari dira. (www.osm.es)

Nazionalismoari lotuta dauden bi konposagile, Sibelius eta Smetana, izango dira Kursaal Eszenaren hurrengo kontzertuaren protagonista nagusiak.

Gaurkotasuna / 8 azaroa, 2017

“Biolinaren dama” handietako bat den Viktoria Mullovak Sibelius-en “Biolinerako kontzertua” interpretatuko du.

Kursaal Eszenaren kontzertu denboraldiaren baitan Bamberg-eko Sinfonikoak datorren ostegunean, azaroak 9, eskainiko duen  kontzertuan, nazionalismoa izango da oinarri nagusia. Bertan Sibelius eta Smetana-ren obrez osatutako programa eskainiko baita; zein bere herrian, Finlandian eta Txekian, mugimendu honetako musikari nagusietakoak izan ziren konpositoreen lanak hain zuzen.

Sibelius finlandiar jeinuak , bere “Biolinerako kontzertu” bakarrean, etorkizunerako monumentu bat eraiki zuen. Nahiz eta kontzertu honetan egilea garai nazionalista gainditzen ari, eta bere garaiko joeretan jadanik ezin sailkatuzkoa zen estilo batean murgiltzen hasia izan, aurki daitezke oraindik obra honetan folklore horren arrasto batzuk, piezari halako kutsu mistiko eta alaia ematen diotenak.

Alemaniako formazio entzutetsuak Txekiako Smetana konposagilearen “Nire Aberria” obraren 1, 2, 3 eta 4 zenbakiak ere interpretatuko ditu (obra osoa sei zenbakik osatzen dute). Txekiar musikaren aitatzat hartzen den Smetana izan zen, bere herriko folklorean oinarritutako hizkuntza musíkala erabili zuen lehen konposagilea.

Bamberg-eko Orkestra Sinfonikoa, 2016. urteaz geroztik formazioaren  zuzendari titularra den Jakub Hrusa-ren agindupean ariko da, eta Viktoria Mullova biolin-jotzailearen partehartzea izango du. Orkestra, musikari aleman eta txekiarrek sortu zuten duela zazpi hamarkada, eta bere errepertorioan XVIII eta XIX. mendeetako lanak nabarmentzen dira bereziki.

BAMBERGER SYMPHONIKER
Osteguna, azaroak 9 / 20:00
50 / 40 / 32 / 26 /12 €
Jakub Hrusa, zuzendaria
Viktoria Mullova, biolina

Sarrera erosi