menu

Mahlerren “3. Sinfonia” dakar Donostiara Gustav Mahler Jugendorchester Vienako orkestrak

Gaurkotasuna / 6 martxoa, 2019

Gustav Mahler Jugendorchester gazteen orkestrak Mahlerren “3. Sinfonia” interpretatuko du Kursaal Eszenan, martxoaren 7an, Donostiako Orfeoiak eta Orfeoi Txikik lagunduta.

Orkestra Claudio Abbadok sortu zuen 80. hamarkadaren bukaeran, eta, egun, munduko gazteen orkestra nagusia da. Bere errepertorioan musika klasikoa eta garaikidea uztartzen ditu. Batez ere, garai erromantikoko eta erromantiko berantiarreko obra sinfoniko handietan jartzen du enfasia. Jaialdi eta kontzertu areto ospetsuenetan ohiko gonbidatua da eta karitatezko proiektuetan ere hartzen du parte. Mahlerren sinfoniak interpretatzeko duen modu argi eta indartsuagatik ezagun den eta musikari gazteekin lan egiten esperientzia zabala duen Jonathan Nott-en zuzendaritzapean etorriko da orkestra Donostiara.

1985eko udan konposatu zuen Mahlerrek bere “3. Sinfonia”. Elkar osatzen duten eta  kontrajarriak diren kolorez betetako fresko sinfoniko erraldoia da, konposatzailaren gogo-aldartearen arabera aldatzen dena. Hain obra konplexua izanik, soinu-mosaiko erraldoi eta hunkigarri honek ez du ageriko batasunik: ideia asko biltzen dituenez, askotan esan izan da obra honek ez duela trinkotasunik, eta gai hutsalak jorratu izana egotzi izan zaio konposatzaile austriarrari.

Sinfoniak dituen sei mugimenduak Lurrari eta Izadiari buruzkoak dira, Nietzsche eta Mahlerren testuez lagunduak. Naturaren epika kontatzen du, bizitzarik gabeko mundutik hasi eta landareen, gizakien eta animalien sorrerara, bizitzaren indarrak gidatuta. Mahlerrek berak lagun bati bidali zion gutunean zera zioen: “Nire sinfonia munduak sekula entzun gabeko zerbait izango da. Naturak berak hitz egiten du bertan, eta kontatzen dituen sekretuak hain dira sakonak, ametsetan soilik entzun ditzakegula. Egunen batean, mundua guzti honetaz konturatuko da”.

 GUSTAV MAHLER JUGENDORCHESTER: “3. SINFONIA”, MAHLER
Osteguna, martxoak 07 / 20:00
55 / 44 / 35 / 28 / 11 €

Sarrerak erosi

Martxoaren 6tik 8ra Kursaalen izango den Change to Change Nazioarteko Konferentziak ehunka jarduera eskainiko ditu publiko guztientzat Astekliman.

Gaurkotasuna / 25 otsaila, 2019

 Ekitaldi nagusia izango den Donostiako ‘Change the Change’ Nazioarteko Konferentziaz gain, arazo global horren inguruan sentsibilizatzeko jarduerak antolatuko dira Euskadiko 49 udalerritan.

 Programa zabalaren barruan, erakusketak, tailerrak, jardunaldiak, mikrotopaketak edo itsasontzi-irteerak izango ditugu martxoaren 1etik 10era bitarte.

 Klima-aldaketaren aurkako borroka herritar guztiei eskainitako erakusketa, tailer eta mikrotopaketa batzuetan gauzatuko da Euskadiko berrogeita bederatzi udalerri ingurutan. Ihobek (Eusko Jaurlaritzaren ingurumen-kudeaketarako sozietate publikoak), Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Donostiako Udalak, beste erakunde batzuekin batera (hala nola URA-Uraren Euskal Agentzia, Visesa, AZTI, Neiker, Tecnalia, Aclima klusterra, Itsas Mater Museoa, BC3, Iberdrola, Ecodes, Ekoetxea ingurumen-zentroen sarea, Kristina Enea Fundazioa eta UNESCO-Etxea) ia ehun ekimen antolatuko dituzte gizartea arazo global horren inguruan kontzientziatzeko. Jarduera horiek guztiak Asteklima izeneko Euskadiko Klima Aldaketaren lehen Astearen barruan egingo dira. Asteklima martxoaren 1etik 10era egingo da, eta Klima Aldaketari buruzko ‘Change the Change’ Nazioarteko Konferentzia izango da ekitaldi nagusia.

Donostian, martxoaren 6tik 8ra bitarte izango da hitzordua, eta berotze globalari lotutako urteko garrantzitsuenetako bat izango da. Nazioarteko lehen mailako hizlariek gogoeta egitera eta soluzioak bilatzera bultzatuko duten bitartean, Euskadiko 49 herri eta hiritan herritar guztientzako ia ehun jarduera egingo dira martxoaren 1etik 10era bitarte.

86 ekimen egingo dira guztira: 37 Araban, 26 Bizkaian eta 23 Gipuzkoan. Gainera, ondorengo astean ere (martxoaren 11tik 17ra bitarte) beste 6 jarduera egingo dira, eta, beraz, guztira 92 ekimen egingo dira klima-aldaketaren aurka.

Ekintza horietan, ahalik eta jende gehien bildu eta inplikatu nahi da. Programaren zati handi bat hitzaldi, tailer eta jardunaldiekin osatuko da, baina herritarrei, gainera, zinema-saioak, lehiaketak, ipuin-kontalariak, erakusketak eta adin-tarte guztietarako beste jarduera batzuk eskainiko zaizkie.

Udalerriek bultzatutako jarduerez gain, industriak, zientziak eta kulturak ere zeregin garrantzitsua beteko dute lehen Astekliman. Jardunaldi eta topaketa horietan landuko diren ikuspegien artean, klima-aldaketak hainbat arlotan (osasuna, moda, big data, ura, enpresa-sektorea, diseinua, itsasertzaren gaineko inpaktua, eraikuntza jasangarria, nekazaritza-sektorea, giza eskubideak eta abar) izango duen eragina azpimarra daiteke.

Halaber, beste ekintza mota batzuk ere izango ditugu, hala nola Gipuzkoako Foru Aldundiak bultzatuta Miramar Jauregian egingo den ‘Slow Fashion’ desfilea, erakusketak Donostiako Aquariumean, Alderdi Ederren eta Boulevardean, eta argazki-erakusketa bat Gasteizen, Gasteizko Argazkilarien Elkarteak eta Eusko Jaurlaritzak berak bultzatuta.

Jarduerarik erakargarrienetako bat Mater Itsas EkoMuseoan egingo da. Martxoko lehen bi asteburuetan, herritar guztientzako itsasontzi-irteerak egingo dira, Pasaiako portutik Jaizkibelgo itsaslabarretara. Irteera horietan, klima-aldaketak itsas ingurunean dituen ondorioak landuko dira dinamikoki (itsas mailaren igoera, espezieen desagerpena, aldaketa meteorologikoak eta abar). Eta hilaren 1etik 8ra bitarteko lanegunetan, bi eskola-tailer eskainiko dira egunero, klima-aldaketak itsas ingurunean duen inpaktua azaltzeko. Itsasontzi-irteerak zein tailerrak doakoak izango dira, baina erreserba egin beharko da aldez aurretik.

Euskadiko Klima Aldaketaren lehen Astearen helburua, nolanahi ere, herritarrak erronka global horri aurre egiteko konpromiso pertsonala hartzeko mobilizatzea da, ekintza oro, txikia izanik ere, baliagarria delako premisapean.

Jardueren garapenari buruzko informazio guztia asteklima.eus webgunean dago eskuragarri

 

Euskadi: hitzordua klima-aldaketarekin

Berotze globala planeta osoa eraginpean hartzen duen arazoa da, eta, 2019. urtean, arazo horri aurre egiteko moduari buruz eztabaidatzeko nazioarteko ekitaldirik garrantzitsuenetako bat izango dugu Euskadin. ‘Change the Change’ (“aldaketa aldatu”, ingelesez) izeneko Nazioarteko Konferentziak arloko espezialistarik onenetako 50 bilduko ditu, eta 600 pertsona inguruk parte hartzea dago aurreikusita.

Konferentzia Espainiako Gobernuak, Eusko Jaurlaritzak, Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Donostiako Udalak antolatu dute, eta Ekitaldi Jasangarriaren Erronka Garbia ziurtagiria lortu du. Ziurtagiri horrek egiaztatzen du ekitaldiak ingurumenaren gaineko inpaktu negatiboak minimizatuz diseinatu, antolatu eta burutu direla.

Gainera, ondorio positibo bat utziko du ingurumenean. Izan ere, Konferentziara joateagatik eragindako emisioak konpentsatzeko aukera emango zaie joaten direnei, Donostian bertako zuhaitz-espezieekin egingo den basoberritze-proiektu baten bidez.

Patricia Petibon

Patricia Petibon sopranoarekin arituko da La Cetra Barockorchester Basel Kursaal Eszenan

Gaurkotasuna / 25 otsaila, 2019

La Cetra Barockorchester Basel eta Patricia Petibon sopranoak, datorren asteartean, otsailak 26, Mundu Zaharrean eta Berrian zehar bidaia zirraragarria gidatuko dute, Kursaal Eszenan eskainiko duten emanaldian.

2010ean izan zen azkenengoz Donostian Patricia Petibon, Kursaal Eszenan bertan. Haren hitzetan, musika norbere baitako txokorik sakonenean sortzen den bizitzeko modua da; horregatik egiten du musika soprano frantziarrak. Erabateko lasaitasunarekin gauzatzen ditu staccato zailenak, eta bere ahotsaren ñabardura kolorista guztiak baliatzeko gai da, melodiak hala eskatzen duenean. Testuarekin ere egiten du bat, garaipena, beldurra, amodioa eta operak berezko dituen emozio guztiak agertokira ekarriz. Garaiko sopranorik onenek soilik dute Petibonek azaltzen duen moldakortasuna. Bere musika barroko frantseseko errepertorioagatik eta errepertorio modernoagatik da ezagun.

La Cetra Barockorchester Basel lagunduko du oraingoan: iraganeko musika egungo entzuleengana dakar Suitzako orkestrak;  interpretazio historikoan aditua da. Entzuleek eta kritikariek txalotu dute nazioarteko jaialdietan, Europako areto garrantzitsuenetan eta grabatu dituen produkzio diskografikoetan.

Astearteko saioan, Mundu Zaharra melodia barroko eta herrikoi frantsesek ordezkatuko dute (Rameau, Charpentier), baita ingeles (Purcell, Handel) eta espainiarrek ere; Berria, aldiz, Petibonek ahanzturatik berreskuratu dituen harribitxiek hezurmamitzen dute, Latinoamerikako kantu herrikoiek, hain zuzen. La Cetrak eta Petibonek askotariko gaiak hari berari lotu eta emaitza bakar zoragarria lortzen dute: agerian uzten dute garai hartako konpositore europarrek ezagutu berri zuten kontinente exotikoarekiko zuten lilura. Horri Patricia Petibonen ukitua gehitu behar zaio, zeinak astinaldi gogor bat eman dion errepertorio barrokoari.

LA CETRA BAROCKORCHESTER BASEL & PATRICIA PETIBON
Asteartea, otsailak 26 / 20:00
42 / 34 / 27 / 22 / 11 €
Sarrerak erosi

PDF  Jaitsi eskuko programa

Isiltasunaren haitzuloa musika-ipuina eta Txirula Magiko Txikia izango dira Musika Familian ekimeneko kontzertuak

Gaurkotasuna / 22 otsaila, 2019

Otsailaren 23an eta 24an, hurrenez hurren, izango dira Kursaal Eszenan Musika Familian programazioko ikuskizunak. Larunbatean, otsailak 23, Isiltasunaren haitzuloa musika-ipuina aurkeztuko du Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren Musika Gela ekimenak. Igandean, otsailak 24, Opus Liricak Mozarten Txirula Magiko Txikia eszenaratuko du, opera ezagunaren piano bertsio laburtua.

Non hartzen du atseden musikak haren soinurik entzuten ez dugunean? Galdera horri erantzutea amets duen neskatila baten istorioa kontatzen du Isiltasunaren haitzuloa lanak. Euskadiko Orkestra Sinfonikoko hari eta piano boskote bat eta Dantzertiko artista talde bat izango ditu lagun protagonistak.

Txirula Magiko Txikia, berriz, musikaren historiako opera entzutetsuenetako baten gazteentzako bertsioa da. Marc Sala tenorra, Ainhoa Garmendia sopranoa, Cesar San Martín baritonoa eta ADAO-DOZE abesbatza izango dira ikuskizunari ahotsa jarriko diotenak.

“ISILTASUNAREN HAITZULOA”
Larunbata, otsailak 23 / 18:00
7 € / 3 € (<12 urte) · 6-10 urte
Sarrerak erosi

“TXIRULA MAGIKO TXIKIA”, MOZART
Igandea, otsailak 24 / 17:00
25 € / 5 € (>12 eta 8 urte) / 8 € (<12 urte)
Sarrerak erosi

Opus Liricaren “Txirula Magikoa” operak inauguratuko du Kursaal Eszenako denboraldi berria

Gaurkotasuna / 19 otsaila, 2019

 

  • “Txirula Magiko txikia” ere eskainiko da, gazteentzako piano bertsio laburtua

 

Mozarten “Txirula Magikoa” bi bider eskainiko du Kursaalen Opus Liricak, ostiral eta larunbat honetan, otsailaren 22 eta 23an, hurrenez hurren. Donostiako konpainiak musikaren historiako opera entzutetsuenetakoa den obra magikoa interpretatuko du. Horrez gain, otsailaren 24an obraren hirugarren emanaldi bat ere izango da: “Txirula Magiko txikia”  gazteentzako piano bertsio laburtua.

 

Mozartek 35 urte zituen “Txirula Magikoa” idatzi zuenean. Bere arteak garatua zuen heldutasuna dagoeneko eta bere obretako asko ezagunak ziren entzuleen artean. Ordea, arazo ekonomiko larriak izateaz gain, bere osasuna eta, batez ere, Contanze bere emaztearena ez zegoen egoera onean: emazteak asteak zeramatzan Baden hiriko errehabilitazio-etxe termal batean sartuta. Gainera, enkargu berri bat jasotzeko itxaropena galdua zuen Mozartek.

 

Enkargu ofizialik jasotzen ez zuenez, lagunentzat konposatzen zuen, batzuetan musutruk. Bere lagun Emanuel Schikander Vienako aldirietako antzoki baten zuzendaria zen, poeta, aktorea… Obra magiko bat eskatu zion Mozarti, zaintzen ari zen lagunari. Garai hartan modan zeuden Vienan horrelako piezak, liluragarri eta komikoak, baina Mozart haratago joan zen. Ongia gailendu zuen gaizkiaren aldean, zati batzuetan apaizek osatutako koru serioek masoien batzarrak zekartzaten gogora, eta garairako eszenaratze ezohikoa proposatu zuen. Pentsamendu humanista utzi zuen agerian opera honekin. Horretxegatik, garaiko hiritar arrunten artean ez zuen arrakastarik izan, denborarekin harrera erraldoia jaso bazuen ere.

 

Sarastro gaiztoak Pamina bahitu du, gauaren erreginaren alaba.Tamino printzeak askatu egin behar du, baina ez da lan erraza izango. Papageno eta haren txirula magikoa izango ditu lagun zeregin horretan: txirula horrekin animaliak otzanduko dituzte Sarastroren gaztelurako bidean. Sarastroren ustez, ordea, maltzurra da gauaren erregina. Horregatik bahitu du Pamina. Azkenean, Tamino eta Pamina, elkarrekin egongo dira eta Papagenok ere maitasuna topatuko du. Gauaren erreginak ordea, ez du patu onik izango.

 

“TXIRULA MAGIKOA”, MOZART
Ostirala, otsailak 22 / 20:00
Larunbata, otsailak 23 / 19:00
70 / 55 / 35 / 25 / 11 €

 

“TXIRULA MAGIKO TXIKIA”, MOZART
Igandea, otsailak 24 / 17:00
25 € / 15 € (12-18 urte) / 8 € (<12 urte)

Sarrerak erosi

OPC Spainen 31. Biltzarra: Sektoreraren erronkak eta eragin ekonomikoa aztertuko dituzte zenbait profesionalek

Gaurkotasuna / 18 otsaila, 2019

Donostian egingo da aurtengo OPC Spain Biltzarra, urtero egin ohi dena, otsailaren 21ean eta 22an. Kursaal Jauregian izango da hitzordua, eta biltzar- eta ekitaldi-sektoreko enpresa nagusietako 300  bat profesional dira elkartzekoak.

OPCE – Euskadiko Biltzar eta Ekitaldi Antolatzaile Profesionalen Enpresa Elkarteak eta Espainiako Biltzar Antolatzaile Profesionalen Enpresa Federazioak antolatzen dute topaketa, eta erakunde publiko nagusien laguntza jasoko du. Han izango dira Donostiako udaleko lehen alkateorde eta Ekonomia Bultzatzeko, Enpleguko, Merkataritzako, Ostalaritzako eta Turismoko zinegotzi Ernesto Gasco; Gipuzkoako Foru Aldundiko Turismoko zuzendari Maite Cruzado; eta Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren barruan dagoen Basquetour turismo-agentziako zuzendari Harkaitz Millán.

Onofre Vicente, OPCE euskal elkartearen presidentea, ere izan da Ekitaldia aurkezteko prentsaurrekoan, eta adierazi du aukera bikaina dela Biltzarra MICE deritzon sektoreko eragileen artean ezagutza trukatzeko eta harremanak estutzeko.

“Esperientzia, konpromisoa eta teknologia XXI. mendeko ekitaldietarako” du goiburua Biltzarrak, eta hau izango du aztergai nagusia: nola lagundu biltzar- eta ekitaldi-antolatzaile diren enpresa profesionalei berrikuntzarako bidea hartzen, ekitaldiei eta haiek egiten diren lurraldeei balio-ekarpena egin diezaioten.

Etorkizun oparoa du biltzar- eta ekitaldi-turismoak (ingelesez, MICE —Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions—), eta geroz eta garrantzi handiagoa du. Nazioarteko Biltzar eta Konbentzioen Elkartearen arabera (ICCA), nazioarteko biltzarren antolatzaileen zerrendan laugarren postuan dago Espainia, AEB, Alemania eta Erresuma Batuaren atzetik.

Eta Euskadin ere nabari da goranzko joera hori, Eusko Jaurlaritzaren Ibiltur MICE 2016-2017 azterketaren arabera. Beste zenbait daturen artean, hau ageri zaigu azterketa horretan: Euskadik jasotzen duen turismo osoaren % 17 MICE sektoretik dator. Bestalde, nabarmen ari da hazten Euskadin egiten diren biltzarretara datozenen gastuak: 2014an, 56 milioi euro; 2017an, 87 milioi. Hona beste datu aipagarri bat ere: MICE turista bakoitzeko batez besteko gastua 133 euro da, eguneko; aisialdiko turista bakoitzarena, berriz, 104 euro.

Beraz, erakusleiho aparta da Kursaaleko topaketa Euskadirentzat ez ezik Donostiarentzat ere, kalitateko zerbitzuak eta baliabideak eskaintzen baitizkie hiri horrek biltzar- eta ekitaldi-antolatzaileei. Horregatik, MICE turismoaren topaleku gogokoenetakoa da Donostia. Bestalde, lehenbiziko aldia da urteroko OPC Spain biltzarra Euskal Herrian egiten dena.

Gai biziki interesgarriak jorratuko dira ekitaldian; besteak beste, OPC enpresen eta haien zerbitzuen berrikuntza, ekitaldietan aplikatu beharreko aurrerapen teknologiko berriak, ekitaldien jasangarritasuna areagotzeko bideak, ekitaldietan eta lurraldean egindako inbertsioaren itzulkinek duten garrantzia, ekitaldietara joaten direnen egonaldia hobetzeko moduak eta gastronomiaren bidezko berrikuntza.

Horrez gain, Biltzarraren aurretik online egin den galdeketa kolektibo baten emaitzak ere aurkeztuko dira. Galdera honi erantzun diote sektoreko profesionalek:  Zein dira, zure ustez, gure sektoreak hurrengo bost urteotan izango dituen erronka nagusiak? Adimen Artifizial Kolektiboaren bidez jaso dira galdeketaren emaitzak. Hain zuzen ere, Biltzarrean sakon aztertuko da adimen-mota hori.

Hizlariak, berriz, hauek izango dira: Pilar Jericó, aitzindaria talentuaren azterketan, bai eta beldurrak erakunde eta pertsonengan duen eraginarenean ere; Miryam Artola, Muxote Potolo Bateko zuzendari nagusia; Víctor Viñuales, ekonomia berdean aditua eta ECODESen zuzendaria; Franklin Galarraga, Orquidea Technology Groupeko zuzendari nagusia; Rosa Morel, aditua komunikazio digitalean, neurosalmentan eta copywriting emozionalean; Manu Narváez, San Sebastián Turismo & Convention Bureauren zuzendaria; Kepa Olabarrieta, Bilbao Convention Bureauren zuzendaria; José María González del Álamo, Innovation Wars SLren zuzendari nagusia, eta María Fernández, Gasteizko Udalaren Enpresentzako Zerbitzuko teknikaria.

Hitzaldiez gain, bestelako ekitaldirik ere izango da; besteak beste, bisitaldiak Miramoneko Teknologia Parkera (hilaren 22an, ostirala), eta Getariara eta Oriora (hilaren 23an, larunbata). Katxiña txakolindegian “geldialdi” bat egitekoak dira bigarren bisitaldi horretan.

EUSKAL HERRIKO OPCE ELKARTEA

Euskadiko Biltzar eta Ekitaldi Antolatzaile Profesionalen Enpresa Elkartea (OPCE) ekitaldiak eta biltzarrak antolatzen diharduten zenbait enpresa espezialistaren bat-egitetik sortu zen. Profesionaltasunaren eta esperientziaren bermea zuten enpresa guztiek. OPCE Euskadik gogotik egiten du lan Euskal Herrian MICE arloa sustatzeko (Bilerak, Pizgarriak, Konferentziak eta Erakusketak), leku ezin hobea delakoan baitago ekitaldiak, biltzarrak, bilerak, konbentzioak eta azokak egiteko. Besteak beste, enpresa hauek dira elkarteko partaide: Ercisa, Eventia, Eventi3, Fideliza-Grupo Xabide, JotaMas, Lankor, Sergofi eta Tisa.

ESPAINIAKO OPC ELKARTEA

1987an sortu zen OPC España; Federazioa, berriz, 1992an. OPC enpresen 11 autonomia-erkidego hauetako elkarteek osatzen dute: Andaluzia, Aragoi, Gaztela-Mantxa, Katalunia, Valentziako Erkidegoa, Euskal Autonomia Erkidegoa, Galizia, Errioxa, Madril eta Erdigunea, Murtzia eta Kantabria. Lau autonomia-erkidegok ordezkaritzak dituzte elkartean: Asturias, Gaztela eta León, Extremadura eta Nafarroa. Eskubide osoko ehun enpresatik gora ditu elkarteak, eta 200 bat enpresa laguntzaile.

OPC enpresen Europako federazio bakarra den OFAPCOko kide da OPC España. Bilera eta biltzarren industriako 1.514 profesional eta 14 herrialde dira federazioko partaide. COCALen kide ere bada OPC España, eta ICTEren bileretan esku hartzen du.

Euskadiko Orkestra Sinfonikoak eta Malandain Ballet Biarritzek ‘Marie-Antoinette’ produkzio berria aurkezten dute

Gaurkotasuna / 13 otsaila, 2019

‘Croissant, Plié eta Relevé’ izenburupean, otsailaren 14a eta 21a bitartean aurkeztuko da Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren Abonu Denboraldian erregina frantsesa entzutetsuaren bizitzari buruzko obra. Produkzioaren nazioarteko estreinaldi handia martxoaren 29tik 31ra izango da Château de Versaillesen.

Berriz itzuli da dantza Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren programaziora, Malandain Ballet Biarritzkonpainiarekin lankidetzan oraingoan ere. Izan ere, azken urteotan, fruitu ahaztezinak eman ditu, adibidez, Magifique (2011), Errauskine (2013) eta Ederra eta piztia (2015).

Oraingoan, beste emakumezko pertsonaia baten historia bisitatu dugu: Marie-Antoinette. Thierry Malandainen koreografia du eta, horretarako, Joseph Haydnen lau lan hartu ditu musika-oinarri: 67 eta 8. sinfonia goiztiarrak, ezizenez “Goiza”, “Eguerdia” eta “Arratsaldea” hurrenez hurren, baita 73. Sinfonia ere, “Ehiza” deitua. Ikuskizunak Mélanie Levy-Thiébaut orkestra-zuzendaria izango du maistratzat, errepertorio koreografiko eta zinematografikoko espezialista handia.

Obra Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren Abonu Denboraldiaren baitan estreinatuko da otsailaren 14 eta 15ean Donostiako Kursaal Auditoriumean, otsailaren 19an Iruñeko Baluarte Auditoriumean eta otsailaren 21ean Bilboko Euskalduna Jauregian. Produkzio berri honek lehen emanaldiak 2018ko azaroan izan zituen Biarritzeko Gare du Midin, Malandainen egoitzan. Abonu Denboralditik pasa ondoren, martxoaren 29tik 31ra, produkzioak bere nazioarteko estreinaldi handia izango du Opéra Royal: les grands concerts de Versaillesziklo prestigiodunaren baitan, Château de Versailles-en ospatzen dena. Hain zuzen, Luis Augusto delfinaren eta Maria Antonieta artxidukesaren arteko ezteiak ospatzeko 1770. urtean inauguratu zuten Versaillesko Errege Operako eszenatokian antzeztuko da lehen aldiz obra hau. Hirugarren aldia da Malandainek eta Orkestrak Parisko metropoliko hiri honetara batera bidaiatzen dutela. 2013an egin zuen Errauskinerekin eta 2015ean Ederra eta Piztiarekin.

Euskadiko Orkestraren eta Frantziako 19 zentro koreografiko nazionaletako bat den Malandain Ballet Biarritzen arteko harreman estua artistikoki oso baliozkoa da. Elkarlan horrek osagarriak diren jarduerak garatzen dituzten kultur erakundeen artean sinergiak sortzeak duen garrantzia azpimarratzen du, sinergia hoiek gerora eszenatoki garrantzitsuenetan aurkeztuko diren maila goreneko sorkuntzen garapena ahalbidetzen baitute, gure kulturaren ordezkaritza onena bilakatuz.

Sinopsia

Bi erakundeek elkarlanean prestatutako obra honek Marie-Antoinetteren historia kontatzen du. Erresumako maitagarri gaiztotzat eta bere gaitz guztien erruduntzat jo zuten, bere hilotza eskorga baten barruan, burua hankartean zeramala, eraman aurretik. Bere axolagabekeriagatik, Erregina izateko interes faltagatik, Trianonengatik, bere maitale, limurtze edo diamanteengatik, panfleto eta karikaturetan zabaldutako Gortearen sona galtzeengatik, Iraultzarengatik eta isuritako odolak aurrerapena ekarriko zuen sinesmenarengatik ez balitz, Maria Antonietak bizitza sotil bat izango zuen eta ez zen torturatua hilko. Zer gertatu zen, baina, herri guztiak maite zuen erregina bat jendearen estimua galdu eta gorrotatua hil zedin? Zer gertatu zen monarkiaren ikur zenak bere amaiera azkartzen lagun zezan? Ezinezkoa da galdera konplexu horiei ballet batekin erantzutea. Horrenbestez, Maria Antonietaren bizitza osoa antzezteko ezintasun materialak bultzatuta, balletaren narrazioa eta testuingurua Versaillesera mugatzea erabaki dugu.

Protagonistak

Thierry Malandain

80tik gora koreografia egin dituela, dantzaren errepertorio koherentea osatzen jarraitzen du Malandain Ballet Biarritzen zuzendari eta koreografo Thierry Malandainek, Balletari estuki lotua, non gorputz dantzaria, bere indarra, birtuosismo, gizatasun eta sentsualitatea lehenesten dituen. Bere hitzetan: “Konplexurik gabeko ballet klasikoarena da nire kultura eta hori da nik garatzen dudana. Bere kode artistiko eta sozialak beste garai batekoak direla onartzen badut ere, nire ustez lau mendeko historiarengandik jaso dugun material horrek guztiak baliabide paregabeak eskaintzen baitizkio dantzariari. Dibertitzea, maite dudan dantza lortzea da nire nahia, klasikoa izango dena zenbaitentzat, garaikidea bestentzat. Plazeraren arrastoa uzteaz gain, jainkotasunarekin adiskidetu nahi duen dantza, izatearen zailtasunei erantzuteko”.

Malandain Ballet Biarritz

Malandain Ballet Biarritz 1998an sortu zen Kultura eta Komunikazio Ministerioaren eta Biarritzeko hiriaren ekimenez eta Akitania Berria Eskualdearen eta Pirinio Atlantikoen Kontseilu departamentalaren babesarekin. Frantziako hemeretzi Zentro Koreografiko Nazionaletako (ZKN) bat da. Malandain Ballet Biarritzen ezaugarri nagusia, aldiz, honako hau: taldea osatzen duten hogeita bi dantzarien espezializazioa teknika klasikoa bada ere beren espresioa garaikidea dela, Thierry Malandainen koreografien bitartez. Malandain Ballet Biarritz ikusle gehien dituzten Europako konpainien artean dago egun: 100.000 ikusle hartzen ditu urteko eta 100 bat ikuskizun eskaintzen ditu, horietako herena atzerrian delarik.

Mélanie Levy-Thiébaut

Mélanie Levy-Thiébautek (Casablanca, 1964) piano-ikasketak Casablancako Kontserbatorioan hasi zituen, 6 urte zituela, baina orkestra-zuzendari izateko grina zuen harrezkero. Graciane Finzi musikagilearen alaba, Ligeti, Stockhausen eta Messianen lan guztiak entzun zituen haurtzaroan zehar. Eta, halere, errepertorio klasikoarenganako joera agertu zuen. 1996. urtean, Mulhouseko Orkestra Sinfonikoak zuzendari laguntzailea izendatu zuen. 1998 eta 2005 bitartean, Cadre Noir de Saumur erakundeko aholkulari artistikoa izan zen eta bere ikuskizunak Frantzian eta atzerrian zuzendu zituen. 2005. urtean Manifesto Orkestra sortu zuen, metalezko haize-instrumentuen talde bat, Errenazimendutik jazzeraino estaltzen duen errepertorio bat jotzen duena. 2011n “Musique classique pour Tous” ekimeneko zuzendari artistiko izendatu zuten, St Quentin en Yvelinesen, Manifesto Orkestrarekin batera. 2014. urtean, Ensemble Instrumental de la Mayenne (Loirako Eskualdea) taldeak musika-zuzendari izendatu zuen. Eta, honela, erregularki zuzentzen du Nantesko Folles Journées jaialdian. Levy-Thiébautek Euskadiko Orkestra Sinfonikoarekin kolaboratu du lehenago ere. 2017ko urrian izan zen, hain zuzen, Babilonia berria (1929) Kosintseven filmari zuzeneko musika jarri zietenean.

Saio osagarria

Abonu-kontzertuetarako sarrera gehienak salduta daudela, produkzio berri honen saio osagarri batera bertaratzeko aukera eskainiko da. Kursaal Auditoriumean izango da ostiralean, otsailak 15, 16:00etan.

Sarrerak salgai daude 20 eurotan Orkestraren webgunean.

Kursaalen 2018ko balantzea: lehenengo 20 urteetako ekitaldi onena

Gaurkotasuna / 8 otsaila, 2019

Markak hautsi ditu negozio-bolumenari eta emaitzei dagokienez, % 15 eta % 28 hazi baitira, hurrenez hurren

Biltzar-jauregiaren iazko jarduerak 48 milioi euroko eragin ekonomikoa izan du Gipuzkoan, jarduera-maila bikaina izan baita. Horri esker, nabarmen igo da berriro maila, eta markak haustea lortu 4,1 milioiko negozio-bolumenarekin (2017an baino % 15 handiagoa), 311 ekitaldi antolatu ondoren.

Horrez gain, beste marka bat hautsi du eragiketen altxortegiko superabitari dagokionez, 1,2 milioi eurokoa izan baita; hau da, halaber bikaina izan zen aurreko ekitaldikoa baino % 28 handiagoa. Bestalde, azken datuak aztertuz gero, azken bosturtekoan % 51 egin dute gora salmentek, eta zortzikoiztu egin dira emaitzak.

2018ko balantze bikaina jardueraren funtsezko segmentuek gorakada handiak izan dituztelako gertatu da. Batetik, kulturaren arloan, kontzertu asko eskaini dira (152), eta fakturazioa oso handia izan da, 2017koa baino % 12 handiagoa, nahiz eta 2017koak ere marka historikoak hautsi zituen. Bestetik, 2018 urte onenetako bat izan da biltzarrei dagokienez, % 26 egin baitute gora iazko ekitaldikoekin alderatuta. Gainera, biltzarrek, oro har, mundu osoko jendea erakarri dute, haien % 46 nazioartekoa izan baita. Azkenik, oso positiboa den beste hirugarren datu batek ere ekarri du balantza arrakastatsu hori; hain zuzen ere, ekitaldiei lotutako zerbitzuen komertzializazioak (ikus-entzunezkoak, argiztapena, komunikazioak, teknikariak) izan duen gorakada handia (hots, % 32koa).

Bestalde, emaitzen balantze bikain horri biltzar-jauregiarentzat estrategikoa den elementu bat gehitzen zaio: bezeroen gogobetetze-maila handia, galdeketetan antolatzaileek eta erabiltzaileek batez beste 8,6 puntu eman baitizkiote Kursaali.

Aurreko ekitaldietan bezala, Kursaalek inbertsio-ahalegin handia egiten jarraitu nahi du; bide horretatik, 7,6 milioi metatu ditu, eta % 70 finantzatzea lortu superabitekin. Horren haritik, adibide gisa, 2018an Zurriola areto berria zabaldu da. Areto argitsu eta pribilegiatu bat da, ezin hobea bilera txikiak egiteko; 40 lagunentzako tokia du, terrazara irteteko aukera, eta ibaira eta hirira ematen du.
Hau da, metatutako emaitza onak ikusita, ez da beharrezkoa Kursaal sozietatea osatzen duten bi erakundeek (Donostiako Udala eta Gipuzkoako Foru Aldundia) ekarpen ekonomiko publikorik egitea gastu arruntari aurre egin ahal izateko. Are gehiago, emaitza horiek aukera ematen dute egindako inbertsio garrantzitsuen % 70 sozietateak sortzen dituen baliabideekin ordaintzeko.

10 gipuzkoarretik zortzi izan dira Kursaalen

Donostian eta Gipuzkoan 48 milioi euroko eragin ekonomikoa izan du Kursaalen jarduerak. Horrek garbi uzten du Kursaalen irudia ona dela, eta herritarrek ere hala ikusten dute, haien partaidetzak gora egin duelako eta nabarmen handitu delako gipuzkoarrek Kursaalen jarduerari ematen dioten balorazioa (Ikerfel galdeketa-enpresak egindako azken inkestaren arabera, 4,3koa 5etik). 2018an egindako ikerketa demoskopikoaren arabera, 10 gipuzkoarretik zortzi izan dira Kursaaleko ekitaldiren batean (aurreko datua lautik hirukoa izan zen).

2018: urte onenetako bat biltzarrei dagokienez

Azken ekitaldian jarduera-datuak bikainak izan direla ikusita, biltzarren sektorea datu horien erantzule nagusietako bat da. Eta iazko biltzar garrantzitsuenetako batzuk Turismoaren Mundu Erakundearen (TME) Kontseilu Exekutiboaren 108. bilera eta Europako Parlamentuko ALDE taldearen bilera izan ziren. Bilera profesionalei dagokienez, hauek nabarmendu behar ditugu: 13th European Molecular Imaging Meeting, Kardiologia Pediatrikoko XII. Biltzarra, ICAE 2018, Graphene Week, Dermatologia Estetiko eta Terapeutikoko XXX. Biltzar Nazionala, Conference European Association for Terminology, 14th International High Speed Machining eta ESP Regional Conference.

Club de Creativos elkartearen topaketa eta Gastronomika biltzarra ere egin ziren; biek ala biek Kursaalen dute egoitza gaur egun.

Guztira 152 kontzertu, 20 urtean izan den kopuru handiena

Kultura-arloan, aipagarria da 2018an Kursaal Eszenak, Kursaalen beraren kultura-programazioak, % 7 handitu duela ikuskizunetara etortzen direnen batez besteko kopurua, eta, horrela, guztira, 30.450 pertsona erakarri ditu. Gainera, proiektu kulturala indartuko duen beste enpresa babesle bat sartu da: ArcelorMittal.

Guztira, 152 kontzertu antolatu ziren, haietatik 26 Kursaal Eszenak proposatutakoak; besteak beste, hauenak: Apocalyptica, Oreka TX, Silvia Pérez Cruz, Fleet Floxes, Luz Casal eta Benito Lertxundiren kontzertu bikoitza. Horrez gain, La Bohème opera ere antzeztu zuen Opus Lirica konpainiak. Musika klasikoko kontzertuen artean, hauek aipatu behar ditugu: Europako Ganbera Orkestra, Jordi Savall, Tonhalle (Zürich), Luxenburgoko Filarmonikoa, BBCren Orkestra Sinfonikoa, eta haurrentzako lau kontzertu.

Beren programazioa Kursaalen gauzatzen duten sustatzaile pribatuek kontzertu gogoangarriak ekarri zituzten; besteak beste, kantautore hauenak: Pablo López, Joan Manuel Serrat, Ismael Serrano, Manolo García eta Rozalén. Arrakasta handia izan zuten, halaber, Dirty Dancing musikalaren lau saioek, Texas-ek, Sergio Dalmak, Los Secretos-ek, Sara Barasek eta Forever King of Pop lanean Michael Jacksoni egindako omenaldiak. Bestalde, Goazen telesailaren ikuskizunak, «Donostia magiaz blai» ekitaldiak eta haurrentzako Pirritx, Porrotx eta Marimototsen ikuskizun tradizionalak erabat bete zuten Kursaal familiez.

Eta, haiekin batera, ohiko beste batzuk ere izan dira; esaterako, Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren abonu-denboraldiko emanaldiak, Musika Hamabostaldiko eta Heineken Jazzaldiko udako kontzertuak, eta Donostiako Zinemaldiko 100dik gorako zinema-proiekzioak.

Nazioarteko bost biltzar 2019rako

Kursaalen 2018rako aurreikuspenen arabera, 20 bat biltzar egingo dira; besteak beste, nazioarteko bost.

Lehenik eta behin, Turismo Gastronomikoaren V. Mundu Foroa / 5th UNWTO World Forum on Gastronomy Tourism nabarmendu behar da, baita «Change to Change» Klima Aldaketari buruzko Nazioarteko Batzarra ere. Nazioartekoak dira, halaber, Lanbide Heziketako Nazioarteko Biltzarra, 19th International Conference on Integrated Care (ICIC) eta Gastronomika 2019, besteak beste.

Otsailean, 31. OPC Spain Biltzar Nazionala izango da, eta, urtean zehar, beste hauek: Club de Creativos elkartearen biltzarra (CdC-k beste hiru urtez Donostian eta Kursaalen geratzeko konpromisoa hartu du), Zainketa Intentsibo Pediatrikoen 34. Biltzar Nazionala, Hegaztizaintzako LVI. Sinposio Zientifikoa eta Anestesiako/Erreanimazioko eta Minaren Terapiako Erizainen Elkartearen 29. Biltzarra.

2019ko biltzar nagusiak

31. OPC Spain Biltzar Nazionala
«Change to Change» Klima Aldaketari buruzko Nazioarteko Batzarra
Club de Creativos 2019 – CdC
19th Int. Conference on Integrated Care (ICIC)
Turismo Gastronomikoaren V. Mundu Foroa / 5th UNWTO World Forum on Gastronomy Tourism
Zainketa Intentsibo Pediatrikoen Elkarte Nazionalaren 34. Biltzar Nazionala
Kimikako Espainiako Errege Elkartearen (RSEQ) XXXVII. Bilera (bi urtez behingoa)
LHko Nazioarteko Biltzarra
San Sebastián Gastronomika 2019
Hegaztizaintzako LVI. Sinposio Zientifikoa
Anestesiako/Erreanimazioko eta Minaren Terapiako Erizainen Elkartearen 29. Biltzarra – ASEEDAR TD 2019
Kalitate Asistentzialaren Espainiako Elkartearen (SECA) XXXVII. Biltzarra
Kalitate Asistentzialaren Euskadiko Elkartearen (AKEB Konekta) V. Jardunaldia

2019ko azoka nagusiak

AD Egido makinen azoka
Expofarma 2019
Nazioarteko III. Komiki eta Manga Jaialdia
Especializa-T 2019 azoka
San Sebastián Gastronomika 2019 azoka

Ballet Nacional de España

Kursaal Eszenan izango da Ballet Nacional de España, Antonio Ruiz Soler “El Bailarín” dantzariari eskainitako omenaldiarekin

Gaurkotasuna / 25 urtarrila, 2019

Espainiako dantzak ezagutzera ematen dituen instituzio garrantzitsuena da Ballet Nacional de España. Urtarrilaren 27an Kursaal Eszenan arituko da, Antonio Ruiz Soler “El Bailarín” dantzariari eskainitako omenaldiarekin; XX. mendeko flamenko-dantzari emankor, bertutetsu eta loriatsuena izan zen.

2011. urtetik Antonio Najarrok zuzendutako konpainiak Espainiako dantza estilo ororen erakustaldia egiten du munduko antzoki entzutetsuenetan, tradizioa eta abangoardia uztartzen dituzten hainbat ikuskizunen bidez.

Gau honetako koreografien artean da Eritaña: bolera sevillanetako pausoekin elikatzen da, eta XIX. mendeko dantzatzeko moduak ere eragina du pieza honetan. Isaac Albenizek bere bizitzako azken urteetan konposatutako suite Iberia lanaren 4. koadernoko zati bat da. Ondotik dantzatuko dute La Taberna del Toro pelikulan azaltzen den Taranto. Hura ikustean, Elsa Brunelleschi Londresko Royal Balleten irakasle izandakoak zera idatzi zuen: Antonioren konpainiak edozein aitorpenetatik haragoko hobekuntza lortu zuela.

Dena den, oraingoan berriz interpretatuko duten Pablo Sarasateren Zapateandoren bertsioa izan zen dantzariaren solorik enblematikoena. Konpositore nafarraren partitura gozamen hutsa da izatez, baina partituraren xehetasun guztiak biltzen dituen interpretazioak bere ospea are gehiago handitu zuen. Ondoren, Ernesto Halffter konpositorearen Fantasía Galaica lana izango da gaueko laugarren dantza: Sevillakoak balletaren tradiziora hurbildu, eta Fantasía Galaica-ren amaierako alboradan muñeira ere erabili zuen, Galiziako dantzarik hedatuena.

El sombrero de Tres Picos lana Gregorio Martínez Sierrak enkargatu zion Manuel de Fallari, ikuskizunari amaiera emango dion dantza: El corregidor y la molinera ballet-pantomimaren berridazketa da. Fallak Leonide Massine bertsio originalaren koreografoaren agindupean konposatu zuen. Antonioren bertsioarekin, El sombrero de tres picos-ek arrakasta handia eskuratu zuen dantza espainiarren hizkuntza darabilen koreografia bezala. Gainera, dantza honetarako eszenografiak Pablo Picassok diseinatu zituen.

BALLET NACIONAL DE ESPAÑA
Igandea, urtarrilak 27 / 19:00
39 / 31 / 25 / 20 / 11 €
Sarrerak erosi

Kursaalen izango da XXXI. OPC Spain Biltzarra eta 300 biltzar-antolatzaile baino gehiago elkartuko ditu

Gaurkotasuna / 23 urtarrila, 2019

Otsailaren 21ean eta 22an, biltzar-antolaketaren sektoreko 300 profesional baino gehiago bilduko dira Kursaalen XXXI. OPC Spain Biltzarrean; alegia, erakunde horren urteko ekitaldi nagusian. Aurten, «XXI. mendeko ekitaldietarako esperientzia, konpromisoa eta teknologia» du goiburu Biltzarrak.

Biltzarra lehen aldiz egingo da Euskadin, eta enpresa eta hornitzaile nagusiak bilduko ditu. Hortaz, aukera paregabea da sektoreko profesionalen artean helmuga sustatzeko: Estatuko OPC enpresetako zuzendariak, Estatuko OPC zerbitzu eta produktuen hornitzaileak, EAEko ordezkari instituzionalak, Estatuko ekitaldien erakunde sektorialak eta ekitaldien antolaketarekin erlazionatutako prestakuntza-arloetako ikasketak (esaterako, marketina, harreman publikoak, ekitaldien antolaketa eta turismoa).

Hainbat gai aztertuko dira ekitaldi profesional honetan, hitzaldi, tailer, networking ekintza eta bisita teknikoen bidez; besteak beste, gai hauek: OPC enpresetako eta haien zerbitzuetako berrikuntza, ekitaldiak jasangarriagoak bihurtzeko modua, aplikatu beharreko aurrerapen teknologiko berriak, partaideen esperientziaren hobekuntza, inbertsioaren itzulera ekitaldietan eta lurraldean, eta berrikuntza gastronomiaren bidez. Biltzarraren sustatzaileek adierazi dutenez, helburu nagusia da «erakundeei berrikuntzara bideratzen laguntzea, eta, horretarako, antolatzen diren ekitaldiak eta ekitaldi horien kokaleku den lurraldea nabarmentzea».

OPC akronimoak «Organizador Profesional de Congresos» (biltzarren antolatzaile profesionala) esan nahi du eta bilera edo ekitaldietako turismoaren sektorean sartzen da (ingelesez, MICE; hau da, Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions). Haren lana biltzarrak, azokak, batzarrak eta antzeko beste ekitaldi batzuk planifikatzea, antolatzea, zuzentzea eta kontrolatzea da. Espainian, Biltzarren Antolatzaile Profesionalen Enpresen Espainiako Federazioak (OPC España) ordezkatzen du; haren bazkide sortzaileetako bat OPC Euskadi da.

Sektoreko datuak

Nazioarteko Biltzar eta Batzarren Elkartearen (ICCA) arabera, Espainia laugarren tokian dago nazioarteko biltzarren antolaketaren munduko sailkapenean, AEBren, Alemaniaren eta Erresuma Batuaren atzetik. 2016an, nazioarteko 530 biltzar baino gehiago egin ziren, eta 4 milioi partaide inguru baino gehiago izan zituzten guztira. Madril eta Bartzelona nazioarteko sailkapeneko 10 hiri nagusien artean daude.

The Ostelea sailkapenean, Espainiako beste hiri batzuk oso postu onetan agertzen dira; esaterako, Valentzia (76), Sevilla (100), Málaga (152), Granada (169), Bilbo (203) eta Donostia-San Sebastián (239).

Bileretako turismoa erakartzea lehentasunetako bat da helmuga guztietarako, eguneko gastua handia baita, eskaria urte guztian modu uniformean banatzen laguntzen baitu (orokorrean, udatik kanpo eta astean zehar izaten da) eta negozioak sortzeko eta ezagutza sustatzeko aukera eskaintzen baitu.

MICE sektorea Euskadin

Euskadik jasotzen dituen turista guztietatik, % 17 MICE sektorekoak dira, eta haietatik Euskadik jasotzen dituen negozioetako turisten % 75 Espainiatik datoz. Beste datu esanguratsu bat: Euskadiko biltzarretara etorritakoek egindako gastua nabarmen ari da handitzen; horrela, 56 milioitik (2014) 87 milioira pasatu da (2017). MICE turistaren batez besteko gastua, pertsonako eta eguneko, 133 eurokoa da, eta aisialdiko turistarena, berriz, 104 eurokoa.

Informazio gehiago: www.opcspain.org

Webgunea: www.31congresopcspain.com

Izaro

Izarok Kursaal Eszenan eskainiko du bira amaierako lehen kontzertua, gonbidatu bereziek lagunduta

Gaurkotasuna / 19 abendua, 2018

Eason disko argitsua atera ondoren, Euskal Herrian bertan, Madrilen, Bartzelonan, Galizian, Mexikon… eman ditu kontzertuak Izaro kantu egile mallabitarrak. Kursaal Eszenan arituko da urtarrilaren 5ean, bira amaierako emanaldietako bat eskaintzen. Hain zuzen, kontzerturako azken sarrerak baino ez dira geratzen dagoeneko.

Honela deskribatzen du Izarok bere azken diskoa: “Bigarren lan hau lehenengoa baino kontzienteagoa da zentzu askotan: banekien lan hau egin nahi nuela, banekien norekin egin, nola, nondik eraman nahi nuen eta banekien zertarako. Baina lehenengo lan hartan bezala, ez nekien nora heldu nahi nuen honekin; denborari utziko diot hori erabakitzen”. Era berean, zera dio: “Aurkitze bat kontatu nahi izan dut disko honetan, nire buruaren aurkitzea. Nik nire burua behin baino gehiagotan aurkitu dudan arren, nire burua Donostian topatu dudan aldia dut bereziki gogoan, eta disko honetan aurkitze hori bildu nahi izan dut”.

Bere sentsibilitate handiko musika intimoak entzulearen barrenak mugitzen ditu era saihestezinean. Kantu batzuetako pop askatzaile eta energetikotik, beste batzuetako sakontasun eta edertasunera doa, eta doinu latinoekin ere ausartzen da.

Bigarren disko honetan erakutsi duen profesionaltasuna aitortu diote berriki Musika Bulegoa Sariarekin. Izan ere, haien hitzetan, etorkizun handia duen musikaria da eta geratzeko etorri da Izaro.

Kursaalean eskainiko duen kontzertua bi arrazoigatik izango da berezia. Alde batetik,  Izaro Gipuzkoan “Eason” diskoarekin ikusi ahal izateko azken aukera izango da. Bestetik, bere ohiko musikariez gain (Iker Lauroba Alonso, gitarra; Oriol Flores Arisa, bateria; Julen Barandiaran Blanco, baxua; Garazi Esnaola Balerdi, teklatua), Xabier Zeberio Etxetxipia biolinista, Jesús Herrera flamenko-dantzari donostiarra eta beste parte-hartzaile sorpresaren bat ere izango ditu lagun kontzertuan.

IZARO
Larunbata, urtarrilak 05 / 20:00
18 €

 Sarrera erosi

Usandizagaren “Mendi Mendiyan” eta Mozarten “La flauta mágica” izango dira Kursaal Eszenaren denboraldi berriko protagonistak

Gaurkotasuna / 17 abendua, 2018

Kursaal Eszenaren 2019ko lehen denboraldia bi opera protagonistetako batekin hasiko da. Mozarten “Txirula magikoa” operarekin, hain zuzen, otsailaren 22an eta 23an, Opus Lirica-k ekoitzita. Musikaren historiako opera entzutetsuenetako bat da hau, eta Vienako ipuin tradizional dramatizatuak ilustrazioko ideal humanistekin konbinatzen ditu, antzezpen erritu berean. Ekainaren 29rako dago lotuta denboraldiko ezinbesteko hitzordua: José María Usandizagaren “Mendi Mendiyan” altxor lirikoa Calixto Bieitok eszenaratuko du. Berriz ere egin beharko dio aurre maila goreneko euskal autore baten obra eszenaratzeko erronkari. Produkzioa Arriaga Antzokian estreinatuko da eta jarraian aurkeztuko da Kursaalen.

Otsailaren 23an, haurrentzako “Isiltasunaren haitzuloa” musika-ipuina izango da Kursaalen, Musika Familian ekimenaren programazioan. Non hartzen du atseden musikak haren soinurik entzuten ez dugunean? Galdera horri erantzun nahi izango dion neskatila baten istorioa kontatzen du. Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren Musika Gela proiektuak ekoitzi du lan hau.

Horrez gain, otsailaren 24rako “Txirula magikoa” operaren haurrentzako piano bertsioa diseinatu du Opus Liricak, Musika Familian ekimeneko bigarren hitzordua.

Otsailaren 26an abiatuko da musika klasikoko abonuaren programazioa: La Cetra Barockorchester Basel eta Patricia Petibon sopranoa arituko dira, Mundu Zaharraren eta Berriaren arteko bidaian. Aria ezagunak interpretatuko dituzte, besteak beste. Mundu Zaharra melodia barroko frantses, ingeles eta espainiarrek ordezkatuko dute, eta berria, ostera, Latinoamerikako kantu herrikoiek.

Martxoaren 7ko kontzertua izango da denboraldiko azpimarragarrienetako bat: Mahlerren “3. sinfonia”, konpositoreak naturari zion maitasuna adierazteko idatzi zuena, entzuteko aukera izango da Gustav Mahler Jugendorchester gazteen orkestraren eskutik. Webern, Mozart, Dvorak eta Van Bree ekarriko ditu, aldiz, programa original batekin, Concertgebouw Chamber Orchestrak, apirilaren 7an.

Maiatzean, bi hitzordu izango dira: batetik, Ruper Ordorika, maiatzaren 5ean, eta, bestetik, Akademie Für Alte Musik Berlin, maiatzaren 25ean. Ordorikak bere luxuzko Mugalaris taldearekin emango du kontzertua: sasoi ezberdinetako kantuak joko ditu hamabost disko baino gehiago atera dituen euskal kantugileak. Berlindik datorren ganbera orkestrak barrokoko pieza ezagunenetarikoa den Haendel-en “Uretako Musika” interpretatuko du, urarekin lotutako beste nazio batzuetako obrekin batera.

Uztailaren 2an, Beirut talde estatubatuarra “Gallipoli” bere azken diskoarekin helduko da Kursaalera. Izen hori Italiako herri txiki batetik datorkio diskoari. Zach Condon diskoa grabatzen ari zela, Erdi Aroko Gallipoli uharte gotortuan izan zen eta bertan prozesio bat ikusi zuen: haize-instrumentuekin batera santu bat herriko kaleetan zehar zeraman apaiz talde bat. Hurrengo egunean bertan disko osoaren logika gidatzen duen kantua idatzi zuen, taldearen doinu zahar eta berriak gogora dakartzan musika-lana.

Loreena McKennitt-en kontzertuak emango dio amaiera denboraldiari, aire zelta eta folk doinuekin, uztailaren 11n. Hogeita hamar urtetik gorako ibilbidea egin duen musikariak “Lost souls” argitaratu du. Diskoan memoria gai da noraezean igarotzen dugun denborari zentzua emateko eta munduan gure lekua topatzen laguntzen digu.

 

ESKOLA KONTZERTUAK

Zuzeneko musika klasikoa gure inguruko eskola-umeei gerturatzeko jarduera hau antolatu du Kursaal Eszenak, Euskadiko Orkestra Sinfonikoarekin lankidetzan. Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikasgela berezi bilakatuko da Kursaal Auditorioa martxoaren 25 eta 26an. Euskadiko Orkestra Sinfonikoko Musika Gelan ekimenaren “Pianissimo” ekoizpena 10 eta 16 urte bitarteko gazteentzat prestatuta dago.

 

KURSAAL ESKURA

Kursaal Eszenak, oraingo denboraldi honetan ere, aurrera egingo du Kursaal Eskura proposamenarekin; Donostiatik urrutien dauden gipuzkoar udalerrietatik datozen zaleei Kursaalera etortzea errazteko asmoz.

Antzuola, Arrasate, Bergara, Elgoibar, Getaria, Ezkio, Itsaso, Legazpi, Urretxu, Oñati, Tolosa, Zarautz, Zumaia eta Zumarragako entzuleek izan dute jadanik ekimen honetaz gozatzeko aukera, Kursaal Eszenak antolatutako kontzertuetan, eta laster beste udalerri batzuek ere proiektu honetan parte hartzea espero da.

Kursaal Eskura 2014. urtean sortu zen, Kursaal Eszenaren eta Gipuzkoako zenbait udalen elkarlanaren bidez. Doako autobus-zerbitzu bat jartzen du zaleen esku, udalerri horietatik abiatzen dena, eta, Kursaaleko kontzertua/ikuskaria amaitzen denean, jatorrizko abiapuntuetara itzultzen dena.

 

ABONUAK ETA SARRERAK

Abonuen eta sarreren salmenta  astelehenean hasiko da, abenduaren 17an, Kursaleko leihatilan (astelehenetik ostiralera 11:30etik 13:30era; ostegun eta ostiraletan baita 17:00etatik 20:00etara; larunbatetan 17:00etatik 20:00etara) edota Kursaaleko webgunean (www.kursaal.eus). Gogoan izan helbide hau dela sarrerak online erosteko baimenduta dagoen kanal bakarra.

Musika klasikoko abonua erosteko azken epea otsailaren 26a izango da. 5 kontzertutarako abonua da (La Cetra Barockorchester Basel & Patricia Petibon, Gustav Mahler Jugendorchester, Concergebouw Chamber Orchestra, Akademie für alte musik Berlín eta “Mendi Mendiyan” opera antzeztua). Sarrera arrunten aldean, abonua erosteak prezioaren %20a aurreztea dakar, baita bestelako abantailak ere.

Kursaal Eszenak Bachen “Gabonetako Oratorioa” dakar, Eguberritako atariko gisa

Gaurkotasuna / 14 abendua, 2018

Datozen jai eta ospakizunei hasiera emanez, Bachen “Gabonetako Oratorioa” interpretatuko dute Le Concert Lorrain eta Dresdner Kammerchor-ek, Kursaal Eszenan, datorren igandean, abenduak 16.

Bachek jai-giroko musikalan bat sortu zuen “Gabonetako Oratorioa” idazterakoan. Santo Tomas eta San Nicolas eliza handietarako konposatu zituen Gabonetako Oratorioa osatzen duten sei zikloak, haietako bakoitza Eguberritako jai liturgiko banatarako. Lukas eta Mateo santuen ebanjekioak iturri dituen testua Jesusen jaiotzarekin hasi eta Errege Magoen gurtzarekin amaitzen da. Lehen hiru kantatek Gabonetako lehen hiru egunekin bat egiten dute; laugarrena Zirkunzisio jaiari dagokio. Ondotik, bosgarrena dator: Urte Berriko lehen iganderako prestatua, eta seigarrenak Epifaniaren gaia jorratzen du. Saioan zehar, ebanjelistak irakurtzen ditu Testamendu Berriko testuak, solistek pertsonaiei ahotsa ematen dieten bitatean. Koruak, berriz, talde handiei ematen die ahotsa.

Ospe handiko obra honetan bere sortzailearen maisutasuna agertzen da, modu paradigmatikoan. Bach-ek parodia darabil, ohi duen moduan, eta aurretiaz idatzitako obretako gaiak berreskuratzen ditu, baita gaur egun galduta dauden musika-lanetakoak ere. Oratorio hau ez zen bereziki aintzat hartua izan mende erromantikoan, ziurrenik, garai hartan parodiarekiko zegoen ulertu ezinagatik. Oro har, bozkariozko giro zirraragarria dario obrari, eta samurtasunerako ere badu tarterik. Hala ere, Kristoren sakrifizioaren pentsamenduak funtzio garrantzitsua du: Jesusen heriotzarekin soilik ekarriko dio haur bedeinkatuak salbazioa gizateriari. Festa giroz eta aintzaz irudikatzen du konposizioak hori.

LE CONCERT LORRAIN & DRESDNER KAMMERCHOR
Igandea, abenduak 16 / 19:00
49 / 39 / 31 / 25 / 11 €

Sarrerak erosi

La_Flauta_Magica_572x572

Mañana se ponen a la venta las entradas para “La Flauta Mágica”

Gaurkotasuna / 4 abendua, 2018

Bihartik aurrera egongo dira salmentan
“Txirula magikoa” operarako sarrerak

Mozarten “Txirula magikoa” operarako sarrerak bihartik aurrera erosi ahal izango dira. Bi emanaldi egingo dira, Opus Liricaren eskutik: lehena otsailaren 22an eta bigarrena 23an. Prezio arruntez gain, tarifa bereziak ere izango dira 30 urtetik beherakoentzat eta langabetuentzat.

Musikaren historiako opera entzutetsunektako bat da “Txirula magikoa”. Vienako ipuin tradizional dramatizatuak (pertsonaia “on” eta “txarrak” dituztenak) ilustrazioko ideal humanistekin konbinatzen ditu, antzezpen erritu berean.

 “TXIRULA MAGIKOA”, MOZART
Ostirala, otsailak 22 / 20:00
Larunbata, otsailak 23 / 19:00
70 / 55 / 35 / 25 / 11 €

Benito Lertxundik bi kontzertu eskainiko ditu Kursaal Eszenan, abenduaren 1ean eta 3an, Euskararen Egunarekin bat eginik

Gaurkotasuna / 29 azaroa, 2018

  • Lehen eguneko sarrera guztiak agortu ondoren, bigarreneko bi heren saldu dira dagoeneko.

Abenduaren 1ean eta 3an arituko da Benito Lertxundi Kursaal Eszenan: lehen kontzertuko 1800 sarrerak agortu ondoren, bigarren kontzertuko sarreren bi heren saldu dira dagoeneko. Abenduaren 3ko hitzorduak, gainera, Euskararen Egunarekin egingo du bat.

“Ospakizun gauean” diskoaren aurkezpen birako hitzorduetako bi izango dira kontzertuok. Benito Lertxundik lagun dituen musikariekin zuzenean grabatutako hamar abestik osatzen dute diskoa; desikastearen beharraz, herri menderatuaren oldar askatzaileaz, edota senaren ahotsari arreta jartzeaz ari zaizkigun kantuak, Jorge Bucay argentinarraren edo Fernando Pessoaren imaginarioan biltzera garamatzatenak. Jon Maia bertsolariak Terranovatik ekarritako kantu bat ere partekatu nahi izan du oriotarrak. Horiekin batera, bere kanturik ezagun eta hunkigarrienak ere eskainiko ditu.

Ondoko musikariekin arituko da Lertxundi zuzenekootan: Juantxo Zeberio (pianoa eta sintetizadorea), David Gorospe (bateria), Amaiur Cajaraville (baxua eta kontrabaxua), Gurutz Bikuña (gitarra), Angel Unzu (gitarra, bouzukia eta perkusioa), Xabier Zeberio (biolina eta nyckelharpa), Pello Ramirez (biolontxeloa eta akordeoia), Intza Unanue (koruak), Olatz Zugasti (koruak, harpa eta teklatuak).

Hemeretzi urterekin erloju denda batean hasi zen lanean eta Martin Lizaso nagusiak laud bat utzi zion. Hartan zaletzen hasi eta gitarra elektrikoa erosi zuen jarraian: bere gustuko kantarien bertsioak jotzen hasi zen, dendan bertan, euskarara ekarrita. Halako batean, ordea, La Voz de España egunkari Donostiarrak antolatutako kantu txapelketan parte hartu zuen. Dena aldatu zuen horrek: herrian ospea hartzen hasi eta Mikel Laboak berak ere hots egin zion. 1965 urte ingurua zen, eta Ez Dok Amairu mugimendua ari zen mamitzen: han ziren Artze anaiak, Jose Angel Irigarai, Lourdes Iriondo, Xabier Lete, Julen Lekuona, Laboa bera eta Oteizaren itzal luzea.

BENITO LERTXUNDI
Larunbata, abenduak 1 / 20:00
Astelehena, abenduak 3 / 20:00
18 €

Sarrerak erosi

Piotr Beczala

Lied errezitaldia eta opera ariak Piotr Beczalaren eskutik, egungo bost tenor garrantzitsuenetako bat

Gaurkotasuna / 26 azaroa, 2018

  • Piotr Beczala, Javier Camarena, Juan Diego Flórez, Jonas Kaufmann eta Rolando Villazón abeslariek osatzen dute gaur egungo tenor elitea.
  • Besteak beste, Verdi, Puccini, Bizet eta Tostiren obrak interpretatuko ditu.

Bere ahotsaren edertasunagatik nazioartean goretsia den Piotr Beczala tenor poloniarra Kursaal Eszenan izango da, azaroaren 27an, asteartearekin, 20:00etan. Lied errezitaldia eta opera ariak eskainiko ditu saio honetan, bere ahots guztiz erakargarriarekin: kolore eder liluragarrikoa, ia erabat homogeneoa da Beczala erregistro guztietan eta teknika guztiz landua du.

Saioaren lehen zatian XIX. eta XX. mendeen artean bizi izan ziren egileen abesti italiarrak eskainiko ditu, Donaudyren hiru abesti laburrekin hasita. Bere 36 Arie de stilo antico izenekoek egin dute ezagun Donaudy –sail horretakoak dira pieza hauek–, eta XX. mende hasierako etorkizun handieneko italiar musikaria izan zen. Aria hauek operaren adar idealizatutzat jo ditzakegu, iraganeko musikaren ikuspegi itxuraldatu baten moldean eginak baitirudite. Wolf-Ferrarik ere opera izan zuen helburu nagusi: haren 4 rispetti hauek dira haren ekoizpen liriko aipagarrienak. Respighi 1880ko hamarkadako belaunaldiko kide garrantzitsuenetako bat izan zen eta hark ahots eta pianorako sortutako lan garrantzitsu gehienak azaltzen dira errezital honetan. Wolf-Ferrariren eta Tostiren abestiek ageriko lotura dute herri musikarekin, eta, ia-ia, gaur egun “musika arina” deituko genukeen hartara gerturatzen dira.

Bigarren zatian Beczalak bere ama-hizkuntzan duen ahoskera ederrarekin gozatu ahal izango dugu, haren herkide Karlowicz musikariaren abesti-sail batean. Polonia Gaztea-ko kide zen Karlowicz, poloniar musika abangoardia europarrarekin lotzea helburu zuen taldekoa. Gazte hil zenez, ordea, ezin izan zuen bere talentua maila goreneraino garatu. Tradizio erromantikoan oinarritutako hogei bat abesti utzi dizkigu, hala ere. Errezitalaren azken zatia operari eskainiko dio Beczalak, eta bost aria ezagun abestuko ditu, ahotsaren erakustaldi handia eginez, programa eklektiko bat burutuz horrela.

PIOTR BECZALA, TENORRA
Asteartea, azaroak 27 / 20:00
39 / 31 / 25 / 20 / 11 €
 Sarrera erosi