menu

Sala Zurriola: El Kursaal estrena nuevo espacio para reuniones

Gaurkotasuna / 13 iraila, 2018

Dada su situación, junto a la terraza del restaurante, la Sala Zurriola es un espacio luminoso y privilegiado del edificio, de 87 metros cuadrados, excelente para realizar pequeñas reuniones, con un aforo idóneo para 40 personas en formato teatro.

Con acceso a la terraza, la Sala Zurriola es el escenario ideal para pequeñas reuniones de empresa, presentaciones, charlas, ruedas de prensa, etc. El lugar es perfecto para que, tras la reunión o actividad de trabajo, el evento continúe con un  cóctel, aperitivo o café al aire libre, en la terraza con vistas al río y a la ciudad.

En cuando a la dotación tecnológica, la Sala Zurriola puede equiparse con todos los elementos audiovisuales e informáticos que requieran el cliente y organizador.

Más de 650 estrellas del grafeno se reúnen en San Sebastián

Gaurkotasuna / 10 iraila, 2018

Gaur hasi da Graphene Week 2018 nazioarteko kongresua Donostiako Kursaal Kongresu Jauregian, CIC nanoGUNE ikerketa-zentroak antolatuta. Graphene Week kongresua Graphene Flagship proiektuaren kongresu nagusia da. Eta Graphene Flagship proiektua, aldiz, Europaren historiako ikerketa-proiektu handienetako bat da, 150 bazkide baino gehiago dituena 1.000 milioi euroko aurrekontuarekin.

Jose Maria Pitarke nanoGUNEko zuzendariak eta kongresuko presidenteak gaur goizean ongietorria egin die 47 herrialdetatik etorritako 650 adituri. Grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ikerketan adituak dira guztiak, eta Graphene Week kongresuan parte hartuko dute astebetez. “Euskal Herrian nanozientziaren arloan puntako ikerketa egitea da gure helburua, gure gizarteak nanoteknologiaren aurrerapenen aitzinean probetxua atera dezan”, adierazi du Pitarkek.

Kongresua egiteko Gipuzkoako hiriburua aukeratu izana, azken hamarkadetan EAEn ikerketaren eta berrikuntzaren alorrean egin den apustu garbiaren erakusleiho da. Izan ere, hainbat euskal ikerketa-zentro Graphene Flagship proiektuko kide dira, hala nola nanoGUNE eta bere start-up Graphenea, Tecnalia, energiGUNE eta biomaGUNE.

Iñigo Urkullu Lehendakaria izan da irekiera-ekitaldiaren buru. “Guretzat oso garrantzitsua da kongresu hau Donostian egitea, hiriburuko industria- eta teknologia-kultura ezagutarazteko. Horregatik, ongietorria egiten diogu etorkizuneko materialaren, alegia, grafenoaren ikerketari eta azterketari”, azpimarratu du Urkulluk.

Irekiera-ekitaldian parte hartu dute, halaber, Jose Maria Pitarke nanoGUNEko zuzendariak eta Graphene Week 2018 kongresuaren presidenteak, Jari Kinaret Graphene Flagship-eko zuzendariak, Jean-Francois Buggenhout  Europako Batzordeko goi-ordezkariak, Markel Olano Ahaldun Nagusiak, Arantza Tapia Ekonomiaren Garapena eta Azpiegituretako Sailburuak, Cristina Uriarte Hezkuntza Sailburuak eta Ainhoa Aizpuru Gipuzkoako Ekonomia Sustapeneko Foru Diputatuak.

Graphene Week 2018 nazioarteko kongresuaren helburua da grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ikerketan lortu diren azken aurrerapausoak ezagutaraztea. Horretarako, jarduera-programa aparta prestatu dute: besteak beste, Andre Geim Fisikako Nobel saridunak eta energia-metaketan aditua den Cambridge Unibertsitateko Clare Grey ikertzaileak emango dituzten hitzaldiak, puntako 30 hizlari gonbidaturen hitzaldiak, 95 ahozko aurkezpen eta 300 bat poster.

Gainera, jakintza-alor anitzeko topaketa interesgarriak ere izango dira Graphene Week 2018 kongresuan. Esaterako, Graphene for human space workshop-ean grafenoak espazioan izan ditzakeen aplikazio ezberdinak aztertuko dituzte, Europako Espazio Agentziaren (ESA) eta NATOren laguntzari esker; Graphene Innovation Forum berrikuntza-foroan grafenoak eta harekin zerikusia duten materialek merkatuan eta industrian izan ditzaketen aplikazioak izango dituzte aztergai; eta AEB-Europa Nazioarteko Workshop-a ere antolatu da, National Science Foundation-arekin elkarlanean. Graphene Week 2018 kongresuak Women in Graphene ekimenerako tartea ere izango du; zientzian emakumeen presentzia sustatzeko eta komunitate zientifiko anitzago bat sortzeko helburua du ekimen horrek.

Kursaal Jauregian kongresuaz gain grafeno-produktuen erakusketa ere izango da; baita Europako enpresen eta startup-en istorio arrakastatsuen bilduma ere.

 Graphene Flagship proiektua

Graphene Flagship proiektua Europako Batzordearen ikerketa-ekimen handienetako bat da. 1.000 milioi euroko aurrekontua du, eta elkarlanean ikerketarako bide berri bat eskaintzen du inoiz ez bezalako eskalan. Graphene Flagship-aren helburu nagusia da grafenoa eta bi dimentsioko materialak laborategietatik Europako gizartera eramatea, 10 urteren buruan hazkuntza ekonomikoa erraztuz eta lanpostu berriak sortuz. Akademiako zein industriako 150 bazkide inguru dituen partzuergo bati esker, ikerketarako ahalegin horrek guztiak produkzio-kate osoa hartzen du bere baitan, materialen ekoizpenetik hasita, osagaietan eta sistemetan txertatzeraino. Halaber, grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ezaugarri paregabeak ustiatzeko zenbait helburu ardazten ditu.

Graphene Week kongresua Graphene Flagship proiektuaren kongresu nagusia da, eta azken urteetan Atenasen, Varsovian eta Manchesterren antolatu ondoren, aurten Donostian izango da irailaren 10a eta 14a bitartean.

CIC nanoGUNE

Donostiako nanoGUNE Ikerketa Zentro Kooperatiboaren helburua lehen mailako nanozientzia-ikerketa egitea da, Euskal Herriko lehiakortasun ekonomikoa handitzeko xedez. Bestalde, “María de Maeztu” Bikaintasun Unitatea (2017-2021) da nanoGUNE, Ikerketako Estatu Agentziak hala aitortuta.

www.nanogune.eu

Informazio gehiago: com@nanogune.eu

Irati Kortabitarte (komunikazio-kabinetea – Elhuyar): 688 860 706

Itziar Otegui (CIC nanoGUNE): 943 574 024

BBCko Orkestra, Benito Lertxundi eta Luz Casal Kursaal Eszenako denboraldi berrian

Gaurkotasuna / 5 iraila, 2018

Kursaal Eszenak hamar hitzordu aurkezten dizkizue bere denboraldi berrirako. “La casa de los juguetes” ipuin musikatuak emango dio hasiera denboraldi berriari urriaren 20an: samurtasunez eta umorez betetako ipuin honek Claude Debussyren musika du oinarri, frantziar konpositorearen heriotzaren mendeurrena betetzen den honetan. Musika Familian zikloko ikuskizuna, jolasak duen garrantzia aldarrikatu eta genero berdintasunaren inguruan iritzia agertzen duena. Emakumezko aktore bat, pianista bat eta txotxongilo mordoa eszenan, proiekzioek eta animatutako jostailuek lagunduta.

Hurrengo hitzordua, urriaren 26an, BBCko Orkestra Sinfonikoaren eskutik izango da. Sakari Oramoren zuzendaritzapean, Martin Fröst klarinetista ezagunak lagunduko du orkestra. Besteak beste, Sibelius, Hillborg, Debussy eta Prokofieven piezak joko dituzte.

Azaroan, berriz, beste lau hitzordu izango dira: lehenbizikoa, azaroaren 11n, Luxemburgoko Orkestra Filarmonikoarekin. Dukerri Handiko orkestra Kursaalean izango da bere zuzendari titular berriarekin, Gustavo Gimeno valentziarrarekin, 2017ko Hamabostaldian izandako arrakastaren ostean. Vilde Frang emakumezko biolinista izar gazteak biolinerako idatzitako pieza ezagunenetakoa joko du, Beethoven maisuarena hain zuzen. Mahlerrek eta Tchaikovskyk osatuko dute programa. Bestalde, azaroaren 17an, Nafarroako Orkestra Sinfonikoaren hari taldeak “Harien artean” eskainiko du Belén Otxotorena narratzailearen laguntzarekin; ikusleek aukera izango dute musikagileen biografien xehetasun ezezagunekin gozatzeko. Eta azaroaren 22an Luz Casal izango da Kursaaleko gonbidatua.  Hamaika kantu zoragarriren bilduma kaleratu du Casalek, “Que corra el aire” izenburupean. Bere izaera itzela eta musikari dion maitasuna eta pasioa erakutsiko dizkigu Luz Casalek. Azaroko azken hitzordua Piotr Beczala tenorraren eskutik iritsiko zaigu, hilaren 27an. Gaur eguneko tenor handienetako bat eta aurten arrakasta itzelak eta entzutetsuak eskuratu dituena New Yorkeko Metropolitan aretoan eta Bayreutheko Jaialdian.

Benito Lertxundi izango da programazioko protagonistetako bat, abenduaren 1ean. “Ospakizun gauean” da oriotarraren azken lana: hamar kantu dira herri menderatuaren oldar askatzaileaz edota senaren ahotsari arreta jartzeaz ari zaizkigunak, Jorge Bucayren edo Fernando Pessoaren imajinarioan biltzera garamatzatenak; horrez gain, Jon Maiak Terranovatik ekarritako kantu bat ere partekatu nahi izan du eta bere kanturik ezagun eta hunkigarrienak ere eskainiko ditu Lertxundik. Abenduaren 16rako, berriz, Le Concert Lorrain eta Dresdner Kammerchor iragarrita daude. Andrew Parrotten zuzendaritzapean, J. S. Bachen  “Gabonetako Oratorioa” eskainiko dute. Bachek jai-giroko lan bat sortu zuen oratorioa idazterakoan. 1734ko Gabonetan interpretatua izateko propio sortuta, egun berezi horiek gogora dakarzkiguten unez beterik dago. Lukas eta Mateo santuen ebanjelioak iturri dituen testua Jesusen jaiotzarekin hasi eta Errege Magoen gurtzarekin amaitzen da.

Urte berriarekin beste bi ikuskizun izango dira Kursaalen. Batetik, Izaro kantariak emanaldia egingo du Errege bezperan, urtarrilaren 5ean. Mallabiako kantaria aurtengo Jazzaldian ikusteko aukera izan dugu eta oraingoan Donostiara eskainitako “Eason” diskoa aurkeztuko du Kursaalen. Errege bezperako oparia Izaro Andresek dituen jarraitzaile askorentzat. Bestetik, Ballet Nacional de Españaren dantza ikuskizuna iritsiko da Kursaalera urtarrilaren 27an: Antonio Ruiz Soler, Antonio el Bailarín-en omenezko ikuskizuna. Espainiar dantzari nabarmenetariko baten heriotzaren 20. urteurrena betetzearekin batera, bere koreografia ezagunenetako batzuk berreskuratuko dituzte Kursaaleko emanaldian, eta baita Pablo Picassok bere garaian “El sombrero de tres picos” koreografiarako sortutako jantziak eta dekoratuak.

Programazio berri honek uztailean bukatu zen denboraldia osatzen du. 2018ko lehen zazpi hilabetetan hamazazpi kontzertu eskaini ziren, eta 19.518 ikusle bildu ziren guztira.

Kursaal Eskura

Kursaal Eszenak, oraingo denboraldi honetan ere, aurrera egingo du Kursaal Eskura proposamenarekin; Donostiatik urrutien dauden gipuzkoar udalerrietatik datozen zaleei  Kursaalerako etorrera erraztea da ekimen honen helburua.

Antzuola, Arrasate, Bergara, Elgoibar, Getaria, Ezkio, Itsaso, Legazpi, Urretxu, Oñati, Tolosa, Zarautz, Zumaia eta Zumarragako entzuleek izan dute jadanik ekimen honetaz gozatzeko aukera, Kursaal Eszenak antolatutako hamaika kontzertuetan, eta laster beste udalerri batzuek ere proiektu honetan parte hartzea espero da.

Kursaal Eskura 2014. urtean sortu zen, Kursaal Eszenaren eta Gipuzkoako zenbait udaletxeren elkarlanaren emaitzaz, eta doako autobus-zerbitzu bat jartzen du zaleen esku, udalerri horietatik abiatzen dena, eta, Kursaaleko kontzertua/ikuskaria amaitzen denean, jatorrizko abiapuntuetara itzultzen dena.

Abonuak eta sarrerak

Abonuen eta sarreren salmenta  astelehenean, irailaren 3an, hasiko da Kursaleko leihatilan (astelehenetik ostiralera 11:30etik 13:30era; ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00etara; larunbatetan 17:00etatik 20:00etara) edota Kursaaleko webgunean (www.kursaal.eus).

Musika Hamabostaldiaren 79. edizioan, edukieraren 91% bete da Auditorioa, eta aretoa 6 aldiz bete da

Gaurkotasuna / 4 iraila, 2018

Kursaal Auditorioa izan da Musika Hamabostaldiaren gune garrantzitsuenetako bat. Auditorioa 6 bider bete da erabat eta %91ko betetzea lortu da. Guztira, leihatilan bildutako diru-kopurua 952.000 euro gordinekoa da. Ikusle-kopuruari dagokionez, ia 37.000 pertsona izan ziren jaialdiaren 79. edizioko emanaldietan.

Auditorioan programatutako emanaldien artean, azpimarragaria da La Fura dels Baus konpainiaren “Kreazioa” ikuskizunak (abuztuak 2 eta 3) lortutako arrakasta: sarrera guztiak agortuta abiatu zuten jaialdia. Halaber, erabat bete ziren honako kontzertuak: Rotterdams Philharmonisch Orkest (abuztuak 24), Budapest Festival Orchestra eta Donostiako Orfeoia (abuztuak 27) eta “Amoria”ren, Katia eta Marielle Labèquen egitasmo berriena; horretan euskal musikaren 500 urte gainbegiratzen dituzte, euskal musikari gailenek osatutako talde batek lagunduta. Gaur, 79. edizioari amaiera emateko, Koloniako WDR Sinfonieorchester orkestrak eta Donostiako Orfeoiak emango duten kontzerturako sarrerak ere agortu dira honezkero.

Edizio honetako bigarren proposamen eszenikorako Rossiniren izenburu bat berreskuratu zen, haren heriotzaren 150. urteurrena betetzen den honetan: abuztuaren 11n eta 13an, Musika Hamabostaldiak “Italiarra Aljerren”, Hamabostaldiak berak, Buenos Airesko Colón Antzokiak eta San Lorenzo de El Escorial-eko Udako Jaialdiak ekoitzitako bertsioan. Joan Anton Rechik egindako berrirakurketa berriak operaren mamia 40ko hamarraldira eraman eta, nolabait esateko, antzezlan baten barruan kokatzen zen eszenaratzea aurkeztu zuen, errebista kutsua zuena.

Kursaal Auditorioa, gainera, berrelkartzeetarako eta ospakizunetarako toki bihurtu zen eta une gogoangarriak bizi izan ziren bertan. Abuztuaren 18 larunbatean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoak eta Andra Mari Abesbatzak eman zioten hasiera aurtengo ziklo sinfonikoari, Christian Zachariasen agindupean; Christian Zacharias sarri etortzen da Hamabostaldira eta oraingoan zuzendari eta pianista gisa jardun zuen. Abuztuaren 22an, Hamburgeko NDR Elbphilharmonie Orchester orkestra Donostiara itzuli zen, lehenbiziko aldiz etorri eta 35 urte beranduago (hura izan zen jaialdian esku hartu zuen aldi bakarra); bere zuzendari printzipal gonbidatu Krzysztof Urbanskiren gidaritzapean, NDR orkestrak zur eta lur utzi zituen entzuleak kontzertuaren amaieran “Agur Jaunak” jo zuenean. Rotterdams Philharmonisch Orkest (abuztuak 24), azken hamar urteotan bere titular izan ostean orkestrarekiko konpromezua amaitzear den Yannick Nezet-Seguinekin, Hamabostaldiko publikoarekin berrelkartu zen; orkestra bere mendeurrena ospatzeko egiten ari den nazioarteko biran murgilduta dagoela etorri da Donostiara eta Hamabostaldiak bat egin nahi izan zuen ospakizun horrekin: Easo Eskolaniak “Zorionak zuri” eta doinu horren nederlanderako bertsioa kantatu zituen. Abuztuaren 27an eta 29an kontzertu bana eman zuen Budapest Festival Orchestra ere askotan izaten da jaialdian; izan ere, azken hamarkadan bosgarren aldiz dator Hamabostaldira; lehenengo kontzertuan, bere zuzendari Ivan Fischer-ek bertaratutakoen harrera ona eskertu zuen Brahmsen “4. hungariar dantza”ren jatorrizko bertsioa interpretatuz eta musikariak eurak kantatu ere egin zuten. “Amoria” ikuskizuna euskal musikaren gainbegiratze arrakastatsua gertatu zen eta Labèque ahizpentzat eta hainbat euskal musikarirentzako topagune bihurtu zen, esaterako Carlos Mena kontratenorra, Hegiak taldeko kideak eta Easo Eskolania; abesbatza horren eta pianisten duoaren arteko estreinako lankidetza Sir John Eliot Gardiner-ekin 2016an egindako lanean du jatorria: Katia Labèquek “Amoria”ren aurkezpenean kontatu zuenaren arabera, hura izan zen Easo Eskolaniaren berri  eman ziena, “munduko haur-abesbatza onena” dela esan omen zien britaniar zuzendariak. Bitxikeria horrek mahaigaineratzen du Musika Hamabostaldiak bertako abesbatzen eta nazioarteko artistentzako topaleku bezala duen garrantzia.

Musika Garaikideko Zikloa sorkuntza berritzaileenaren euskarri dela erakusten dute aurten horretan estreinatutako hiru lanek: Mario Ruizen “Aus del Dämmerung”, Gerhard Laukotearen kontzertuan entzungai izan zena; eta Raquel García-Tomás “Così mostraste a lei i vivi ardori miei” eta Mikel Urquizaren “Cinco sólidos perfectos y una mariposa”, Cosmos Quartet eta Noelia Rodilesek interpretatu zituztenak.

“Kantu Kontari”, zuzeneko musikaz lagunduta ipuinkontalari batek emandako formatu txikiko ikuskizuna, Kursaalera itzuli da abuztuko larunbatetan, eta horren bertsio ibiltaria Zumaia, Getaria, Mutriku, Irun eta Ordiziara iritsi da. Horrez gain, haurrentzako programatu dira Neonymusen “Historia inventada de la música inventada” eta “Materia” tailerra, Hamabostaldiaren 79. edizioko kartelaren egile Juan Luis Goenagaren lanaren inguruan Maushaus-ek diseinatua

Donostiako Musika Hamabostaldiaren programazioaren aurrerapen

2019. urtean Donostiako Musika Hamabostaldiak 80 urte beteko ditu. Hori ospatzeko diseinatuko den programazioan lanean dihardugu. Besteak beste, datorren edizio horretan ariko dira London Philharmonic Orchestra, Juanjo Menaren zuzendaritzapean eta Javier Perianes pianista bakarlari dela, eta Parisko Orkestra eta Donostiako Orfeoia, Daniel Harding zuzendariaren agindupean. Hurrengo Hamabostaldian eszenaratzeko aukeratutako opera da Pucciniren “Madama Butterfly”, San Lorenzo de El Escorialeko Udako Jaialdiarekin koprodukzioan.

Gregory Porter, Caetano Veloso y Kenny Barron dira 53. Heineken Jazzaldiko kartel-buru Kursaalen

Gaurkotasuna / 6 uztaila, 2018

53. Heineken Jazzaldia Donostian ospatuko da uztailaren 25etik 29ra artean, 105 emanaldiko programarekin; horietatik hirutatik bi baino gehiago doan izango dira ikus-entzuleentzat, 17  agertoki desberdinetan. Iaz, Jazzaldiak 156.000 ikus-entzule bildu zituen bere agertoki guztietan, horien artean daude Zurriolako Hondartza, Kursaal Auditorioa, Trinitate Plaza eta Victoria Eugenia Antzokia, hiriko toki enblematikoak guztiak ere.

Jazzaldian izango ditugun lehen mailako izarren artean daude Gregory Porter, Chick Corea, Cécile McLorin Salvant, Caetano Veloso, Rubén Blades, Brad Mehldau, Kenny Barron, Dave Holland, Zakir Hussain, Chris Potter, Christian Scott, Robert Glasper, Yann Tiersen, Mary Stallings, Michel Portal, Salvador Sobral, Benny Green, Jacob Collier, Curtis Stigers, Gary Clark Jr., Rabih Abou-Khalil, Naïssam Jalal, eta beste hainbat.

Donostiako Jazzaldia Saria

Donostiako Jazzaldia Saria 1994an ezarri zen, jazzaren iraganean eta orainaldian garrantzi handia izan duten artisten ibilbidea eta etsenplua aitortu eta saritzeko.

2018ko saria Mary Stallings abeslariari eta Michel Portal multiinstrumentistari emango zaie.

Sarituen zerrendan jazzaren historiako hainbat talentu distiratsu agertzen dira: Doc Cheatham, Hank Jones, Chick Corea, Kenny Barron, Ray Brown, Elvin Jones, Keith Jarrett, Herbie Hancock, Shirley Horn, Wayne Shorter, Toshiko Akiyoshi eta Ellis Marsalis, besteak beste.

Info gehiago www.heinekenjazzaldia.eus webgunean.

 

 

Fleet Foxes-el “Crack-up” bere album berria aurkeztuko du Kursaalen

Gaurkotasuna / 5 uztaila, 2018

Fleet Foxes taldeak bere hirugarren albuma, “Crack-Up”, aurkeztuko du Kursaalen datorren asteartean, uztailaren 10ean. Sei urte igaro dira aurreko lana, “Helplessness Blues”, plazatu zutenetik eta hamarkada bat beraien debut diskoa heldu zenetik, “Fleet Foxes” (2008).  Lan berriak hamaika kantu dauzka, denak Robin Pecknold-ek idatzitakoak, eta oraingoz kritikaren aldetik estimatuenetakoa izan den “Third of May” kantu epikoak ia bederatzi minutuko iraupena dauka, hamabi haridun gitarra elektrikoaz, pianoaz, hari laukoteaz eta taldearen harmonia dotoreez lagunduta.  “Crack-Up” diskoa Pecknold berak eta Skyler Skjelset-ek koproduzitu dute. Txikitako lagunak, taldearen jatorrizko kideak eta aspaldiko kolaboratzaileak dira Skjelset eta Pecknold. Haiekin batera, Casey Wescott Christian Wargo eta Morgan Henderson izango dira Kursaalen. Seatttle hirian sortutako indie-folk taldearen taldekide guztiek jotzen dute instrumentu bat baino gehiago, eta denek jartzen dituzte ahotsak baita.

Haien lehen bi albumek eragin handia eduki zuten nazioartean. Lehenbiziko lanarekin Uncut aldizkari espezializatuaren urteko diska onenaren saria jaso zuten, eta hainbat “Best of” zerrendetara iritsi ziren. “Helplessness Blues” beraien bigarren lana bide berdin edo hobeagotik joan zen eta, besteak beste, eta taldea onenen zerrendetan sartzeaz batera, Grammy sarietarako izendapena jaso zuen Fleet Foxesek.

FLEET FOXES
Uztailak 10   / 20:00
29 € / Ordu Gaztea 3 €

79. Musika Hamabostaldiaren buru, La Fura dels Baus eta ‘La Italiana en Argel’ opera, Teatro Colón-ekin koprodukzioan

Gaurkotasuna / 25 ekaina, 2018

Kursaal Auditoriorako diseinatu den programa La Fura dels Bausen “Kreazioa” obraren bi ikuskariarekin hasiko da; talde hau zortzi urteren ondoren itzuliko da Donostiara (abuztuak 2 eta 3). La Furaren ikuskariak, Haydnen izen bereko obran oinarriturik, planetaren sorrera (makrokosmosa) giza gorputzarekin eta DNArekin (mikrokosmosa) lotu nahi ditu. Horretarako, konpainia katalanak eszenografia minimalista baliatuko du, zenbait pantaila zuriz, ur-tanga batez eta helioz beteriko globo zuri oso handiz osatua. Musikaren atalean, eta José Ramón Encinar maisuaren batutapean, Bilbao Orkestra Sinfonikoa arituko da.

Astebete geroago (abuztuak 11 eta 13) opera antzeztuarekiko jaialdiaren usadiozko hitzordua eskainiko du Kursaal Auditorioak. Gioachino Rossini musikagilearen heriotzaren 150. urteurreunean, haren titulu adierazgarrienetako bat eskainiko du 79. Musika Hamabostaldiak, “Italiarra Aljerren”. Opera komiko hau duela 25 urte pasa eman zen Donostian, eta oraingo honetan Euskadiko Orkestra Sinfonikoak eta Easo Abesbatzak interpretatuko dute, Paolo Arrivabeni maisuak zuzendurik. Rol nagusia, Isabella, Marianna Pizzolato italiar mezzosopranoak abestuko du. Haren ondoan honako abeslari hauek arituko dira: Luca Pisaroni, Francisco Brito, Joan Martín-Royo eta Arantza Ezenarro, besteak beste.

Musika Hamabostaldiaren, Buenos Airesko Colón Antzokiaren eta San Lorenzo del Escorial Jaialdiaren produkzio berrian, Joan Antón Rechi eszena-zuzendariaren begirada bereziak kontatuko du Aljeriako kostaldean urperatzen den Isabella neskatxa italiarraren historia, 40ko hamarkadan kokatzeko apustua eginez.

Edizio honetako atal sinfonikoa Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren kontzertu batekin hasiko da, zeina aurrenekoz jardungo baita Christian Zacharias maisuaren gidaritzapean (abuztuak 18). Egin zuen azken bisitalditik sei urte bete direnean itzuliko da Hamabostaldira alemaniar artista, eginkizun bikoitzean, pianista gisa eta zuzendari gisa. Andra Mari Abesbatzak eta hainbat bakarlarik, haien artean Elena Sancho eta Clara Mouriz donostiarrek, lagunduko diote orkestrari.

Hanburgoko NDR Philharmonie izango da aurten Kursaaleko ziklo sinfonikoan arituko den hurrengo taldea, zeinak 1986. urteaz gero ez baitu gure hiria bisitatu. Saio honetarako (abuztuak 22) diseinatu den egiturauan daude, alde batetik, Johannes Brahmsen “2. Sinfonia” bukolikoa, eta Gustav Mahlerrek egokituriko herri-abesti alemaniarren sorta hautatu bat, errepertorio honetako interprete handienetakoa den Christian Gerhaher baritonoak abesturik. Zuzendaria Krzystof Urbanski izango da, Estatu Batuetako Indianapolisko Orkestra Sinfonikoaren egungo zuzendari titularra, eta Hanburgoko NDR Philharmonieren zuzendari gonbidatu nagusia.

Beste batuta gazte batek, urte gutxian XXI. mendeko orkestra-zuzendari balioetsi eta ospetsuenetako bat bihurtu den Yannick Nézet-Séguinek, zuzenduko du Rotterdams Philharmonisch Orkest, aurten 100 urte betetzen dituen talde holandarraren zuzendari titular gisa egiten ari den despedida-itzulian (abuztuak 24). Mozarten aire klasizistekin hasiko da, haren “35. Sinfonia, Haffner” ondo ezagunarekin zehazki, gaur egun Philhadelphiako eta New Yorkeko Metropolitan Operako orkestrak zuzentzen dituen kanadar maisuak eskainiko duen programa; Liszten unibertso erromantikoan eta haren “Pianorako 2. kontzertua” obran barneratuko da jarraian; eta Txaikovskiren “4. Sinfonia” beti zailarekin bukatuko da saioa. Teklatuan, Liszten kontzertuaren bakarlari gisa, azken 50 urteetako pianoko maisu garrantzitsuenetariko bat, Yefim Bronfman, baina Espainian oso gutxi ezagutzen dena, non ia inoiz ez baitu jo.

Budapest Festival Orchestra izango da protagonista Kursaal Auditorioko hurrengo bi hitzordu sinfonikoetan, eta, Hamabostaldira egin dituen aurreko bisitaldietan bezala, Ivan Fischer maisuaren gidaritzapean arituko da. Lehen hitzorduan (abuztuak 26) orkestrak bere herrialdeko musikan sustraitutako piezak eskainiko ditu, hau da, pieza hungariarrak. Errepertorioa osatzeko, obra hauek eskainiko dira: Franz Liszten “1. eta 3. hungariar rapsodiak”, Pablo Sarasate nafarraren “Ijito-aireak” eta Johannes Brahmsen “1. eta 11. hungariar dantzak”; konpositore honen “Lehen Sinfoniak” itxiko du programa.

Bere bigarren saioan (abuztuak 27), hungariar taldeak Donostiako Orfeoia izango du ondoan, eta Wolfgang Amadeus Mozarten “Vesperae solenne de confessore” interpretatuko dute, austriar musikagileak Salzburgo bere sorterriko katedralerako idatzi zuen obra guztiz ederra. Saioa bukatzeko, austriar musikagile handienetakoa den Gustav Mahlerren sinfonia ospetsuenetako bat eskainiko da, laugarrena.

Programa bikoitza eskainiko du orobat Koloniako WDR Sinfonieorchester taldeak, bere zuzendari titularrak gidaturik, Yukka-Pekka Saraste maisuak. Lehen eguneko programak (abuztuak 31) XX. mendeko obra nagusietako bat eta musikaren historia osoko lan berritzaileenetakoa dena eskainiko du: Stravinskiren “Udaberriaren sagaratzea”. Horrekin kontrastean, kontzertuaren lehen zatian Johannes Brahmsen “Pianorako 1. kontzertua” obra erromantikoa entzungo da, musikagileak 21 urte besterik ez zuenean konposatua. Piano garaikidearen beste irudi garrantzitsu bat izango da bakarlaria; Igor Levit, Alemanian herritartasuna hartutako errusiarra.

Bigarren egunean (irailak 1) orkestrak Hector Berliozen “Requiem” erdiragarria eskainiko du, zeinari musikagile frantsesak berak “Hilen meza handia” izen dramatikoa ipini baitzion. Musikaren historiako konposizio monumental eta hunkigarrienetako bat da, non Berliozek, orkestrazioaren maisua baitzen, bere ezaugarririk hoberenak agertzen baititu, kontrastez eta argi-ilunez beteriko obra batean. Orkestrarekin batera arituko dira Andrew Staples tenor bakarlaria, baita Donostiako Orfeoia ere.

Kursaal Auditorioko eskaintza “Amoria” obraren estreinaldiarekin osatuko da. Katia eta Marielle Labéque Baionako pianista-bikotearen proiektu berria da hau, euskal musika omentzeko antolatua (abuztuak 29). XVIII. mendeko abesti tradizionalak baztertu gabe, Pablo Sarasate, Maurice Ravel, Jesus Guridi, Aita Donostia eta abarren obrak interpretatuko dira, euskal musikaren ondare aberatsari eskainitako omenaldi hunkigarri batean, interpretazio txundigarri eta liluragarrien bidez.

b Katia eta Marielle Labèquerekin batera arituko dira “Amoria” proiektuan Carlos Mena kontratenorra eta Thierry Biscary eta Eñaut Elorrieta euskal abeslariek Ander Zulaika perkusionistarekin eta Harkaitz Martínez de San Vicente eta Mikel Ugarte (Oreka TX). txalapartaren birtuosoekin batera osatzen duten Hegiak taldea. Kolaboratzaileen artean izango dira baita, Elena Martínez de Murguía violagambista eta Easo Eskolania taldeko hogei haur inguru.

Antzinako Musika Zikloa

 Santa Teresa Komentuan emango da Antzinako Musikaren Zikloa, eta bost emanaldi eskainiko dira guztira. A capella kontzertu batekin hasiko da zikloa, Hondore Abesbatzaren eskutik (abuztuak 6), zeinak Gombert, Cardoso eta Victoriaren obrak interpretatuko baititu. Hurrengo egunean L´Apothéose taldearen txanda izango da (abuztuak 7); Savoiako Maria Luisa Gabriela erreginaren jaiotzaren urteurrena ospatzen duen programa bat aurkeztuko du talde honek. Inégal Ensemble txekiarra (abuztuak 8), bere herriko errepertorio barrokoarekin, eta Raquel Andueza & La Galania (abuztuak 9), “Italia 1600” izeneko programarekin, izango dira Santa Teresa Komentuko hurrengo bi hitzorduen protagonistak. Ziklo hau Ímpetus Conjunto Barroco de Madrid taldearen saioarekin osatuko da (abuztuak 10), zeinak omenaldizko kontzertu bat eskainiko baitio François Couperini, haren jaiotzaren 350. urteurrenean.

Arkitektonikoen VIII. Nazioarteko Batzarra: TECNALIAk 70 aditu bilduko ditu, 4.0 industriak fatxadetan zer erabilera dituen aztertzeko

Gaurkotasuna / 20 ekaina, 2018

La digitalización ha irrumpido en el mundo de las fachadas para crear diseños más eficientes a nivel energético y de producción. Esta tendencia ha dado lugar a las fachadas 4.0., que serán las protagonistas del VIII Congreso Internacional de Envolventes Arquitectónicas, ICAE 2018, que organizado por el centro de investigación y desarrollo tecnológico TECNALIA tendrá lugar desde mañana miércoles y hasta el viernes en el Palacio de Congresos Kursaal en Donostia-San Sebastián. Allí se darán cita más de 70 expertos internacionales para abordar las posibilidades que ofrece la aplicación de la industria 4.0 al mundo de la envolvente arquitectónica.

Durante las tres jornadas que durará este congreso internacional, se abordará desde el uso de materiales innovadores en fachadas, a nuevos métodos de instalación por medio de robots o al uso de soluciones tecnológicas innovadoras en el ámbito de la rehabilitación. Asimismo, profundizarán en el uso de las energías renovables en la envolvente arquitectónica, la seguridad frente a incendios en fachadas, las ventanas inteligentes, las nuevas tipologías de sensores para fachadas conectadas y los nuevos métodos de fabricación, como la impresión 3D.

Entre las innovaciones que se van a presentar, cabe destacar el lanzamiento al mercado de “ecomateriales” para construir edificios más sanos, diseñados por TECNALIA con la colaboración de la Sociedad Pública del Gobierno Vasco VISESA. Estos materiales, que proceden en más del 60% de materias primas naturales y renovables, tienen un doble objetivo: mejorar la calidad del aire del interior de los edificios, evitando enfermedades derivadas de las humedades o de las sustancias químicas nocivas; y  favorecer el aislamiento térmico, lo que permite un ahorro energético del 25%. Actualmente, existen prototipos en tres edificios: dos en Euskadi, en Kubik, el edificio demostrador de TECNALIA ubicado en Derio, y un edificio de viviendas que se está construyendo en el barrio de Morlans situado en Donostia-San Sebastián por VISESA; y un tercero en Tartu (Estonia), un edificio anexo a un complejo deportivo.

 Ponentes internacionales

Entre las intervenciones, cabe destacar a Norbert Praille de Züblin AG que hablará del cambio que viene al sector de las fachadas por la presencia de las grandes tecnológicas; Ger Gijzen de UNStudio mostrará cómo afectan las nuevas tecnologías al proceso de diseño de un gran rascacielos y Jorge Beroiz de Callison RTKL hablará de la importancia de la envolvente en el diseño de este tipo de edificios; Anna Wendt de BuroHappold explicará el proceso de diseño de una cubierta singular como la del nuevo Louvre en Abu-Dhabi; y Erik Rasker de Reynaers hablará del efecto de la era digital en las fachadas. También Carlos Ferrater (OAB) y Manuel Aires Mateus (Aires Mateus e Associados) darán su visión del mundo de las fachadas y su relación con la arquitectura.

El congreso se completará con una exposición formada por los últimos desarrollos de más de 20 empresas del sector, como Alucoil, Grupo Alumán, Heildelbergcement Hispania, etc.

El VIII Congreso Internacional de Envolventes Arquitectónicas está organizado por TECNALIA y cuenta con la colaboración de la Asociación Española de Fabricantes de Fachadas Ligeras y Ventanas (ASEFAVE), la European Façade Network, la asociación de fabricantes de ventanas y fachadas europea (FAECF), el Máster de Fachadas Ligeras, la galería de materiales del Consejo Superior de Arquitectos de Madrid y el Gobierno Vasco.

Acerca de TECNALIA

TECNALIA es un Centro de Investigación y Desarrollo Tecnológico referente en Europa, con 1.400 expertos de 30 nacionalidades, orientados a transformar la tecnología en PIB para mejorar la calidad de vida de las personas, creando oportunidades de negocio en las empresas. www.tecnalia.com

 

Euskal Barrokensemble presenta un espectáculo de danzas y cantos para celebrar el 500 aniversario del viaje de Elkano, dentro de la programación de Kursaal Eszena

Gaurkotasuna / 1 ekaina, 2018

  • Un proyecto que recuerda y da vida al periodo dorado de la navegación vasca que vivió Elkano, se celebrará el próximo domingo 3 de junio a las 19:00
  • Bajo la dirección de Enrike Solinís, el proyecto cuenta con la participación del Orfeoi Txiki, Gazte Abesbatza, Bilaka Kolektiboa o el actor Josean Bengoetxea

 El proyecto “Juan Sebastian Del Cano”- tal y como él firmaba sus documentos-, tiene como objetivo principal recordar la olvidada figura del marinero vasco universal Juan Sebastian Elkano, la primera persona en circunnavegar la tierra, proeza de la que se cumplen 500 años, y dar a conocer esta figura histórica al mundo concediéndole la importancia que se merece. Un proyecto que recuerda y da vida a la época en la que vivió Elkano, contextualizando musical y narrativamente los momentos más importantes de su vida y ahondando de manera especial en la singularidad de la cultura a la que perteneció, la cultura vasca. Todo ello reflejado a través de sus expresiones culturales; la música, la literatura, la iconografía de la época, importantes acontecimientos históricos y sus tradiciones. El eje vertebrador del proyecto recae sobre el mar y su importancia en la cultura vasca, siendo como es tan definitoria de muchas partes de nuestra personalidad, planteamos músicas, textos y acontecimientos históricos decisivos en los que el mar y todo lo que de él se deriva, juegan un papel primordial, englobándolo todo ello en lo que llamamos el período de oro de la navegación vasca, un verdadero momento de eclosión cultural vasca en el mundo.

Euskal Barrokensemble, retomando uno de sus objetivos fundacionales, como es el de trabajar y desarrollar proyectos en torno a la cultura vasca, vuelve a plantear un trabajo de investigación y recuperación del patrimonio artístico vasco lo más amplio, innovador e integrador posible. El trasfondo del proyecto habla de un pueblo cohesionado en un objetivo común como fue la búsqueda de recursos más allá de su territorio, un trabajo que incide en una imagen de pueblo pacífico e integrador de otras culturas, para lo cual proponemos como referencia musical y literaria la comunión con los pueblos transoceánicos con los que entablaron relaciones culturales y económicas. Todo ello además a través de su singular e único idioma, el euskara, cado a través de los textos poéticos, cantos y danzas, poniendo en relieve que tuvo un momento de brillantez extraordinaria en la Europa humanista del XVI.

3 de junio / 19:00
Auditorio Kursaal
EUSKAL BARROKENSEMBLE
Orfeoi Txiki eta Gazte Abesbatzak
Bilaka Kolektiboa
Josean Bengoetxea, recitador
Enrike Solinis, Miren Zeberio, concepción del programa
Enrike Solinis, director y arreglos
36 / 29 / 24 / 20 / 12 €

OT 12018: castinga ekainaren 18an Kursaalean

Gaurkotasuna / 28 maiatza, 2018

“OT 2018”ko castingak hastear daude. RTVEk Gestmusicen lankidetzarekin ekoitzitako programaren casting taldeak hamar hiri bisitatuko ditu, lehena Bartzelona izango delarik. Aurten gainera berri bat dakarte: #OTCover-a. Beraien bertsioa sarera igotzen duten erabiltzaile onenek tratu berezi bat jasoko dute: ilara luzeak saihestu eta zuzenean pasako dira Noemí Galera buru duen taldearen aurrean abestera.

“OT 2018”ko castinga datorren maiatzaren 30ean hasiko da Bartzelonan eta uztailaren 10ean bukatuko da Madrilen. “Operación Triunfo”ren akademian sartu nahi dutenek bere burua aurkeztu ahal izango dute Espainiako hamar hiritan maiatza eta uztaila bitartean. Lehenengo jardunaldia Bartzelonan izango da (maiatzaren 30ean). Haren ondoren etorriko dira Alacant (ekainaren 4ean), Valentzia (ekainaren 7an), Mallorca (ekainaren 12an), Donostia (ekainaren 18an), Vigo (ekainaren 21ean), Tenerife (ekainaren 26an), Malaga (uztailaren 2an), Sevilla (uztailaren 5ean) eta, azkenik, Madril (uztailaren 10ean).

Lehen fase honetan hautagaiek a capela abestuko dute gutxienez minutu bat eta 20 segundoz. Castingeko taldekideek pegatina batekin bereizitako hautagaiak pasako dira soilik bigarren fasera. Oraingoan, ateak itxita, 3 abesti prestatu beharko dituzte eta anplifikatzeko beharrik ez duten instrumentuak erabili ahalko dituzte lagungarri, baita USB memoria batean gordeta ekarri beharko dituzten musika oinarriak ere.

Sílvia Pérez Cruzek bere azken lana, “Vestida de nit” aurkeztuko du Kursaalen

Gaurkotasuna / 21 maiatza, 2018

  • Ahots bereziki egokikorra du eta guztiz pertsonala duen abeslari katalanak emanaldi bat eskainiko du Kursaalen bihar, asteartea, maiatzak 22

Sílvia Pérez Cruz Palafrugellen jaio zen 1983an, eta azken denborotan agertu den ahotsik zirraragarrienetako bat da. Zentzua duenez geroztik ezagutzen du musikaren hizkera, herri-abesti iberiarren eta latinoamerikarren artean hazi zen, klasikoan eta jazzean hezi, eta flamenkoak kutsatu du.

Ezinezko gauza da Sílvia Pérez Cruz estilo bakarrean kokatzea. Guztiz egokikorra eta guztiz pertsonala da. Elkarrekin gutxitan ematen diren bi ezaugarri dira, baina abeslari hau definitu egiten dute. Lantzen dituen estilo ugariekiko leiala da beti, inoiz bera izateari utzi gabe, eta bere-berea duen modu hunkigarri batean abesten du.

4 eta 23 urte bitartean musikarekin loturiko ikasgai-sorta zabal bat landu zuen: solfeoa, saxo eta piano klasikoak, kaxoia, harmonia, kantua (jazza eta flamenkoa), inprobisazioa, moldaketak, saxoa (jazza), konposizioa… Jazz-kantuko lizentzia eskuratu zuen ESMUC-en.

Ezin konta ahala diskotan eta proiektutan parte hartu du, eta artista askorekin aritu da elkarlanean, nola diren, besteak beste, Eliseo Parra, Lluís Llach, Gino Paoli, Stefano Bollani, Rocío Molina, Jorge Drexler, Hamilton de Holanda eta Joan Manuel Serrat. Espainiako Orkestra Nazionalarekin ere abestu du, Josep Ponsen zuzendaritzapean. Azaroaren 11n egin zuen debuta konpositore eta bakarlari gisa (Universal, 2012), eta publikoaren nahiz kritikaren harrera ezinhobea eskuratu zuen, baita urrezko disko bat irabazi ere. Sílviak bere karreran zehar hainbat antzerki-lanetan parte hartu du, eta, era berean, Pablo Bergerren Blancanieves filmaren ahotsa izan zen; film horrek 10 Goya sari eskuratu zituen 2013an, besteak beste jatorrizko abesti hoberenari emandakoa. Eduard Cortésen Cerca de tu casa filmaren soinu-bandaren konposizioan eta grabazioan parte hartu du; etxegabetzeei buruzko film horren protagonista da gainera, eta honek ere jatorrizko abesti hoberenaren Goya saria eskuratu zuen, “Ai, ai, ai” abestiari emana (2017).

Vestida de nit da Sílviaren azken diskoa (Universal Music, 2017). Bere errepertorioko klasikoak eta orain arte argitaratu gabeko abestiak eskaintzen ditu Sílviak obra honetan, hari-kintetoarentzat moldaturiko disko batean (Javier Galiana de la Rosak, Joan Antoni Pich-ek, Carlos Montfortek eta Sílviak berak egin dute moldaketa). Vestida de nit itzulia, publikoaren arrakasta handiz, Argentina, Txile, Uruguai, Portugal, Turkia eta Frantziatik igaro da, eta horrez gainera, Espainiako hogeita hamar hiri baino gehiago bisitatu ditu.

Maiatzak 22 / 20:00
Kursaal Auditorioa
SÍLVIA PÉREZ CRUZ
33 €

Sarrerak erosi

 

Mozarten pianorako kontzertu ezagunenak entzungai Kursaalen, Scottish Chamber Orchestraren eskutik

Gaurkotasuna / 18 maiatza, 2018

Piotr Anderszewski, egungo piano-jole interesgarrienetakoa, ezaguna da bere indarrarengatik eta orijinaltasunarengatik eta orkestrari lagunduko dio obra hauen interpretazioan

Datorren igandean (maiatzak 20/19:00), Kursaal Eszenako egitarauak, Scottish Chamber Orchestraren ikuskizuna eskainiko du Kursaal Auditorioan.

Gau honetako programaren protagonistak Mozarten piano eta orkestrarako bi kontzertu izango dira, Salzburgoko musikariak 1767 eta 1791 bitartean idatzi zituen kontzertuen sailekoak. Hiru mugimendutan egituraturiko eskema klasikoa (lasterra-motela-lasterra) jarraitzen dute denek, eta kontzertu klasikoaren gailurtzat jotzen dira; izan ere, eragin handia izan zuten geroko konpositoreengan. Mozartek trebetasun tekniko harrigarria ageri du, baita orkestrak eskaintzen dituen baliabideen nagusitasun erabatekoa ere, afektu eta emozioen sorta zabal bat sortuz. Haren kontzertuetan, oro har, garrantzitsuak dira inprobisazioa eta birtuosismoa, eta garai hartako pianoak eskaintzen zituen aukera tekniko guztiak ustiatzen dituzte.

Kontzertua Barbara von Ployer bere ikaslearentzat idatzi zuen, eta aditu gehienen ustez harexek estreinatu zuen, bere aitaren etxean eskainitako kontzertu batean.1784ko apirilean bukatu zuen, eta ordu arte Vienan idatzi zituen guztien gainetik nabarmentzen da

Kontzertua 1786ko apirilaren hasieran estreinatu zuen Mozartek Vienan. Sail osoko landuenetako eta adierazkorrenetako bat da, eta instrumentu-ugaritasunik handiena duena. Aditu baten baino gehiagoren iritziz, hauxe da Mozarten piano eta orkestrarentzako kontzertu hoberenetako bat.

Pulenc-en Sinfonietta obrarekin osatuko da egitaraua.  Lan honek badu paralelismo bat Mozarten eta Haydnen sinfoniekin, argitasun eta oreka formal berbera baitauzka, baina XX. mendeko hizkuntza bizi eta dantzako erritmoez betearekin.

Maiatzak 20 de mayo /19:00
Kursaal Auditorioa
SCOTTISH CHAMBER ORCHESTRA
Stephanie Gonley, zuzendaria
Piotr Anderszewski, pianoa
49 / 39 / 32 / 26 / 12 €

 Sarrerak erosi

John Lions ziber-krimenerako Erresuma Batuko gobernuko aholkulari ohiak irekiko du zibersegurtasunari buruzko Industrysec kongresua

Gaurkotasuna / 9 maiatza, 2018

El nuevo congreso Gipuzkoa Industrysec 2018 de Etorkizuna Eraikiz analizará en el palacio Kursaal de Donostia los días 10 y 11 de mayo los nuevos desafíos que afrontan las empresas en materia de ciberseguridad industrial, así como las tendencias e innovaciones más recientes que se están aplicando en este ámbito.
El experto en ciberseguridad John Lions, fundador y presidente del International Cyber Security Protection Alliance (ICSPA) será el encargado de la conferencia inaugural. Lions acumula una trayectoria amplia en este campo y fue asesor del gobierno del Reino Unido en esta materia. No en vano, encabeza en la actualidad el proyecto The Cyber Highway, dedicada a ofrecer ayuda a compañías e instituciones de todos los tamaños a la hora de alcanzar niveles adecuados de ciberseguridad. Entre otros, ha sido responsable de la estrategia para la protección del Reino Unido ante el cibercrimen y ha asesorado a varias compañías multinacionales en esta materia y apoyado a las empresas británicas a la hora de elaborar y mejorar sus protocolos de seguridad ante potenciales ataques.
En el congreso, Se conocerán casos innovadores en la protección de empresas industriales; se mostrarán ejemplos de firmas que han implantado protocolos de actuación ante la amenaza de los ciberataques; las últimas tendencias internacionales en ciberseguridad industrial; empresas guipuzcoanas expertas en ciberseguridad y Servicios del Centro Avanzado de Ciberseguridad Industrial de Gipuzkoa.

TOSTA Kursaal Auditorioan lehorreratuko da euskal antzokietan egingo duen biraren barruan

Gaurkotasuna / 24 apirila, 2018

Tosta” emanaldian Eskozia, Galizia, Frisia, Irlanda, Gales, Kornualles eta Euskal Herriko, 11 musikari eta abeslarik hartzen dute parte Kukai Dantza konpainiako 2 dantzari gonbidatuekin batera.

Emanaldia apirilaren 28an izango da, 20:00etan, Kursaal Auditorioan, Kursaal Eszenaren programazioaren barruan.

Abenduaren 5ean diskoa argitaratu ostean, Tosta Bandak “TOSTA” ikuskizuna aurkeztuko du Kursaal Auditorioan apirilaren 28an arratsaldeko 20:00etan Kursaal Eszenaren programazioaren barruan.

“TOSTA”-k atlantikoan barrena egiten den bidai musikatua irudikatzen du. Taldea osatzen duten kultura eta hizkuntza gutxituen abesti tradizionalak abiapuntu bezala hartuta, hauen berrasmatzearen emaitza da eszenatokian gozatu ahal izango dena.

Kontzertuan Tosta Bandako 11 musikari eta abeslarik hartzen dute parte. Guzti hauek haien kalitate eta beraien kultura eta herrialdeetan erreferente izateagatik izan dira aukeratuak: Eskozian, Galizian, Frisian, Irlandan, Galesen, Kornuallesen eta Euskal Herrian.

Dantza eta musika Kukai Dantza Konpainiako bi dantzarien eskutik uztartzen dira, zeintzuei Tosta Bandako Kornualleseko artista gehituko zaizkien dantza keltiarraren bidez.

Guztiek dute amankomunean hizkuntza gutxituak hitzegitea eta internazional mailan ezagunak diren musika tradizio aberatsetako kulturetako kide izatea. Gainera beraien musika partekatu eta elkarrekin lan egitearen gogoan bat egiten dute ere.

Lehen aldia da kultura hauetako instrumentu, erritmo, kantu, estilo eta dantzak elkartzen direla modu gaurkotu batetan sustrai hauetako kantak ber-asmatu eta ber-interpretatzeko.

Txikitasunaren eta dibertsitatearen garrantzia bistarazten duen kontzertu originala, musika eta dantza mailan indartsua eta eszenikoki zaindua da “TOSTA”. Topaketa eta elkarlana goraipatzen dituena, Enrique Mejia Godoy-k dioen gisa, “… jakin bait dakite, txikiak izanik ere, elkarrekin sumendia garela!”

Tartea egongo da ere berriki utzi gaituen txalapartaren eta poesiaren erreferente zen Joxean Artze gogora ekartzeko.

Emanaldia “TOSTA”k Hego Euskal Herriko areto nagusietan gauzatuko duen biraren testuinguruan kokatzen da. Apirilaren 26an Gasteizko Principal antzokian izango dira, 27an Iruñeko Gaiarre Antzokian, 28an Donostiako Kursaalean eta 29an Bilboko Arriaga Antzokian.

Fitxa teknikoa:

Talde artistiko eta teknikoa

EUSKAL HERRIA: OREKA TX, Harkaitz M. de San Vicente eta Mikel Ugarte (egurrezko eta harrizko txalapartak), Mixel Ducau (alboka, kitarra, klarinetea, saxo eta ahotsa) eta Iñigo Egia (perkusioak). Ixi Jauregi (txalaparta eta ahotsa)

ESKOZIA: Rona Wilkie (bibolina eta ahotsa).

GALES: Gwilym Bowen Rhys (mandolina, kitarra eta ahotsa).

IRLANDA: Caoimhín Ó Fearghail (irlandako gaita, flauta, buzukia eta ahotsa).

FRISIA: Marit Talens (perkusioak eta ahotsa).

GALIZIA: Mónica de Nut (perkusioa eta ahotsa).

KORNUALLES: Bec Applebee (dantza keltiarra, perkusioak eta ahotsa).

Dantza: Kukai konpainiako Beñat Salegi eta Lierni Kamio.

Zuzendaria eta produktorea: Igor Otxoa.

Musika zuzendaria: Mixel Ducau.

Hitzak: Tradizionalak eta Joxan Artze, Xabi Sukia, Piter Wilkens, John Bosson,

Richard Trethewey, Rosalia de Castro, Gwilym Bowen Rhys, Bec Applebee,

Caoimhín Ó Fearghail, Rona Wilkie, Marit Talens.

Argi diseinua eta eszenografia: Carlos Solano.

Soinu diseinua: Eneko Aritza Yaben.

Produkzio zuzendaritza: Julen Iñarra.

Produkzio lantaldea: Iratxe Etxeandia, Saioa Torre, Ainhoa Mendiburu.

Komunikazioa: Ainhoa Mendiburu, Julen Iñarra.

Alor teknikoa: Felix Gosencia, Julen Agirre, Jonatan Gonzalez.

Asistentzia teknikoa: Soinueder.

Argazkiak: Jorge Fernandez.

Diseinua: Tempografix.

Musikari eta abeslariak

Oreka TX

Harkaitz Mtnez de San Vicente

Egurrezko eta harrizko txalapartak.

Mikel Ugarte

Egurrezko eta harrizko txalapartak.

Iñigo Egia

Indiar tabla, kajoia, bendhir-a, tar, platerak, bodhram-a…

Mixel Ducau

Alboka, kitarra, banbuzko klarinetea eta saxoa.

“TOSTA”n Oreka TX-ko kideei Ixi Jauregi gehitzen zaie:

Txalaparta eta ahotsa

Galizia

Mónica de Nut

Ahotsa eta perkusioak.

Opera, jazz, eta musika tradizionala eta esperimentala abesten ditu. Kantu lirikoan trebatua, Madrilgo Escuela Superior de Voz-en graduatu zen, hala nola, Galiziako kantu tradizionalean eta jazz eta musika garaikidean ere. Bere lehen diskaren arrakastaren ondoren, “Dos Fios Invisibles” aurkeztu berri du. “Deixaas” Mercedes Peon-en azken proiektuan grabatzeaz gain zuzenean berarekin defendatuko du ere.

Gales

Gwilym Bowen Rhys

Ahotsa, mandolina eta kitarra.

Gales ipar mendebaldeko 23 urtetako folk abeslaria da. Galesera du lehen hizkuntza eta hizkuntza honetan abesten duten hainbat Galeseko taldeekin jo izan du. Bere herrialdeko musika ondare aberatsa Galesen bertan eta bere mugetatik at hedatzen aritzen da.

Frisia

Marit Talens

Ahotsa eta perkusio txikiak.

Jazz & Pop ikasketak egiteko Arnherm-en bizi den 20 urteko Frisiako abeslaria. Ibiltzeko eta abesteko gai izan denetik dantzan eta abesten aritua, musika estilo ezberdinetako taldeekin aritu zen. Hizkuntza gutxituetako “Eurovision”-a den Liet jaialdiko irabazle izan zen 2015. urtean.

Eskozia

Rona Wilkie

Ahotsa eta bibolina.

Argyll-en jaiotako gaelikoz abesten duen biolin jotzailea da. 2012an BBC Scotland-eko Musika Tradizionaleko musikari gaztearen saria jaso zuen.

Irlanda

Caoimhín Ó Fearghail

Ahotsa, gaita irlandarra eta buzukia.

Mendebaldeko Waterford ‘Gaeltacht’ edo Irlandako gaelikoz mintzatzen den zonaldeko An Rinn-eko jatorria duena. Tin-whistle-a 8 urte zituela ikasi zuen, eta handik lasterrera hasi zen uilleann gaitak jotzen. 2014. urtean Irlandako Urteko Musikaririk Onenaren saria irabazi zuen. Caladh Nua eta Danú taldeko kide da.

Kornualles

Bec Applebee

Dantza, perkusioak eta ahotsa.

Internazional mailan Kornualleseko musika tradizionaleko ordezkari den Dalla taldeko kide da. Abeslari ta musikari gisa soilik ez, dantzari eta antzezle bezela ere aritzen da.

Tonhalle Orchester Zurich-ek Kursaalen kontzertua eskainiko du estreinekoz, Lionel Bringuier zuzendari gaztearekin batera

Gaurkotasuna / 16 apirila, 2018

  • Berliozen Sinfonía Fantastikoa txalotuak eta Liszt-en pianorako 2. kontzertuak osatuko dute kontzertuko programa.
  • Kontzertuko pianista Simon Trpčeski azken urte hauetako musikari bikainenetakotzat hartzen da.

Datorren Apirilaren 17an, Tonhalle Orchester Zurich-ek Lionel Bringuierren zuzendaritzapean, Kursaaleko Auditorioan joko du. Aipatu orkestra Europako adierazgarrietako eta garrantzitsuenetako bat da eta lehen aldiz arituko da Donostian.

Lehenengo zatian interpretatuko duten Berlioz-en Sinfonia Fantastikoa, bost zatitan banatzen den sinfonia bat da. Obra hau musika deskriptiboaren adibide hoberenetariko bat da eta haren azpitituluarekin batera, “Artista baten bizitzako kapituluak”, entzulearen irudimena garatzea du helburutzat. Gainera, maitasunean eta etsipenean arnas hartutako obra honen orkestrazioa inspirazio iturri izan zen geroagoko konposagile ugarirentzat.

Talde suitzarrak eskainiko duen Liszt-en pianorako 2. kontzertua, originaltasunagatik, intentsitatearengatik eta teknikoki duen konplexutasunagatik nabarmentzen da. Obran konpositorearen gainditzeko eta hobetzeko nahiak somatu daitezke. Garaiko erromantizismoarekin apurtzen du konposizio futurista eta berritzaile bat sortuz.

Lionel Bringuier zuzendari frantses gaztea bere belaunaldiko zuzendari liluragarrienetako bat da eta  bere heldutasun artistikoak, bere ikusmolde emozionalak eta bere programazio zehatz eta zorrotzak desberdintzen du.

Beste aldetik, Simon Trpčeski pianista Mazedoniar kulturarengako duen konpromisoagatik eta azken urte hauetan sortu den musikari hoberenetako bat izateagatik ezagutzen da. London Symphony, City of Birmingham eta Royal Liverpool-en mailako orkestra handiekin jokatu du.

Tonhalle Orchester Zurich
Lionel Bringuier,
zuzendaria
Simon Trpčeski, pianoa
Apirilak 17 / 20:00
56 / 45 / 36 / 29 / 12 €

  Sarrerak erosi

Donostia, publizitate-industriaren hiriburua 2018ko c de c lehiaketan

Gaurkotasuna / 11 apirila, 2018

Beste urte batez, Donostia komunikazioaren eta sormenaren erdigune bihurtuko da urteroko kongresuaren beste edizio batekin: Club de Creativos (c de c) 2018. Berriro ere komunikazio-industriako eragile guztiak bilduko ditu publizitateak garai berriotan betetzen duen rola berriro idazteko asmoz. Apirilaren 12tik 14ra bitartean izango da eta, urtero moduan, kongresua Facebookekin batera antolatu eta honako hauen lankidetza izango du: Donostia Turismoa & Convention Bureau, Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia.

Donostiako alkateak, Eneko Goiak; lehen alkateorde eta turismo-zinegotziak, Ernesto Gascok; Club de Cretaivos-eko zuzendari nagusiak, Denis Itxasok, Gipuzkoako Foru Aldundiko turismo-diputatuak, Concha Wert-ek eta c de c egunetako zuzendariak, Guille Viglionek, hirugarren urtez jarraian Club de Creativos erakundearen aurkezpena egin dute.

C de c 2018rako antolatutako 50 jarduera baino gehiagotan parte hartzeko asmoz, sektoreko 1.800 profesional baino gehiago (iragarleak, sortzaileak, planner-ak, egileak eta abar) iritsiko direla aurrez ikusi dute. Aurtengo edizioaren leloa #bonitasimbiosis (sinbiosi ederra) izango da eta honako hau adierazten du horrek: komunikazioaren agertoki berri horri aurre egin ahal izateko foro horren baitan sektoreko profil profesional ugariak uztartzeko duten asmoa.  Inspiraziorako, eztabaidarako, ikasteko eta gogoetarako hiru egun izango dira eta, besteak beste, konferentziak, tailerrak, solasaldiak eta erakusketak izango dira. Gehienak Kursaal jauregian egingo dituzte eta, amaitzeko, apirilaren 14an, larunbatean, Espainiako Sormenaren Sari Nazionalak banatuko dituzte.

Izen ospetsuz betetako egitaraua

C de c 2018k ospe handiko hizlariak bilduko ditu: Fernando Machado, Burger King-eko marketineko mundu mailako presidenteordea; Kazuhiro Shimura, Japoniako Dentsu agentziako sormeneko zuzendaria; Kevin Brady, Estatu Batuetako Droga 5 agentziako group creative director zuzendaria; edo Carl Jonhson, Anomaly agentziako sortzailea, bazkidea eta mundu mailako CEOa (bere izenak adierazten duen moduan, New Yorken kokatuta dagoen agentzia horren helburua publizitateaz harago proiektuak landuta, beti arauak ezarritakotik ateratzea da).

Horrez gain, Toni Segarra sortzaile entzutetsuak Antonio Escohotado filosofo eta idazle polemikoa (bere garaian, jendaurrean oso ezagun bihurtu zen drogen inguruan egin zituen ikerketak zirela eta) eta komunikazio eta marketin arloetako arduradun esanguratsuak elkarrizketatuko ditu: Carlos Barrabés (Grupo Barrabés taldeko presidentea eta Barrabes.com webgunearen, merkataritza elektronikoko munduko lehen webguneetako baten, sortzailea) eta Marta Fontcuberta (senior director global content ohia Coca Cola Company-n), adibidez.

Gainera, c de c 2018 ekimenaren baitan, bi mahai-inguru egingo dituzte. Lehenengoaren hizpidea sektoreko enpresetako kontziliazioa izango da eta c de c ekimenak Más Mujeres Creativas kolektiboarekin elkarlanean landuko du.  Bertan izango dira Mónica Moro, McCann-eko sormeneko zuzendari nagusia; Chacho Puebla, Lola Mullenlowe-ko sormeneko zuzendari exekutiboa; Laura Sampedro, Wieden+Kennedy-ko sormeneko zuzendaria; eta Guille Viglione, Dimensión-eko presidentea eta sormeneko zuzendari exekutiboa.

Bigarren mahai-inguruan, aldiz, duela hilabete batzuk sortzaileen artean Madrilen, Parisen eta Londresen egin zituzten hiru mahai-inguruen inguruko ondorioak ezagutaraziko dituzte. Topaketa haiek c de c erakundeak D&AD elkartearekin (egoitza Londresen duten arte arloko zuzendarien eta diseinatzaileen elkartea) eta Frantziako BETC agentziarekin elkarlanean egin duen prestakuntza-proiektuaren baitan egin zituzten Europako Batzordearen Europa Sortzailea Kultura programako funtsekin. Hiru herrialde haietako sortzaileek c de c 2018an Europako hiru merkatu horietan industriak bizi duen egoeraren inguruko alderaketa egingo dute.

Gainera, aurten, D&AD talks izeneko gunean izango da hizlari moduan Laura Jordan Bambach, Shesays eta Mr. President-en sortzailea. The Guardian egunkariak “emakumezko ikono digital” moduan definititu zuen diseinatzaile digital, sormeneko zuzendari eta eragin handiko feminista  hori.

 Laneko mahaiak eta tailerrak

Ostegunean, apirilaren 12an, arratsaldez, c de c-n garatutako jarduera nagusietako bat egingo dute: A Eguneko lan-mahaiak. Sortzaileen eta iragarleen arteko harremanak landuko dituen jardunaldia izango da.  Arratsalde horretan, herrialdeko iragarle, sortzaile eta planner nagusiek osatuko dituzten mahaiek aurtengorako proposatutako gaia jorratuko dute: nola gerturatu komunikazioa eta sormena enpresetako CEOei publizitate-agentziek eta marketineko sailek egiten duten lanari balio handiagoa eman ahal izateko. Aurreko bi urteotan, 48 enpresatako 90 iragarlek baino gehiagok hartu izan dute parte.

Lan-mahai horiez gain, gai ugariren inguruko tailerrak ere egingo dituzte: taldeen lidergoa, etorkizuna eta berrikuntza, sormenari aplikatutako teknologia eta agentziek bezeroekin ezarri behar duten harreman berria. Azken hori Fernando Machadok (Burger King) eskainiko du.

Osteguneko, hilaren 12ko, eguna amaitzeko, Stefan Sagmeister diseinatzaileak egindako Happy Films filmaren premier-a eskainiko dute. Principal antzokian egingo duen aurrestreinaldirako etorriko da Donostiara.

Gainera, c de c 2018k Andoni Luis Aduriz sukaldariak eskainitako tailer gastronomikoa izango du aurtengo edizioan ere, eta baita “Happy Films” dokumentalaren proiekzioa ere. Principal antzokian egongo da ikusgai apirilaren 12an, ostegunean.

Urteko publizitate onena

c de c 2018 apirilaren 14an itxiko da Publizitateko Sormeneko Sari Nazionalak banatzeko Kursaal jauregian egingo den festarekin. Urteko iragarki onenak zein diren ezagutuko dugu eta, bi alderdi oinarritzat hartuta, urrezko, zilarrezko eta brontzezko garaikurrak banatuko dituzte: ideiak eta gauzatzea. Gainera, saritutako lan guztiak urtero moduan c de c taldeak datorren udazkenean argitaratuko duen Publizitateko Sormeneko Urtekarian sartuko dira.

Bestalde, festa horretan 2018ko Ohorezko c de c saria ere banatuko dute. Aurten, 60ko hamarkadaren hasieran Bartzelonan Studio Pomés eratu zuten Leopoldo Poméi eta Karin Leizi emango diete. Publizitate arloko ekoizpeneko eta argazkigintzako abangoardian egindako lana aitortuko dute horren bidez. Izan ere, XX. mendearen bigarren erdian industrian iraultza eragin zuen hainbat lani esker: Freixeneten eta haren burbuila entzutetsuen kanpaina, 1982ko Futboleko Munduko Txapelketa inauguratzeko ekitaldia edo 1992an Joko Olinpikoak egiteko egoitza gisa Bartzelona hautatzea lortu zuen komunikazioko estrategia.

Sari-banaketa horretan, bestalde, Talentu Gazteari emandako Juan Mariano Mancebo Sariko lehen edizioaren irabazlea ezagutaraziko dute. Saria sormen arloan zen publizitate-komunikazioko beste edozeinetan beren talentuagatik nabarmendu diren gazteak aitortzera zuzenduta dago. Sari horren bidez, Club de Creativos taldeak hil osteko omenaldia egingo dio lehen presidentea eta Espainiako publizitate arloan sortzaile bikainenetako bat izan zenari. Besteak beste, hark egin zituen guztiok gogoak ditugun kanpaina batzuk: RTVErentzako Pippin txakurrarena, Onceren “cuponazo”arena edo Airtel operadorearentzat (gaur egun Vodafone) egindako ‘Hola, soy Edu. Feliz Navidad’.

 Hizlari batzuk

 Fernando Machado: Burger King-eko marketineko mundu mailako presidenteordea

Burger Kingen lanean hasi aurretik, 18 urtez arrakastaz betetako ibilbidea egin zuen Unilever-en. Adweek aldizkariak Grand Brand Genius izendatu zuen, eta M&M Globalek International Marketer of the Year (2013). Doveko (Unilever) mundu mailako VPa zenean, “Dove Real Beauty Sketches” kanpaina zuzendu eta Grand Prix de Titanium saria eta beste 18 lehoi eskuratu zituen Cannesen. 2014an, Burger Kingen zegoela, “Proud Wopher” arrakastatsua bultzatu zuen LGBT komunitateari bultzada emateko, eta 2016an, aldiz, “McWhopper”ekin Print-en sari nagusia eskuratu zuen. 2017an, beste bi arrakasta eskuratu zituen: “Burning stores”, Grand Prix Printen, eta “Google Home Whopper”, Grand Prix Directen.

 Kazuhiro Shimura: Dentsuko sormen-zuzendaria

Bioteknologian lizentziatua da Tokioko unibertsitatean, eta Toyotarako Dentsuko sormen-zuzendaria da. Bezero horrekin sari ugari irabazi du jaialdietan (LIA, Clio, One Show, D&AD, Cannes, Asia Pazifikoko Publizitateko Jaialdia eta abar) eta horien artean aipatu beharrekoa da Open Road Project lana, hiriko mugigarritasuna hobetzeko eta aparkaleku-arazoak konpontzeko sortutako ekimena. Horretarako, automobil eta motozikleta banaren ezaugarriak uztartzen dituen ibilgailu elektriko (EV) txiki bat proposatzen dute.

 Kevin Brady: Droga 5 agentziako Group creative zuzendaria

20 urte baino gehiago daramatza sormenaren munduan. Besteak beste, Bozell, Lowe, Publicis, Y&R eta Droga 5 enpresetan egin du lan eta azken horretan 2007an sartu zen, sortu eta handik gutxira. Bere ibilbide osoan, 20 lehoi inguru irabazi ditu Cannesen eta, beste hainbat aitorpenen artean, sariak eskuratu ditu honako hauetan ere: D&AD, One Show, Andy eta Art Director’s Club.  Bere hitzetan, urte hauetan guztietan, egiak modu soilean zabaltzen dituzten iragarki zintzoak egiten saiatu da.

Laura Jordan Bambach: Shesays eta Mr. President-en sortzailea

Diseinatzaile digitala, sormeneko zuzendaria eta eragin handiko feminista. Honela izendatu zuen The Guardian egunkariak: “emakumezko ikono digitala”. Jaiotzez australiarra, Laura Jordan Londreseko Mr. President agentziako sormeneko bazkidea eta SheSays (www.shesays.org.uk) erakundeko (marketin digitalaren munduan beren ibilbidea ekitera emakumezkoak animatzen dituen boluntarioen nazioarteko erakundea da) zuzendaria eta sortzaileetako bat da. D & ADko presidente ohia da eta aitorpen ugari jaso izan du. 2014. urtean, Erresuma Batuko eragin handieneko 100 pertsona digitalak biltzen dituen The Drum’s Digerati zerrendako lehen postua eskuratu zuen. 2015ean eta 2016an, aldiz, Inspiring Fiftyk Europako Teknologia arloko Berrogeita hamar Emakume Inspiratzaileenen zerrendan sartu zuen, eta Erresuma Batuko eragin handieneko 500 pertsonetako bat izan zen Debrett-en arabera.

Carl Jonhson: Anomalyko sortzailea, bazkidea eta mundo mailako CEOa

Mundu mailako publizitate-industriako exekutiboetako bat da. Bere ibilbide profesional ia osoa garatu du TBWA agentzian. Omnicom-ek Palmer Clemmow Johnson (Johnsonek 1988an sortu zuen Londreseko agentzia bat) erosi zuenean sartu zen bertan eta, besteak beste, bezero hauentzat egin zuen lan: Nike, Sony PlayStation, Virgin eta British Telecom. Ordutik, CEOa izan da TBWA Simons Palmer-en eta TBWA Chiat Day NYn, eta eragiketen zuzendaria TBWA Worldwide-n. 2004an New Yorken Anomaly, beti arautik kanpo egotea helburu duen proposamena, eratzea erabaki zuen.

Stefan Sagmeister: Sagmeister&Walsh-en sortzailea eta diseinatzaile grafikoa

Austriar hau diseinu grafikoaren arloan, nazioartean, pertsona entzutetsuenetako bat da. Leo Burnett Hong Kong-en eta Tibor Kalman-entzat egin du lan, eta Oliviero Toscanirekin batera Benettonen Colors aldizkaria eratu zuen. 1993an, New Yorken bere lehen diseinu-estudioa, Sagmeister Inc., jarri zuen abian eta bertan musikako eta arte arloko pertsona entzutetsuentzat egin zuen lan: David Byrne, Lou Reed edo The Rolling Stones, eta Mariko Mori artista japoniarra, esate baterako. 2012an, Jessica Walsh-ekin batera, Sagmeister&Walsh sormen-agentzia sortu zuen New York hirian. Zazpi urtez behin, Sagmeisterrek atseden hartu eta estudioa urtebetez ixten du bere sormeneko panorama sendotu eta berritzeko asmoz. Sri Lankan eta Balin emandako azken urte sabatikoaren ondorioz sortu du The Happy Film filma Hilman Curtis-ekin batera.