menu

Luxenburgoko Orkestra Filarmonikoa Kursaalen izango da, Valentziako Gustavo Gimeno zuzendariaren eskutik, Vilde Frang biolinista birtuosoa aldean duela

Gaurkotasuna / 8 azaroa, 2018

  • Gimenok bigarren denboraldia egingo du 1933an sortutako orkestran. Orain gutxi, Torontoko Orkestra Sinfonikoaren zuzendari ere izendatu dute, eta 2020/21 denboralditik aurrera bi orkestren zuzendaritza txandakatuko du.

Luxenburgoko Orkestra Filarmonikoa Europan barna egiten ari den itzuliak berriz ere ekarriko du Dukerri Handiko orkestra nagusia Donostiara. 2017ko Musika Hamabostaldian aritu ondoren, azaroaren 11an, 19:00etan, kontzertua eskainiko du Kursaalen, Valentziako Gustavo Gimeno zuzendariaren gidaritzapean, eta Vilde Frang biolinistarekin.

Errepertorioko bi obrak osatuko dute igandeko programa. Lehena,  Amsterdameko Concertgebouw-k eskatuta, Colin Matthews konpositore eta musikologo ingelesak orkestratutako Mahlerren gaztetako partitura bat izango da, 1876ko piano eta harirako koartetoa. Matthewsen orkestra-bertsioak jatorrizko piezaren balio musikala azpimarratzen du eta emaitza liluragarria da: Mahlerrek egindako konposizio ariketa goiztiar baten dokumentu historikoa.

Biolinerako kontzertua da tresna horrentzat konpositoreak idatzi zuen bakarra. Vienako Operako kontzertinoa eta zuzendaria zen Franz Clementen eskaera bat jaso zuen Beethovenek, biolinerako kontzertu bat. Entzuleek ez zuten obra ontzat jo eta ondoko hamarkadetan gutxitan interpretatu zen kontzertua.  1844an berpiztu zuten obra Mendelssohn orkestra zuzendariak eta Joseph Joachim interpretatzaileak. Gaur egun, genero honetako gailurrean dago obra, Brahmsen biolinerako kontzertuarekin batera.

Txaikovskiren bosgarren sinfoniak edertasunez eta sentimenduz beteriko pieza batean kontzentratzen du errusiar musikagilearen arima osoa. Jeinu sortzaileak zorritxarra nola gainditzen duen kontatzen duen epopeia bat da: arima itxaropenaren bidez arindu daitekeela erakusten du. Patuaren gaia da hari gidaria, hark taxutzen eta ordenatzen baitu osorik gizakiaren bizitza. Laugarren sinfonia baino maila apalagokotzat zuen arren, Txaikovskik azkenerako berreskuratu egin zuen bosgarren sinfoniarekiko adiskidetasuna.

LUXENBURGOKO ORKESTRA FILARMONIKOA
Igandea, azaroak 11 / 19:00
55 / 44 / 35 / 28 / 11 €
 Sarrerak erosi 

Martin Fröst

BBCko Orkestra Sinfonikoa Kursaalen, Sakari Oramo zuzendari finlandiarraren eskutik, eta Martin Fröst klarinetista suediarrarekin bakarlari gisa

Gaurkotasuna / 24 urria, 2018

Corporationeko orkestra nagusia da eta Kursaalera iritsiko da datorren urriaren 26an, 20:00etan, Sakari Oramo zuzendari finlandiarraren batutapean eta Martin Fröst klarinetista suediarrak lagunduta.

Bere sorreratik BBCko Orkestra Sinfonikoak izan dituen zuzendarien artean honako izen hauek nabarmendu daitezke: Malcolm Sargent (1950-57), Antal Doráti (1962-66), Sir Colin Davis (1967-71), Pierre Boulez (1971-75), Gennady Rozhdestvensky (1978-81) edota Andrew Davis (1989-2000).

Sakari Oramo BBCko Orkestra Sinfonikoko zuzendari titularra da 2012tik eta, aldi berean, Royal Stockholm Philharmonic Orchestrako zuzendari nagusia da baita. Zuzendari onenaren saria jaso zuen 2015ean, Royal Philharmonic Societyren eskutik, eta zalantzarik gabe, nazioartean izen handienetako bat da finlandiarra gaur. BBCko Orkestra Sinfonikoak Kursaalera egindako aurreko bisitan Oramok zuzendu zuen baita, 2014ko urrian hain zuzen.

Proms jaialdiko orkestra nagusia da BBCko Orkestra Sinfonikoa eta dozena bat kontzertu eskaintzen ditu urtero Londreseko Royal Albert Halleko urteroko programazioan. Kursaalen eskainiko duten kontzertuan, Sibelius, Hillborg, Debussy edota Prokofieven piezak nabarmentzen dira.

Martin Fröst klarinetista famatua da bere tresnarekin musikaren mugak behartzen dituelako. BBCko Orkestra Sinfonikoaren laguntzarekin, klarineterako idatzitako bi lan ospetsu eskainiko ditu: alde batetik, Debussyren Lehen Rapsodia, klarineterako egindako lanik distiratsuenetako bat; eta, bestetik, Hillborg suediarraren Peacock tales izenburuko pieza, Martin Fröstek inork ez bezala menderatzen duena.

Programa osatuz, Sakari Oramoren herrikide Sibelius finlandarrak 1911n konposatutako Agerraldi historikoak obraren lehen sorta.  Eta kontzertuari amaiera emateko, Prokofieven 6. Sinfonia, konpositore errusiarrak Bigarren Mundu Gerran hildako milioika sobietarrei eskainitako lana.

BBCko ORKESTRA SINFONIKOA
Ostirala, urriak 26 / 20:00
55 / 44 / 35 / 28 / 11 €

 Sarrerak erosi 

Benito Lertxundi

Kursaal Auditorioko 1800 sarrerak saldu ondoren, Benito Lertxundik bigarren kontzertu bat eskainiko du abenduaren 3an, Euskararen Egunarekin bat eginik

Gaurkotasuna / 19 urria, 2018

Benito Lertxundik abenduaren 1ean eskaini behar duen kontzertuak izan duen harrera beroaren ondoren, Kursaal Eszenak abenduaren 3an bigarren kontzertu bat eskaintzea erabaki du, Euskararen Egunarekin bat eginik.

Aipatu bi kontzertu hauek bere azken diskoa den  “Ospakizun gauean” aurkezpen biraren baitan daude. Hamar abestik osatzen dute diskoa eta lagun dituen musikariekin zuzenean grabatu ditu kantuok; desikastearen beharraz, herri menderatuaren oldar askatzaileaz, edota senaren ahotsari arreta jartzeaz ari zaizkigun kantuak, Jorge Bucay argentinarraren edo Fernando Pessoaren imaginarioan biltzera garamatzatenak, hala nola Jon Maia bertsolariak Terranovatik ekarritako kantu bat ere partekatu nahi izan du. Dena den, Benito Lertxundiren kanturik ezagun eta hunkigarrienak ere eskainiko ditu.

BENITO LERTXUNDI
Sábado 1 de diciembre / 20:00
Lunes 3 de diciembre / 20:00
18 €

Sarrerak erosi

“La caja de los juguetes”, primera de las citas de Musika Familian dirigida al público familiar llega al Kursaal el 20 de octubre

Gaurkotasuna / 19 urria, 2018

Badator Musika Familian: Kursaal Eszenak familiei zuzendutako lehenbiziko hitzordua urriaren 20an, “La caja de los juguetes” ikuskizunarekin

Musika Familian titulupean etxeko txikientzat prestatzen den ohiko programazioa urriaren 20an jarriko da abian.

Lehenbiziko hitzordua “La casa de los juguetes” izango da. Samurtasunez eta umorez betetako ipuin honek Claude Debussyren musika du oinarri, eta jolasak duen garrantzia aldarrikatzeaz gain, iritzia agertzen du genero-berdintasunaren inguruan. Etcétera taldearen produkzioak Andaluziako Juntaren laguntza izan du eta, esan bezala, urriaren 20an, 18:00etan, izango da gozatzeko aukera Kursaalen. Enrique Lanzek darama eszena zuzendaritza, eszenografia eta baita txotxongiloen ardura eta Lía Alvesek, berriz, argiena.

Bigarren proposamena, “Harien artean”, azaroaren 17an 18:00etan iritsiko da Kursaalera. Nafarroako Orkestra Sinfonikoaren hari-instrumentu taldearen eskutik hainbat musikagile ospetsuren ezkutuko kontuak ezagutzeko aukera izango dute ikusleek. Javier Irigoien dugu narratzailea eta ikuskizunean zehar Vivaldi, Bach, Mozart, Holst, Britten, Sarasate edota Piazzolaren musikari gainbegirada emango zaio. Testua Javier Irigoien berak eta Belén Otxotorenak sinatzen dute.

 

LA CAJA DE LOS JUGUETES
Larunbata, urriak 20 / 18:00
7 € / 3 € (<12 urte)
3 urtetik aurrera · Gaztelaniaz

HARIEN ARTEAN
Larunbata, azaroak 17 / 18:00
7 € / 3 € (<12 urte)
3 urtetik aurrera · Euskaraz

 

 

2018, San Sebastian Gastronomika herrikoiena

Gaurkotasuna / 3 urria, 2018

Ofizialki, urriaren 8an, astelehena, hasiko da kongresua. Hain zuzen ere, aurreko asteburuan hasten da, Egun batez Chef, Gastronomika Herrikoia eta Street Food gunearen inaugurazioarekin; aurten, Espainiako gastronomiako plater eta pintxo ikonikoak eta Michelin izardunak izango ditugu gune horretan.

Kursaal jauregiaren barruan, eta berritasun modura, Gastronomikak % 30eko deskontua eskaintzen du bere hiru jarduera erosteagatik, eta % 40koa, berriz, lau baino gehiago erosteagatik. Ez duzu aitzakiarik 2018. urte honetako San Sebastian Gastronomika – Euskadi Basque Country kongresuaren 20. urteurreneko edizio honetaz ez gozatzeko.

San Sebastian Gastronomika – Euskadi Basque Country 2018 (urriaren 8tik 10era) ez da jatetxe-munduko profesionalentzako bakarrik, hiria eta probintzia mugiarazten dituen ekitaldia da. Nahiz eta Kursaal jauregia den kongresuaren epizentroa, jende guztiak parte hartu dezala lortu nahi dute antolatzaileek eta, urtero bezala, musu truk kongresuaren magiaz eta sukaldaritzaz gozatzeko jarduera-sorta antolatu dute. Hala ere, merezi du Kursaalen egingo diren jarduera batean baino gehiagotan parte hartzeak duen deskontuaz baliatzea (% 30eko deskontua hiru jardueratarako sarrerak erosteagatik, eta % 40koa lau jarduera baino gehiagorako sarrerak erosteagatik). Ez dago aitzakiarik San Sebastian Gastronomikaz ez gozatzeko.

Senti zaitez chef egun batez

Laugarren urtez jarraian, San Sebastian Gastronomikak egun bat irabazi eta urriaren 6an, larunbata, ospatuko du goi-mailako gastronomiaren etorrera hirira. Donostiako Boulevardeko kioskoan Egun batez chef ekitaldia ospatuko da; bi helduk eta bi haurrek –El Diario Vascok egindako zozketaren irabazleek– Gipuzkoan jatetxea duten sei chef handirekin batera jardungo dute sukaldean. Aitor Arregi (Elkano*, Getaria), Dani Lopez (Kokotxa*, Donostia), Pablo Loureiro (Casa Urola, Donostia) eta Ruben Trincado (El Mirador de Ulia*, Donostia) izango dira –azken horrek errepikatu egingo du– jende guztiari zuzendutako ekitaldi batean, hiriarekin bat eginez, binaka jardungo dutenak, profesionalak ez diren lau lagunekin.

Gastronomika herrikoia

Igandean, hilak 7, Kursaalera iritsiko da hitzordua; Gastronomika Herrikoia, Gastronomikaren ate irekien eguna, hartzeko irekiko ditu ateak jauregiak, Aurten, 20. urteurrena ospatuz, bi euskal sukaldariren eta Valladolideko beste biren showcooking saioak izango ditugu, laurak maisuak pintxogintzan.  Horrela, miniaturako sukaldaritza omendu nahi du Gastronomikak, pintxoen bultzatzaile handienetakoak diren Valladoliden eta Donostiaren eskutik. 11:30etik 13:30era, bata bestearen atzetik igoko dira Kursaal jauregiko Ganbera Aretoko eszenatokira Felix Manso (Felix Manso, Irun), Xabier Zabaleta (Aratz, Donostia), Victor Marin (Trigo*, Valladolid) eta Teo Rodriguez (Trasto, Valladolid), pintxoen eskutik lortutako arrakasten alde egiteko, espainiar sukaldaritzaren arrakastaren eta entzutearen gako izanik.

Street food pintxotara doa

Behin hitzaldiak amaitu ondoren, Kursaal jauregiko atarira iritsiko da kongresua; han, Street Food Kursaaleko atarira itzuliko da Gastronomikaren Street Food atala

atala inauguratuko da, bi proposamen osagarrirekin. Igandean, eskainitako hitzaldien ildoari jarraiki, Valladolideko jatetxeetako lau pintxo eskainiko ditu Street Food espazioak. Hauexek izango dira, hain zuzen ere, eskainiko diren pintxoak: Oilo-eskabetxea jalapeñoen emultsioaz, Teo Rodriguezena (Trasto); masail beteak, Jesus Barbado Herasena (Suite 22 Restaurant &Gin-Club); 2015ean, Valladolideko Pintxo eta Tapen XI. Lehiaketa Nazionala irabazi zuen pintxoa, Taj-Mahal esneko arkumea, Alfonso Garciarena (Don Bacalao); eta Chisco Alonsoren (La Garrocha) etxeko atun gatzartu entsalada. 19:00etan amaituko da igandeko Street Food ekimena.

Astelehenetik asteazkenera, aldatu egingo da Kursaaleko atariko gastronomia. Urteurrena ospatzeko, gure sukaldaritza eta plater ezagunenak omendu nahi izan ditu aurtengo edizio bereziak, baita Street Food atalean ere, eta, chef handien sukaldaritzari buruzko ikuspegitik abiatuta –guztiek dituzte Michelin izarrak–, “iraultza” gastronomiko garaikidearen babesean, tradizioaren berpizkundea markatu duten errezetak proposatuko ditu. Hainbat jaki dastatzeko aukera egongo da, 12:00etatik 20:00etara: kaneloiak trufa-kremaz, Carles Gaigek prestatuta (Gaig, Bartzelona); Via Lactea kroketak, Nacho Solanarenak (Solana, Ampuero, Kantabria); Catedral de Navarra markako fabada, Marcos Moranen eskutik (Casa Gerardo, Prendes, Asturias), eta bakailaoa saltsa berdean, Gorka Txapartegik prestatuta (Alameda, Hondarribia, Gipuzkoa).

Lau euroren (pintxo bat eta edaria) edo sei euroren (bi pintxo eta edaria) truke salduko dituzte Street Fooderako sarrerak, bai iganderako bai gainerako egunetarako.

Deskontuak jardueretan

Carme Ruscalleda, Quique Dacosta, Angel Leon eta Virgilio Martinez izango dira protagonista Kursaaleko eszenatokian, dastatze-saio eta guzti. Kanpoan geratzen direnek ere ez dute batere gaizki pasatuko. San Sebastian Gastronomika – Euskadi Basque Country sukaldaritza-kongresua da, baina hiri-kongresua ere bada. Lotura hori gabe, ezin uler liteke ez kongresua ez espainiar gastronomiaren arrakasta. Astebete barru hasiko da gastronomiaren Donostiako kongresua.

 

Sala Zurriola: El Kursaal estrena nuevo espacio para reuniones

Gaurkotasuna / 13 iraila, 2018

Dada su situación, junto a la terraza del restaurante, la Sala Zurriola es un espacio luminoso y privilegiado del edificio, de 87 metros cuadrados, excelente para realizar pequeñas reuniones, con un aforo idóneo para 40 personas en formato teatro.

Con acceso a la terraza, la Sala Zurriola es el escenario ideal para pequeñas reuniones de empresa, presentaciones, charlas, ruedas de prensa, etc. El lugar es perfecto para que, tras la reunión o actividad de trabajo, el evento continúe con un  cóctel, aperitivo o café al aire libre, en la terraza con vistas al río y a la ciudad.

En cuando a la dotación tecnológica, la Sala Zurriola puede equiparse con todos los elementos audiovisuales e informáticos que requieran el cliente y organizador.

Más de 650 estrellas del grafeno se reúnen en San Sebastián

Gaurkotasuna / 10 iraila, 2018

Gaur hasi da Graphene Week 2018 nazioarteko kongresua Donostiako Kursaal Kongresu Jauregian, CIC nanoGUNE ikerketa-zentroak antolatuta. Graphene Week kongresua Graphene Flagship proiektuaren kongresu nagusia da. Eta Graphene Flagship proiektua, aldiz, Europaren historiako ikerketa-proiektu handienetako bat da, 150 bazkide baino gehiago dituena 1.000 milioi euroko aurrekontuarekin.

Jose Maria Pitarke nanoGUNEko zuzendariak eta kongresuko presidenteak gaur goizean ongietorria egin die 47 herrialdetatik etorritako 650 adituri. Grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ikerketan adituak dira guztiak, eta Graphene Week kongresuan parte hartuko dute astebetez. “Euskal Herrian nanozientziaren arloan puntako ikerketa egitea da gure helburua, gure gizarteak nanoteknologiaren aurrerapenen aitzinean probetxua atera dezan”, adierazi du Pitarkek.

Kongresua egiteko Gipuzkoako hiriburua aukeratu izana, azken hamarkadetan EAEn ikerketaren eta berrikuntzaren alorrean egin den apustu garbiaren erakusleiho da. Izan ere, hainbat euskal ikerketa-zentro Graphene Flagship proiektuko kide dira, hala nola nanoGUNE eta bere start-up Graphenea, Tecnalia, energiGUNE eta biomaGUNE.

Iñigo Urkullu Lehendakaria izan da irekiera-ekitaldiaren buru. “Guretzat oso garrantzitsua da kongresu hau Donostian egitea, hiriburuko industria- eta teknologia-kultura ezagutarazteko. Horregatik, ongietorria egiten diogu etorkizuneko materialaren, alegia, grafenoaren ikerketari eta azterketari”, azpimarratu du Urkulluk.

Irekiera-ekitaldian parte hartu dute, halaber, Jose Maria Pitarke nanoGUNEko zuzendariak eta Graphene Week 2018 kongresuaren presidenteak, Jari Kinaret Graphene Flagship-eko zuzendariak, Jean-Francois Buggenhout  Europako Batzordeko goi-ordezkariak, Markel Olano Ahaldun Nagusiak, Arantza Tapia Ekonomiaren Garapena eta Azpiegituretako Sailburuak, Cristina Uriarte Hezkuntza Sailburuak eta Ainhoa Aizpuru Gipuzkoako Ekonomia Sustapeneko Foru Diputatuak.

Graphene Week 2018 nazioarteko kongresuaren helburua da grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ikerketan lortu diren azken aurrerapausoak ezagutaraztea. Horretarako, jarduera-programa aparta prestatu dute: besteak beste, Andre Geim Fisikako Nobel saridunak eta energia-metaketan aditua den Cambridge Unibertsitateko Clare Grey ikertzaileak emango dituzten hitzaldiak, puntako 30 hizlari gonbidaturen hitzaldiak, 95 ahozko aurkezpen eta 300 bat poster.

Gainera, jakintza-alor anitzeko topaketa interesgarriak ere izango dira Graphene Week 2018 kongresuan. Esaterako, Graphene for human space workshop-ean grafenoak espazioan izan ditzakeen aplikazio ezberdinak aztertuko dituzte, Europako Espazio Agentziaren (ESA) eta NATOren laguntzari esker; Graphene Innovation Forum berrikuntza-foroan grafenoak eta harekin zerikusia duten materialek merkatuan eta industrian izan ditzaketen aplikazioak izango dituzte aztergai; eta AEB-Europa Nazioarteko Workshop-a ere antolatu da, National Science Foundation-arekin elkarlanean. Graphene Week 2018 kongresuak Women in Graphene ekimenerako tartea ere izango du; zientzian emakumeen presentzia sustatzeko eta komunitate zientifiko anitzago bat sortzeko helburua du ekimen horrek.

Kursaal Jauregian kongresuaz gain grafeno-produktuen erakusketa ere izango da; baita Europako enpresen eta startup-en istorio arrakastatsuen bilduma ere.

 Graphene Flagship proiektua

Graphene Flagship proiektua Europako Batzordearen ikerketa-ekimen handienetako bat da. 1.000 milioi euroko aurrekontua du, eta elkarlanean ikerketarako bide berri bat eskaintzen du inoiz ez bezalako eskalan. Graphene Flagship-aren helburu nagusia da grafenoa eta bi dimentsioko materialak laborategietatik Europako gizartera eramatea, 10 urteren buruan hazkuntza ekonomikoa erraztuz eta lanpostu berriak sortuz. Akademiako zein industriako 150 bazkide inguru dituen partzuergo bati esker, ikerketarako ahalegin horrek guztiak produkzio-kate osoa hartzen du bere baitan, materialen ekoizpenetik hasita, osagaietan eta sistemetan txertatzeraino. Halaber, grafenoaren eta bi dimentsioko beste materialen ezaugarri paregabeak ustiatzeko zenbait helburu ardazten ditu.

Graphene Week kongresua Graphene Flagship proiektuaren kongresu nagusia da, eta azken urteetan Atenasen, Varsovian eta Manchesterren antolatu ondoren, aurten Donostian izango da irailaren 10a eta 14a bitartean.

CIC nanoGUNE

Donostiako nanoGUNE Ikerketa Zentro Kooperatiboaren helburua lehen mailako nanozientzia-ikerketa egitea da, Euskal Herriko lehiakortasun ekonomikoa handitzeko xedez. Bestalde, “María de Maeztu” Bikaintasun Unitatea (2017-2021) da nanoGUNE, Ikerketako Estatu Agentziak hala aitortuta.

www.nanogune.eu

Informazio gehiago: com@nanogune.eu

Irati Kortabitarte (komunikazio-kabinetea – Elhuyar): 688 860 706

Itziar Otegui (CIC nanoGUNE): 943 574 024

Luz Casal

BBCko Orkestra, Benito Lertxundi eta Luz Casal Kursaal Eszenako denboraldi berrian

Gaurkotasuna / 5 iraila, 2018

Kursaal Eszenak hamar hitzordu aurkezten dizkizue bere denboraldi berrirako. “La casa de los juguetes” ipuin musikatuak emango dio hasiera denboraldi berriari urriaren 20an: samurtasunez eta umorez betetako ipuin honek Claude Debussyren musika du oinarri, frantziar konpositorearen heriotzaren mendeurrena betetzen den honetan. Musika Familian zikloko ikuskizuna, jolasak duen garrantzia aldarrikatu eta genero berdintasunaren inguruan iritzia agertzen duena. Emakumezko aktore bat, pianista bat eta txotxongilo mordoa eszenan, proiekzioek eta animatutako jostailuek lagunduta.

Hurrengo hitzordua, urriaren 26an, BBCko Orkestra Sinfonikoaren eskutik izango da. Sakari Oramoren zuzendaritzapean, Martin Fröst klarinetista ezagunak lagunduko du orkestra. Besteak beste, Sibelius, Hillborg, Debussy eta Prokofieven piezak joko dituzte.

Azaroan, berriz, beste lau hitzordu izango dira: lehenbizikoa, azaroaren 11n, Luxemburgoko Orkestra Filarmonikoarekin. Dukerri Handiko orkestra Kursaalean izango da bere zuzendari titular berriarekin, Gustavo Gimeno valentziarrarekin, 2017ko Hamabostaldian izandako arrakastaren ostean. Vilde Frang emakumezko biolinista izar gazteak biolinerako idatzitako pieza ezagunenetakoa joko du, Beethoven maisuarena hain zuzen. Mahlerrek eta Tchaikovskyk osatuko dute programa. Bestalde, azaroaren 17an, Nafarroako Orkestra Sinfonikoaren hari taldeak “Harien artean” eskainiko du Belén Otxotorena narratzailearen laguntzarekin; ikusleek aukera izango dute musikagileen biografien xehetasun ezezagunekin gozatzeko. Eta azaroaren 22an Luz Casal izango da Kursaaleko gonbidatua.  Hamaika kantu zoragarriren bilduma kaleratu du Casalek, “Que corra el aire” izenburupean. Bere izaera itzela eta musikari dion maitasuna eta pasioa erakutsiko dizkigu Luz Casalek. Azaroko azken hitzordua Piotr Beczala tenorraren eskutik iritsiko zaigu, hilaren 27an. Gaur eguneko tenor handienetako bat eta aurten arrakasta itzelak eta entzutetsuak eskuratu dituena New Yorkeko Metropolitan aretoan eta Bayreutheko Jaialdian.

Benito Lertxundi izango da programazioko protagonistetako bat, abenduaren 1ean. “Ospakizun gauean” da oriotarraren azken lana: hamar kantu dira herri menderatuaren oldar askatzaileaz edota senaren ahotsari arreta jartzeaz ari zaizkigunak, Jorge Bucayren edo Fernando Pessoaren imajinarioan biltzera garamatzatenak; horrez gain, Jon Maiak Terranovatik ekarritako kantu bat ere partekatu nahi izan du eta bere kanturik ezagun eta hunkigarrienak ere eskainiko ditu Lertxundik. Abenduaren 16rako, berriz, Le Concert Lorrain eta Dresdner Kammerchor iragarrita daude. Andrew Parrotten zuzendaritzapean, J. S. Bachen  “Gabonetako Oratorioa” eskainiko dute. Bachek jai-giroko lan bat sortu zuen oratorioa idazterakoan. 1734ko Gabonetan interpretatua izateko propio sortuta, egun berezi horiek gogora dakarzkiguten unez beterik dago. Lukas eta Mateo santuen ebanjelioak iturri dituen testua Jesusen jaiotzarekin hasi eta Errege Magoen gurtzarekin amaitzen da.

Urte berriarekin beste bi ikuskizun izango dira Kursaalen. Batetik, Izaro kantariak emanaldia egingo du Errege bezperan, urtarrilaren 5ean. Mallabiako kantaria aurtengo Jazzaldian ikusteko aukera izan dugu eta oraingoan Donostiara eskainitako “Eason” diskoa aurkeztuko du Kursaalen. Errege bezperako oparia Izaro Andresek dituen jarraitzaile askorentzat. Bestetik, Ballet Nacional de Españaren dantza ikuskizuna iritsiko da Kursaalera urtarrilaren 27an: Antonio Ruiz Soler, Antonio el Bailarín-en omenezko ikuskizuna. Espainiar dantzari nabarmenetariko baten heriotzaren 20. urteurrena betetzearekin batera, bere koreografia ezagunenetako batzuk berreskuratuko dituzte Kursaaleko emanaldian, eta baita Pablo Picassok bere garaian “El sombrero de tres picos” koreografiarako sortutako jantziak eta dekoratuak.

Programazio berri honek uztailean bukatu zen denboraldia osatzen du. 2018ko lehen zazpi hilabetetan hamazazpi kontzertu eskaini ziren, eta 19.518 ikusle bildu ziren guztira.

Kursaal Eskura

Kursaal Eszenak, oraingo denboraldi honetan ere, aurrera egingo du Kursaal Eskura proposamenarekin; Donostiatik urrutien dauden gipuzkoar udalerrietatik datozen zaleei  Kursaalerako etorrera erraztea da ekimen honen helburua.

Antzuola, Arrasate, Bergara, Elgoibar, Getaria, Ezkio, Itsaso, Legazpi, Urretxu, Oñati, Tolosa, Zarautz, Zumaia eta Zumarragako entzuleek izan dute jadanik ekimen honetaz gozatzeko aukera, Kursaal Eszenak antolatutako hamaika kontzertuetan, eta laster beste udalerri batzuek ere proiektu honetan parte hartzea espero da.

Kursaal Eskura 2014. urtean sortu zen, Kursaal Eszenaren eta Gipuzkoako zenbait udaletxeren elkarlanaren emaitzaz, eta doako autobus-zerbitzu bat jartzen du zaleen esku, udalerri horietatik abiatzen dena, eta, Kursaaleko kontzertua/ikuskaria amaitzen denean, jatorrizko abiapuntuetara itzultzen dena.

Abonuak eta sarrerak

Abonuen eta sarreren salmenta  astelehenean, irailaren 3an, hasiko da Kursaleko leihatilan (astelehenetik ostiralera 11:30etik 13:30era; ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00etara; larunbatetan 17:00etatik 20:00etara) edota Kursaaleko webgunean (www.kursaal.eus).

Musika Hamabostaldiaren 79. edizioan, edukieraren 91% bete da Auditorioa, eta aretoa 6 aldiz bete da

Gaurkotasuna / 4 iraila, 2018

Kursaal Auditorioa izan da Musika Hamabostaldiaren gune garrantzitsuenetako bat. Auditorioa 6 bider bete da erabat eta %91ko betetzea lortu da. Guztira, leihatilan bildutako diru-kopurua 952.000 euro gordinekoa da. Ikusle-kopuruari dagokionez, ia 37.000 pertsona izan ziren jaialdiaren 79. edizioko emanaldietan.

Auditorioan programatutako emanaldien artean, azpimarragaria da La Fura dels Baus konpainiaren “Kreazioa” ikuskizunak (abuztuak 2 eta 3) lortutako arrakasta: sarrera guztiak agortuta abiatu zuten jaialdia. Halaber, erabat bete ziren honako kontzertuak: Rotterdams Philharmonisch Orkest (abuztuak 24), Budapest Festival Orchestra eta Donostiako Orfeoia (abuztuak 27) eta “Amoria”ren, Katia eta Marielle Labèquen egitasmo berriena; horretan euskal musikaren 500 urte gainbegiratzen dituzte, euskal musikari gailenek osatutako talde batek lagunduta. Gaur, 79. edizioari amaiera emateko, Koloniako WDR Sinfonieorchester orkestrak eta Donostiako Orfeoiak emango duten kontzerturako sarrerak ere agortu dira honezkero.

Edizio honetako bigarren proposamen eszenikorako Rossiniren izenburu bat berreskuratu zen, haren heriotzaren 150. urteurrena betetzen den honetan: abuztuaren 11n eta 13an, Musika Hamabostaldiak “Italiarra Aljerren”, Hamabostaldiak berak, Buenos Airesko Colón Antzokiak eta San Lorenzo de El Escorial-eko Udako Jaialdiak ekoitzitako bertsioan. Joan Anton Rechik egindako berrirakurketa berriak operaren mamia 40ko hamarraldira eraman eta, nolabait esateko, antzezlan baten barruan kokatzen zen eszenaratzea aurkeztu zuen, errebista kutsua zuena.

Kursaal Auditorioa, gainera, berrelkartzeetarako eta ospakizunetarako toki bihurtu zen eta une gogoangarriak bizi izan ziren bertan. Abuztuaren 18 larunbatean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoak eta Andra Mari Abesbatzak eman zioten hasiera aurtengo ziklo sinfonikoari, Christian Zachariasen agindupean; Christian Zacharias sarri etortzen da Hamabostaldira eta oraingoan zuzendari eta pianista gisa jardun zuen. Abuztuaren 22an, Hamburgeko NDR Elbphilharmonie Orchester orkestra Donostiara itzuli zen, lehenbiziko aldiz etorri eta 35 urte beranduago (hura izan zen jaialdian esku hartu zuen aldi bakarra); bere zuzendari printzipal gonbidatu Krzysztof Urbanskiren gidaritzapean, NDR orkestrak zur eta lur utzi zituen entzuleak kontzertuaren amaieran “Agur Jaunak” jo zuenean. Rotterdams Philharmonisch Orkest (abuztuak 24), azken hamar urteotan bere titular izan ostean orkestrarekiko konpromezua amaitzear den Yannick Nezet-Seguinekin, Hamabostaldiko publikoarekin berrelkartu zen; orkestra bere mendeurrena ospatzeko egiten ari den nazioarteko biran murgilduta dagoela etorri da Donostiara eta Hamabostaldiak bat egin nahi izan zuen ospakizun horrekin: Easo Eskolaniak “Zorionak zuri” eta doinu horren nederlanderako bertsioa kantatu zituen. Abuztuaren 27an eta 29an kontzertu bana eman zuen Budapest Festival Orchestra ere askotan izaten da jaialdian; izan ere, azken hamarkadan bosgarren aldiz dator Hamabostaldira; lehenengo kontzertuan, bere zuzendari Ivan Fischer-ek bertaratutakoen harrera ona eskertu zuen Brahmsen “4. hungariar dantza”ren jatorrizko bertsioa interpretatuz eta musikariak eurak kantatu ere egin zuten. “Amoria” ikuskizuna euskal musikaren gainbegiratze arrakastatsua gertatu zen eta Labèque ahizpentzat eta hainbat euskal musikarirentzako topagune bihurtu zen, esaterako Carlos Mena kontratenorra, Hegiak taldeko kideak eta Easo Eskolania; abesbatza horren eta pianisten duoaren arteko estreinako lankidetza Sir John Eliot Gardiner-ekin 2016an egindako lanean du jatorria: Katia Labèquek “Amoria”ren aurkezpenean kontatu zuenaren arabera, hura izan zen Easo Eskolaniaren berri  eman ziena, “munduko haur-abesbatza onena” dela esan omen zien britaniar zuzendariak. Bitxikeria horrek mahaigaineratzen du Musika Hamabostaldiak bertako abesbatzen eta nazioarteko artistentzako topaleku bezala duen garrantzia.

Musika Garaikideko Zikloa sorkuntza berritzaileenaren euskarri dela erakusten dute aurten horretan estreinatutako hiru lanek: Mario Ruizen “Aus del Dämmerung”, Gerhard Laukotearen kontzertuan entzungai izan zena; eta Raquel García-Tomás “Così mostraste a lei i vivi ardori miei” eta Mikel Urquizaren “Cinco sólidos perfectos y una mariposa”, Cosmos Quartet eta Noelia Rodilesek interpretatu zituztenak.

“Kantu Kontari”, zuzeneko musikaz lagunduta ipuinkontalari batek emandako formatu txikiko ikuskizuna, Kursaalera itzuli da abuztuko larunbatetan, eta horren bertsio ibiltaria Zumaia, Getaria, Mutriku, Irun eta Ordiziara iritsi da. Horrez gain, haurrentzako programatu dira Neonymusen “Historia inventada de la música inventada” eta “Materia” tailerra, Hamabostaldiaren 79. edizioko kartelaren egile Juan Luis Goenagaren lanaren inguruan Maushaus-ek diseinatua

Donostiako Musika Hamabostaldiaren programazioaren aurrerapen

2019. urtean Donostiako Musika Hamabostaldiak 80 urte beteko ditu. Hori ospatzeko diseinatuko den programazioan lanean dihardugu. Besteak beste, datorren edizio horretan ariko dira London Philharmonic Orchestra, Juanjo Menaren zuzendaritzapean eta Javier Perianes pianista bakarlari dela, eta Parisko Orkestra eta Donostiako Orfeoia, Daniel Harding zuzendariaren agindupean. Hurrengo Hamabostaldian eszenaratzeko aukeratutako opera da Pucciniren “Madama Butterfly”, San Lorenzo de El Escorialeko Udako Jaialdiarekin koprodukzioan.

Gregory Porter, Caetano Veloso y Kenny Barron dira 53. Heineken Jazzaldiko kartel-buru Kursaalen

Gaurkotasuna / 6 uztaila, 2018

53. Heineken Jazzaldia Donostian ospatuko da uztailaren 25etik 29ra artean, 105 emanaldiko programarekin; horietatik hirutatik bi baino gehiago doan izango dira ikus-entzuleentzat, 17  agertoki desberdinetan. Iaz, Jazzaldiak 156.000 ikus-entzule bildu zituen bere agertoki guztietan, horien artean daude Zurriolako Hondartza, Kursaal Auditorioa, Trinitate Plaza eta Victoria Eugenia Antzokia, hiriko toki enblematikoak guztiak ere.

Jazzaldian izango ditugun lehen mailako izarren artean daude Gregory Porter, Chick Corea, Cécile McLorin Salvant, Caetano Veloso, Rubén Blades, Brad Mehldau, Kenny Barron, Dave Holland, Zakir Hussain, Chris Potter, Christian Scott, Robert Glasper, Yann Tiersen, Mary Stallings, Michel Portal, Salvador Sobral, Benny Green, Jacob Collier, Curtis Stigers, Gary Clark Jr., Rabih Abou-Khalil, Naïssam Jalal, eta beste hainbat.

Donostiako Jazzaldia Saria

Donostiako Jazzaldia Saria 1994an ezarri zen, jazzaren iraganean eta orainaldian garrantzi handia izan duten artisten ibilbidea eta etsenplua aitortu eta saritzeko.

2018ko saria Mary Stallings abeslariari eta Michel Portal multiinstrumentistari emango zaie.

Sarituen zerrendan jazzaren historiako hainbat talentu distiratsu agertzen dira: Doc Cheatham, Hank Jones, Chick Corea, Kenny Barron, Ray Brown, Elvin Jones, Keith Jarrett, Herbie Hancock, Shirley Horn, Wayne Shorter, Toshiko Akiyoshi eta Ellis Marsalis, besteak beste.

Info gehiago www.heinekenjazzaldia.eus webgunean.

 

 

Fleet Foxes-el “Crack-up” bere album berria aurkeztuko du Kursaalen

Gaurkotasuna / 5 uztaila, 2018

Fleet Foxes taldeak bere hirugarren albuma, “Crack-Up”, aurkeztuko du Kursaalen datorren asteartean, uztailaren 10ean. Sei urte igaro dira aurreko lana, “Helplessness Blues”, plazatu zutenetik eta hamarkada bat beraien debut diskoa heldu zenetik, “Fleet Foxes” (2008).  Lan berriak hamaika kantu dauzka, denak Robin Pecknold-ek idatzitakoak, eta oraingoz kritikaren aldetik estimatuenetakoa izan den “Third of May” kantu epikoak ia bederatzi minutuko iraupena dauka, hamabi haridun gitarra elektrikoaz, pianoaz, hari laukoteaz eta taldearen harmonia dotoreez lagunduta.  “Crack-Up” diskoa Pecknold berak eta Skyler Skjelset-ek koproduzitu dute. Txikitako lagunak, taldearen jatorrizko kideak eta aspaldiko kolaboratzaileak dira Skjelset eta Pecknold. Haiekin batera, Casey Wescott Christian Wargo eta Morgan Henderson izango dira Kursaalen. Seatttle hirian sortutako indie-folk taldearen taldekide guztiek jotzen dute instrumentu bat baino gehiago, eta denek jartzen dituzte ahotsak baita.

Haien lehen bi albumek eragin handia eduki zuten nazioartean. Lehenbiziko lanarekin Uncut aldizkari espezializatuaren urteko diska onenaren saria jaso zuten, eta hainbat “Best of” zerrendetara iritsi ziren. “Helplessness Blues” beraien bigarren lana bide berdin edo hobeagotik joan zen eta, besteak beste, eta taldea onenen zerrendetan sartzeaz batera, Grammy sarietarako izendapena jaso zuen Fleet Foxesek.

FLEET FOXES
Uztailak 10   / 20:00
29 € / Ordu Gaztea 3 €

79. Musika Hamabostaldiaren buru, La Fura dels Baus eta ‘La Italiana en Argel’ opera, Teatro Colón-ekin koprodukzioan

Gaurkotasuna / 25 ekaina, 2018

Kursaal Auditoriorako diseinatu den programa La Fura dels Bausen “Kreazioa” obraren bi ikuskariarekin hasiko da; talde hau zortzi urteren ondoren itzuliko da Donostiara (abuztuak 2 eta 3). La Furaren ikuskariak, Haydnen izen bereko obran oinarriturik, planetaren sorrera (makrokosmosa) giza gorputzarekin eta DNArekin (mikrokosmosa) lotu nahi ditu. Horretarako, konpainia katalanak eszenografia minimalista baliatuko du, zenbait pantaila zuriz, ur-tanga batez eta helioz beteriko globo zuri oso handiz osatua. Musikaren atalean, eta José Ramón Encinar maisuaren batutapean, Bilbao Orkestra Sinfonikoa arituko da.

Astebete geroago (abuztuak 11 eta 13) opera antzeztuarekiko jaialdiaren usadiozko hitzordua eskainiko du Kursaal Auditorioak. Gioachino Rossini musikagilearen heriotzaren 150. urteurreunean, haren titulu adierazgarrienetako bat eskainiko du 79. Musika Hamabostaldiak, “Italiarra Aljerren”. Opera komiko hau duela 25 urte pasa eman zen Donostian, eta oraingo honetan Euskadiko Orkestra Sinfonikoak eta Easo Abesbatzak interpretatuko dute, Paolo Arrivabeni maisuak zuzendurik. Rol nagusia, Isabella, Marianna Pizzolato italiar mezzosopranoak abestuko du. Haren ondoan honako abeslari hauek arituko dira: Luca Pisaroni, Francisco Brito, Joan Martín-Royo eta Arantza Ezenarro, besteak beste.

Musika Hamabostaldiaren, Buenos Airesko Colón Antzokiaren eta San Lorenzo del Escorial Jaialdiaren produkzio berrian, Joan Antón Rechi eszena-zuzendariaren begirada bereziak kontatuko du Aljeriako kostaldean urperatzen den Isabella neskatxa italiarraren historia, 40ko hamarkadan kokatzeko apustua eginez.

Edizio honetako atal sinfonikoa Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren kontzertu batekin hasiko da, zeina aurrenekoz jardungo baita Christian Zacharias maisuaren gidaritzapean (abuztuak 18). Egin zuen azken bisitalditik sei urte bete direnean itzuliko da Hamabostaldira alemaniar artista, eginkizun bikoitzean, pianista gisa eta zuzendari gisa. Andra Mari Abesbatzak eta hainbat bakarlarik, haien artean Elena Sancho eta Clara Mouriz donostiarrek, lagunduko diote orkestrari.

Hanburgoko NDR Philharmonie izango da aurten Kursaaleko ziklo sinfonikoan arituko den hurrengo taldea, zeinak 1986. urteaz gero ez baitu gure hiria bisitatu. Saio honetarako (abuztuak 22) diseinatu den egiturauan daude, alde batetik, Johannes Brahmsen “2. Sinfonia” bukolikoa, eta Gustav Mahlerrek egokituriko herri-abesti alemaniarren sorta hautatu bat, errepertorio honetako interprete handienetakoa den Christian Gerhaher baritonoak abesturik. Zuzendaria Krzystof Urbanski izango da, Estatu Batuetako Indianapolisko Orkestra Sinfonikoaren egungo zuzendari titularra, eta Hanburgoko NDR Philharmonieren zuzendari gonbidatu nagusia.

Beste batuta gazte batek, urte gutxian XXI. mendeko orkestra-zuzendari balioetsi eta ospetsuenetako bat bihurtu den Yannick Nézet-Séguinek, zuzenduko du Rotterdams Philharmonisch Orkest, aurten 100 urte betetzen dituen talde holandarraren zuzendari titular gisa egiten ari den despedida-itzulian (abuztuak 24). Mozarten aire klasizistekin hasiko da, haren “35. Sinfonia, Haffner” ondo ezagunarekin zehazki, gaur egun Philhadelphiako eta New Yorkeko Metropolitan Operako orkestrak zuzentzen dituen kanadar maisuak eskainiko duen programa; Liszten unibertso erromantikoan eta haren “Pianorako 2. kontzertua” obran barneratuko da jarraian; eta Txaikovskiren “4. Sinfonia” beti zailarekin bukatuko da saioa. Teklatuan, Liszten kontzertuaren bakarlari gisa, azken 50 urteetako pianoko maisu garrantzitsuenetariko bat, Yefim Bronfman, baina Espainian oso gutxi ezagutzen dena, non ia inoiz ez baitu jo.

Budapest Festival Orchestra izango da protagonista Kursaal Auditorioko hurrengo bi hitzordu sinfonikoetan, eta, Hamabostaldira egin dituen aurreko bisitaldietan bezala, Ivan Fischer maisuaren gidaritzapean arituko da. Lehen hitzorduan (abuztuak 26) orkestrak bere herrialdeko musikan sustraitutako piezak eskainiko ditu, hau da, pieza hungariarrak. Errepertorioa osatzeko, obra hauek eskainiko dira: Franz Liszten “1. eta 3. hungariar rapsodiak”, Pablo Sarasate nafarraren “Ijito-aireak” eta Johannes Brahmsen “1. eta 11. hungariar dantzak”; konpositore honen “Lehen Sinfoniak” itxiko du programa.

Bere bigarren saioan (abuztuak 27), hungariar taldeak Donostiako Orfeoia izango du ondoan, eta Wolfgang Amadeus Mozarten “Vesperae solenne de confessore” interpretatuko dute, austriar musikagileak Salzburgo bere sorterriko katedralerako idatzi zuen obra guztiz ederra. Saioa bukatzeko, austriar musikagile handienetakoa den Gustav Mahlerren sinfonia ospetsuenetako bat eskainiko da, laugarrena.

Programa bikoitza eskainiko du orobat Koloniako WDR Sinfonieorchester taldeak, bere zuzendari titularrak gidaturik, Yukka-Pekka Saraste maisuak. Lehen eguneko programak (abuztuak 31) XX. mendeko obra nagusietako bat eta musikaren historia osoko lan berritzaileenetakoa dena eskainiko du: Stravinskiren “Udaberriaren sagaratzea”. Horrekin kontrastean, kontzertuaren lehen zatian Johannes Brahmsen “Pianorako 1. kontzertua” obra erromantikoa entzungo da, musikagileak 21 urte besterik ez zuenean konposatua. Piano garaikidearen beste irudi garrantzitsu bat izango da bakarlaria; Igor Levit, Alemanian herritartasuna hartutako errusiarra.

Bigarren egunean (irailak 1) orkestrak Hector Berliozen “Requiem” erdiragarria eskainiko du, zeinari musikagile frantsesak berak “Hilen meza handia” izen dramatikoa ipini baitzion. Musikaren historiako konposizio monumental eta hunkigarrienetako bat da, non Berliozek, orkestrazioaren maisua baitzen, bere ezaugarririk hoberenak agertzen baititu, kontrastez eta argi-ilunez beteriko obra batean. Orkestrarekin batera arituko dira Andrew Staples tenor bakarlaria, baita Donostiako Orfeoia ere.

Kursaal Auditorioko eskaintza “Amoria” obraren estreinaldiarekin osatuko da. Katia eta Marielle Labéque Baionako pianista-bikotearen proiektu berria da hau, euskal musika omentzeko antolatua (abuztuak 29). XVIII. mendeko abesti tradizionalak baztertu gabe, Pablo Sarasate, Maurice Ravel, Jesus Guridi, Aita Donostia eta abarren obrak interpretatuko dira, euskal musikaren ondare aberatsari eskainitako omenaldi hunkigarri batean, interpretazio txundigarri eta liluragarrien bidez.

b Katia eta Marielle Labèquerekin batera arituko dira “Amoria” proiektuan Carlos Mena kontratenorra eta Thierry Biscary eta Eñaut Elorrieta euskal abeslariek Ander Zulaika perkusionistarekin eta Harkaitz Martínez de San Vicente eta Mikel Ugarte (Oreka TX). txalapartaren birtuosoekin batera osatzen duten Hegiak taldea. Kolaboratzaileen artean izango dira baita, Elena Martínez de Murguía violagambista eta Easo Eskolania taldeko hogei haur inguru.

Antzinako Musika Zikloa

 Santa Teresa Komentuan emango da Antzinako Musikaren Zikloa, eta bost emanaldi eskainiko dira guztira. A capella kontzertu batekin hasiko da zikloa, Hondore Abesbatzaren eskutik (abuztuak 6), zeinak Gombert, Cardoso eta Victoriaren obrak interpretatuko baititu. Hurrengo egunean L´Apothéose taldearen txanda izango da (abuztuak 7); Savoiako Maria Luisa Gabriela erreginaren jaiotzaren urteurrena ospatzen duen programa bat aurkeztuko du talde honek. Inégal Ensemble txekiarra (abuztuak 8), bere herriko errepertorio barrokoarekin, eta Raquel Andueza & La Galania (abuztuak 9), “Italia 1600” izeneko programarekin, izango dira Santa Teresa Komentuko hurrengo bi hitzorduen protagonistak. Ziklo hau Ímpetus Conjunto Barroco de Madrid taldearen saioarekin osatuko da (abuztuak 10), zeinak omenaldizko kontzertu bat eskainiko baitio François Couperini, haren jaiotzaren 350. urteurrenean.

Arkitektonikoen VIII. Nazioarteko Batzarra: TECNALIAk 70 aditu bilduko ditu, 4.0 industriak fatxadetan zer erabilera dituen aztertzeko

Gaurkotasuna / 20 ekaina, 2018

La digitalización ha irrumpido en el mundo de las fachadas para crear diseños más eficientes a nivel energético y de producción. Esta tendencia ha dado lugar a las fachadas 4.0., que serán las protagonistas del VIII Congreso Internacional de Envolventes Arquitectónicas, ICAE 2018, que organizado por el centro de investigación y desarrollo tecnológico TECNALIA tendrá lugar desde mañana miércoles y hasta el viernes en el Palacio de Congresos Kursaal en Donostia-San Sebastián. Allí se darán cita más de 70 expertos internacionales para abordar las posibilidades que ofrece la aplicación de la industria 4.0 al mundo de la envolvente arquitectónica.

Durante las tres jornadas que durará este congreso internacional, se abordará desde el uso de materiales innovadores en fachadas, a nuevos métodos de instalación por medio de robots o al uso de soluciones tecnológicas innovadoras en el ámbito de la rehabilitación. Asimismo, profundizarán en el uso de las energías renovables en la envolvente arquitectónica, la seguridad frente a incendios en fachadas, las ventanas inteligentes, las nuevas tipologías de sensores para fachadas conectadas y los nuevos métodos de fabricación, como la impresión 3D.

Entre las innovaciones que se van a presentar, cabe destacar el lanzamiento al mercado de “ecomateriales” para construir edificios más sanos, diseñados por TECNALIA con la colaboración de la Sociedad Pública del Gobierno Vasco VISESA. Estos materiales, que proceden en más del 60% de materias primas naturales y renovables, tienen un doble objetivo: mejorar la calidad del aire del interior de los edificios, evitando enfermedades derivadas de las humedades o de las sustancias químicas nocivas; y  favorecer el aislamiento térmico, lo que permite un ahorro energético del 25%. Actualmente, existen prototipos en tres edificios: dos en Euskadi, en Kubik, el edificio demostrador de TECNALIA ubicado en Derio, y un edificio de viviendas que se está construyendo en el barrio de Morlans situado en Donostia-San Sebastián por VISESA; y un tercero en Tartu (Estonia), un edificio anexo a un complejo deportivo.

 Ponentes internacionales

Entre las intervenciones, cabe destacar a Norbert Praille de Züblin AG que hablará del cambio que viene al sector de las fachadas por la presencia de las grandes tecnológicas; Ger Gijzen de UNStudio mostrará cómo afectan las nuevas tecnologías al proceso de diseño de un gran rascacielos y Jorge Beroiz de Callison RTKL hablará de la importancia de la envolvente en el diseño de este tipo de edificios; Anna Wendt de BuroHappold explicará el proceso de diseño de una cubierta singular como la del nuevo Louvre en Abu-Dhabi; y Erik Rasker de Reynaers hablará del efecto de la era digital en las fachadas. También Carlos Ferrater (OAB) y Manuel Aires Mateus (Aires Mateus e Associados) darán su visión del mundo de las fachadas y su relación con la arquitectura.

El congreso se completará con una exposición formada por los últimos desarrollos de más de 20 empresas del sector, como Alucoil, Grupo Alumán, Heildelbergcement Hispania, etc.

El VIII Congreso Internacional de Envolventes Arquitectónicas está organizado por TECNALIA y cuenta con la colaboración de la Asociación Española de Fabricantes de Fachadas Ligeras y Ventanas (ASEFAVE), la European Façade Network, la asociación de fabricantes de ventanas y fachadas europea (FAECF), el Máster de Fachadas Ligeras, la galería de materiales del Consejo Superior de Arquitectos de Madrid y el Gobierno Vasco.

Acerca de TECNALIA

TECNALIA es un Centro de Investigación y Desarrollo Tecnológico referente en Europa, con 1.400 expertos de 30 nacionalidades, orientados a transformar la tecnología en PIB para mejorar la calidad de vida de las personas, creando oportunidades de negocio en las empresas. www.tecnalia.com

 

Euskal Barrokensemble presenta un espectáculo de danzas y cantos para celebrar el 500 aniversario del viaje de Elkano, dentro de la programación de Kursaal Eszena

Gaurkotasuna / 1 ekaina, 2018

  • Un proyecto que recuerda y da vida al periodo dorado de la navegación vasca que vivió Elkano, se celebrará el próximo domingo 3 de junio a las 19:00
  • Bajo la dirección de Enrike Solinís, el proyecto cuenta con la participación del Orfeoi Txiki, Gazte Abesbatza, Bilaka Kolektiboa o el actor Josean Bengoetxea

 El proyecto “Juan Sebastian Del Cano”- tal y como él firmaba sus documentos-, tiene como objetivo principal recordar la olvidada figura del marinero vasco universal Juan Sebastian Elkano, la primera persona en circunnavegar la tierra, proeza de la que se cumplen 500 años, y dar a conocer esta figura histórica al mundo concediéndole la importancia que se merece. Un proyecto que recuerda y da vida a la época en la que vivió Elkano, contextualizando musical y narrativamente los momentos más importantes de su vida y ahondando de manera especial en la singularidad de la cultura a la que perteneció, la cultura vasca. Todo ello reflejado a través de sus expresiones culturales; la música, la literatura, la iconografía de la época, importantes acontecimientos históricos y sus tradiciones. El eje vertebrador del proyecto recae sobre el mar y su importancia en la cultura vasca, siendo como es tan definitoria de muchas partes de nuestra personalidad, planteamos músicas, textos y acontecimientos históricos decisivos en los que el mar y todo lo que de él se deriva, juegan un papel primordial, englobándolo todo ello en lo que llamamos el período de oro de la navegación vasca, un verdadero momento de eclosión cultural vasca en el mundo.

Euskal Barrokensemble, retomando uno de sus objetivos fundacionales, como es el de trabajar y desarrollar proyectos en torno a la cultura vasca, vuelve a plantear un trabajo de investigación y recuperación del patrimonio artístico vasco lo más amplio, innovador e integrador posible. El trasfondo del proyecto habla de un pueblo cohesionado en un objetivo común como fue la búsqueda de recursos más allá de su territorio, un trabajo que incide en una imagen de pueblo pacífico e integrador de otras culturas, para lo cual proponemos como referencia musical y literaria la comunión con los pueblos transoceánicos con los que entablaron relaciones culturales y económicas. Todo ello además a través de su singular e único idioma, el euskara, cado a través de los textos poéticos, cantos y danzas, poniendo en relieve que tuvo un momento de brillantez extraordinaria en la Europa humanista del XVI.

3 de junio / 19:00
Auditorio Kursaal
EUSKAL BARROKENSEMBLE
Orfeoi Txiki eta Gazte Abesbatzak
Bilaka Kolektiboa
Josean Bengoetxea, recitador
Enrike Solinis, Miren Zeberio, concepción del programa
Enrike Solinis, director y arreglos
36 / 29 / 24 / 20 / 12 €

OT 12018: castinga ekainaren 18an Kursaalean

Gaurkotasuna / 28 maiatza, 2018

“OT 2018”ko castingak hastear daude. RTVEk Gestmusicen lankidetzarekin ekoitzitako programaren casting taldeak hamar hiri bisitatuko ditu, lehena Bartzelona izango delarik. Aurten gainera berri bat dakarte: #OTCover-a. Beraien bertsioa sarera igotzen duten erabiltzaile onenek tratu berezi bat jasoko dute: ilara luzeak saihestu eta zuzenean pasako dira Noemí Galera buru duen taldearen aurrean abestera.

“OT 2018”ko castinga datorren maiatzaren 30ean hasiko da Bartzelonan eta uztailaren 10ean bukatuko da Madrilen. “Operación Triunfo”ren akademian sartu nahi dutenek bere burua aurkeztu ahal izango dute Espainiako hamar hiritan maiatza eta uztaila bitartean. Lehenengo jardunaldia Bartzelonan izango da (maiatzaren 30ean). Haren ondoren etorriko dira Alacant (ekainaren 4ean), Valentzia (ekainaren 7an), Mallorca (ekainaren 12an), Donostia (ekainaren 18an), Vigo (ekainaren 21ean), Tenerife (ekainaren 26an), Malaga (uztailaren 2an), Sevilla (uztailaren 5ean) eta, azkenik, Madril (uztailaren 10ean).

Lehen fase honetan hautagaiek a capela abestuko dute gutxienez minutu bat eta 20 segundoz. Castingeko taldekideek pegatina batekin bereizitako hautagaiak pasako dira soilik bigarren fasera. Oraingoan, ateak itxita, 3 abesti prestatu beharko dituzte eta anplifikatzeko beharrik ez duten instrumentuak erabili ahalko dituzte lagungarri, baita USB memoria batean gordeta ekarri beharko dituzten musika oinarriak ere.

Sílvia Pérez Cruzek bere azken lana, “Vestida de nit” aurkeztuko du Kursaalen

Gaurkotasuna / 21 maiatza, 2018

  • Ahots bereziki egokikorra du eta guztiz pertsonala duen abeslari katalanak emanaldi bat eskainiko du Kursaalen bihar, asteartea, maiatzak 22

Sílvia Pérez Cruz Palafrugellen jaio zen 1983an, eta azken denborotan agertu den ahotsik zirraragarrienetako bat da. Zentzua duenez geroztik ezagutzen du musikaren hizkera, herri-abesti iberiarren eta latinoamerikarren artean hazi zen, klasikoan eta jazzean hezi, eta flamenkoak kutsatu du.

Ezinezko gauza da Sílvia Pérez Cruz estilo bakarrean kokatzea. Guztiz egokikorra eta guztiz pertsonala da. Elkarrekin gutxitan ematen diren bi ezaugarri dira, baina abeslari hau definitu egiten dute. Lantzen dituen estilo ugariekiko leiala da beti, inoiz bera izateari utzi gabe, eta bere-berea duen modu hunkigarri batean abesten du.

4 eta 23 urte bitartean musikarekin loturiko ikasgai-sorta zabal bat landu zuen: solfeoa, saxo eta piano klasikoak, kaxoia, harmonia, kantua (jazza eta flamenkoa), inprobisazioa, moldaketak, saxoa (jazza), konposizioa… Jazz-kantuko lizentzia eskuratu zuen ESMUC-en.

Ezin konta ahala diskotan eta proiektutan parte hartu du, eta artista askorekin aritu da elkarlanean, nola diren, besteak beste, Eliseo Parra, Lluís Llach, Gino Paoli, Stefano Bollani, Rocío Molina, Jorge Drexler, Hamilton de Holanda eta Joan Manuel Serrat. Espainiako Orkestra Nazionalarekin ere abestu du, Josep Ponsen zuzendaritzapean. Azaroaren 11n egin zuen debuta konpositore eta bakarlari gisa (Universal, 2012), eta publikoaren nahiz kritikaren harrera ezinhobea eskuratu zuen, baita urrezko disko bat irabazi ere. Sílviak bere karreran zehar hainbat antzerki-lanetan parte hartu du, eta, era berean, Pablo Bergerren Blancanieves filmaren ahotsa izan zen; film horrek 10 Goya sari eskuratu zituen 2013an, besteak beste jatorrizko abesti hoberenari emandakoa. Eduard Cortésen Cerca de tu casa filmaren soinu-bandaren konposizioan eta grabazioan parte hartu du; etxegabetzeei buruzko film horren protagonista da gainera, eta honek ere jatorrizko abesti hoberenaren Goya saria eskuratu zuen, “Ai, ai, ai” abestiari emana (2017).

Vestida de nit da Sílviaren azken diskoa (Universal Music, 2017). Bere errepertorioko klasikoak eta orain arte argitaratu gabeko abestiak eskaintzen ditu Sílviak obra honetan, hari-kintetoarentzat moldaturiko disko batean (Javier Galiana de la Rosak, Joan Antoni Pich-ek, Carlos Montfortek eta Sílviak berak egin dute moldaketa). Vestida de nit itzulia, publikoaren arrakasta handiz, Argentina, Txile, Uruguai, Portugal, Turkia eta Frantziatik igaro da, eta horrez gainera, Espainiako hogeita hamar hiri baino gehiago bisitatu ditu.

Maiatzak 22 / 20:00
Kursaal Auditorioa
SÍLVIA PÉREZ CRUZ
33 €

Sarrerak erosi